تجمیع واحدها و مراکز دانشگاه پیام نور کلید خورد - پی ان یو نیوز - PnuNews - اخبار پیام نور
23 تیر 1394
پیام نور

تجمیع واحدها و مراکز دانشگاه پیام نور کلید خورد

مهر نوشت : معاون آموزشی دانشگاه پیام نور از تدوین آیین‌نامه مقدماتی تجمیع واحدها و مراکز این دانشگاه خبر داد.

 

به گزارش اخبار پیام نور PnuNews.com غلامرضا بخشی خانیکی در خصوص حذف رشته های کم متقاضی و تجمیع برخی از واحدهای دانشگاه پیام نور گفت: وزارت علوم برنامه دارد که رشته های کم متقاضی و بدون بازار کار از پذیرش دانشجو حذف شوند و این مساله فقط مختص دانشگاه پیام نور نیست.

وی با اشاره به تجمیع واحدها و مراکز دانشگاه پیام نور افزود: در دانشگاه پیام نور برای هر رشته محل باید یک عضو هیات علمی وجود داشته باشد، اما اتفاقی که افتاده این است که در برخی از واحدها به علت کم شدن جمعیت دانش‌ آموزی و به دنبال آن جمعیت دانشجویی برخی از کلاس ها در برخی از واحدها به حد نصاب نمی رسد، بنابراین موظفی عضو هیات علمی نیز پر نمی شود.
 

معاون آموزشی وزارت علوم ادامه داد: برهمین اساس یکی از برنامه های دانشگاه تجمیع واحد ها و مراکز پیام نور است که این کار باید با ظرافت خاصی انجام شود.


وی ادامه داد: واحدهای دانشگاه پیام نور باید در شعاع ۱۰۰ کیلومتری یکدیگر قرار داشته باشند، اما ما شاهد هستیم که در برخی استان ها به ویژه دراستان های شمالی برخی از مراکز بین  ۱۰ تا ۳۰ کیلومتر از هم فاصله دارند.


خانیکی افزود: برای همین دانشگاه برنامه دارد برخی از مراکز را تجمیع کند، البته یک مرکز به هر دلیلی که تجمیع شود آثار اجتماعی و یک سری واکنش هایی نیز دارد برای همین باید با دقت تمام این کار صورت گیرد.


وی افزود: آیین‌نامه مقدماتی تجمیع واحدها و مراکز دانشگاه پیام نور در حال تدوین بوده و در دستور کار شورای دانشگاه قرار دارد.


معاون آموزشی دانشگاه پیام نور افزود: از شاخص هایی که می توان برای این کار در نظر گرفت، فاصله بین دو مرکز همجوار در استان، جمعیت دانشجویی و تعهدات هیات موسس برای واحد های تازه تاسیس است

 

قبل از ورود به دانشگاه پیام نور باید بدانید

ورودی جدید به دانشگاه پیام نور باید بدانند

دانلود لیست منابع و ارائه دروس پیام نور ترم بهمن 99 کلیک کنید

 

 

دانلود رایگان نمونه سوال با جواب پیام نور

 

 

  1. عظیم.د پاسخ

    لطفا دانشگاه پیام نور اندیمشک در خوزستان رو با دانشگاه دزفول ادغام کنید چون این دو دانشگاه هیچ فاصله ای با هم ندارن و دانشگاه اندیمشک جای مناسبی نداره و همش سروصداست.ولی بلعکس دانشگاه دزفول از مکان بزرگتری برخورداره و مکانش هم خیلی خوبه.
    اگر هم امکان داره رشته مترجمی زبان انگلیسی رو به دانشگاه شوش اضافه کنید.

    • حسابدار پاسخ

      آقای عظیم د شما رو چه حسابی میگید دانشگاه اندیمشک رو با دزفول ادغام کنن شما برا منفعت خودت میگی؟ نکنه دزفولی هستی؟ دانشگاه اندیمشک کجاش سرو صداس؟

  2. محمد پاسخ

    با سلام خسته نباشید دانشگاه باباحیدر. جونقان .بلداجی. گندمان .شلمزار .سامان .بن. در استان چهارمحال وبختیاری را هم ادغام کنید دستتون درد نکند خوب طرحی است به خدا بساطشون جمع کنید به مولا

  3. اکبر رستملو پاسخ

    لطفا دانشگاه صائین قلعه رو با دانشگاه زنجان ادغام کنن چون تعداد دانشجوش خیلی کمه

  4. مصطفی . ع پاسخ

    به جای اینکه به جمع اوری دانشگاه ها فکر کنید لطفا کاری کنید که دانشگاه ها پا بر جا باشه
    یکی از طرح های مطرح اینه که واحد های کوچک رو به صورت دانشکده زیر نظر دانشگاه های مزکز باشد.

  5. آرمان پاسخ

    دانشگاه پیام نور الشتر با دلفان در استان لرستان باید تجمبع شوند؛ چون فاصله ی الشتر تا مرکز استان( شهرستان خرّم آباد) 40 کیلومتر است؛ ینابر این باید مرکز الشتر در دلفان ادغام شود. این منطقی تر و بهتر است؛ چون فاصله ی الشتر تا شهرستان دلفان حدود 30 کیلومتر است.

  6. amir پاسخ

    این پروژه چندین سال پیش شروع شد و عنوز ادامه دارد… دانشگاه پیام نور شهرقدس در سال 89-90 در دانشگاه شهریار تهران ادغام شد… خیلی دیگری از مراکز و واحدهای دیگر نیز به همین ترتیب در یکدیگر ادغام شدند! کماکان ادامه دارد!

  7. دانشجو پاسخ

    دانشگاه پیام نور سروآباد با مریوان ادغام گردد.

  8. عباس پاسخ

    باسلاام پیام نومو باتشکر ازاین طرح دردست اقدام پیام نور خواهشن پیام نور دانسفهان شال اسفرورین که این مرکز سه تاشون هرکدوم 10 کیلومتر از هم فاصله دارند تورو خدا یه کاری کنید.

    • دانشجو پاسخ

      با سلام . اگر واقعا به خاطر نظرات تعدادی افراد که سلیقه ها و درخواستهای شخصی دارند و برای سه تا شهر تصمیم گیری می کنند . بسیار غیر معقولانه است . سیستم پیام نور بایستی به فکر مردم این شهرها و تبعات ادغام دانشگاهها همجوار هم باشه . به طور مثال این سه تاشهری که ذکر شده در هر مرحله با هم رشد کرده اند و حذف دانشگاه هر یک از این شهرها تبعات جبران ناپذیری داره . لطفا مسئولین مربوطه منطقی تر تصمیم گیری نمایند.

  9. دانشجو پاسخ

    بابا این کارو باید خیلی وقت پیشا انچام میدادند خیلی از مراکز حالت دبیرستانی داذند چه وضعشه از پرسش دانشگاهی دراومدند . هرچه زودتر این مراکزا باید ادغام بشه

    • هموطن پاسخ

      این کسی که این حرف را میزنه خودش ساکن شهرهای بزرگ هست . غصه مردم شهرهای کوچکی را که مردم این شهرها به خصوص دختر هایی که با خیال آسوده به دانشگاهها می روند . و از چشم های طمع به دورند نمیخوره………………

  10. داوود پاسخ

    اینکه واحدهای مختلف دانشگاه پیام نور ظرف چندسال مثل قارچ در شهرهای کوچک و کم جمعیت سبز شد کار غلط و بدون فکری بود. حالا هم که بحث تجمیع واحدهای کم بازده شده، خواهشا طوری طرح را اجرا کنید که کمترین آثار سوء را برای دانشجو، اساتید و کلا” خانواده ی پیام نور داشته باشه.

  11. ali پاسخ

    با سلام لطفاً واحد سروآباد را از استان کردستان با مرکز مریوان ادغام فرمایید چون جز ضرر هیچ فایده ای ندارد ممنون

برای ارسال نظر از فرم زیر استفاده کنید

پی ان یو نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی کند
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید
نظراتی که غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
در صورتی که سوالی دارید باید از قسمت " پرسش و پاسخ " سایت استفاده کنید

قوانین ارسال نظر پرسش و پاسخ

 

 

 

 


نمونه سوالات پیام نور
سامانه پرسش و پاسخ اخبار پیام نور

 

این سایت هیچگونه وابستگی به دانشگاه پیام نور و مدیریت آن ندارد
کلیه حقوق این سایت ، متعلق به PnuNews.com می باشد و استفاده از مطالب با ذکر نام منبع بلامانع است .
طراحی سایت : پی ان یو نیوز
ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است