رییس دانشگاه پیام نور استان سیستان و بلوچستان تغییر کرد - پی ان یو نیوز - PnuNews - اخبار پیام نور
1 آذر 1394
عباس اویسی

رییس دانشگاه پیام نور استان سیستان و بلوچستان تغییر کرد

عباس اویسی به عنوان سرپرست دانشگاه پیام نور استان سیستان و بلوچستان منصوب شد

 

به گزارش سایت پی ان یو نیوز PnuNews.com علی اصغر رستمی ابوسعیدی رییس دانشگاه پیام نور در حکمی عباس اویسی را به عنوان سرپرست دانشگاه پیام نور استان سیستان و بلوچستان منصوب کرد

مراسم تکریم عیسی پیری و معارفه عباس اویسی با حضور خانم اربابی معاونت توسعه مدیریت و منابع استان سیستان و بلوچستان ، کریم نجفی برزگر معاونت فرهنگی اجتماعی و امور دانشجویی دانشگاه پیام نور و جمعی از مسئولین دانشگاهی ، شهری و استانی صبح امروز در سالن آمفی تئاتر دانشگاه پیام نور استان سیستان و بلوچستان برگزار شد

نجفی برزگر در این مراسم بیان داشت: این توسعه آموزشی و پژوهشی که در دانشگاه پیام نور استان سیستان و بلوچستان شاهدیم مرهون خدمات ریاست و کارکنان دانشگاه پیام نور این استان می باشد .
وی استان سیستان و بلوچستان را یکی از کهن ترین استان ها از نظر تمدن دانسته و افزود :جایگاه این استان در آموزش عالی کشور و شاخصه های آن برای رشد فرهنگی و اقتصادی کشور، جایگاهی ویژه است .
 دکتر نجفی شعار همدلی و همزبانی را برای استان سیستان و بلوچستان شعاری اساسی دانست و درادامه گفت :دانشگاه پیام نور استان سیستان و بلوچستان یکی از دانشگاه های گسترده این استان است و دانشجویان و اساتید در این دانشگاه می توانند رویکرد همکاری با دولت را داشته باشند .
معاونت امور اجتماعی و فرهنگی دانشگاه پیام نور تصریح کرد :همکاری دولت و ملت شاخصه ای است که هم در حوزه اساتید و هم دانشجو نقش مؤثری داشته و ایفای نقش این شاخصه ها در آمایش آموزش عالی استان و توسعه تأثیر گذار بوده است .

همچنین در ادامه گفت :رشته های اخذ شده توسط دانشجویان این دانشگاه باید زیرساخت های استان را بالا برده و در رشد علمی و فرهنگی استان موثر باشد .
در ادامه وی با تاکید بر این مهم که : دانشگاه پیام نور در بخش های مختلف بخصوص بخش های فرهنگی و اجتماعی نگاه ویژه ای را به کشور دارد ، به ۳۸۳ کرسی آزاد اندیشی در دانشگاه های پیام نور و به  برنامه ریزی در جهت توسعه این کرسی ها اشاره کرد.
وی جشنواره قرآنی در اصفهان ، جشنواره بین المللی روباتیک در خوزستان ، جشنواره نانوتکنولوژی و سبک زندگی در خراسان را از اقدامات سال گذشته امور فرهنگی و دانشجویی دانشگاه پیام نور اعلام کرد و این برنامه ها را زمینه ای موثر جهت رشد علمی و اجتماعی دانشجویان دانست .  
دکتر نجفی برزگر خاطر نشان کرد :دانشگاه پیام نور به عنوان دانشگاه خانواده شناخته شده است و کانون گرم خانواده و اخلاق گرایی در این دانشگاه زبان زد است .
معاون فرهنگی دانشگاه پیام نور بیان داشت :دانشگاه پیام نور از نظر حجاب و عفت به عنوان مقام اول شناخته شده است .

دکتر نجفی بر اتحاد بیش از پیش دانشگاه های استان با یکدیگر تاکید کرد و این اتحاد را برای دانشجویان و دانشگاه ها فرصتی مغتنم در جهت سازندگی کشور دانست .
وی از اهتمام ویژه مسئولین امور فرهنگی در خصوص ازدواج دانشجویی خبر داد و در خصوص اختصاص تسهیلات به دانشجویان مخترع و مبتکر گفت :به دانشجویانی که اختراع و ابتکاری در خصوص کارآفرینی داشته باشند تسهیلات تعلق خواهد گرفت .
معاونت فرهنگی ـ اجتماعی دانشگاه پیام نور ضمن تشکر از خدمات دکتر عیسی پیری گفت : دکتر پیری یک دهه خدمت نمودند که این خدمت با رضایت مسئولین همراه است از این رو بسیار ارزشمند می باشد .  
وی در پایان سخنان خود دکتر عباس اویسی را شخصیتی علمی ، تاریخ دان ، پژوهشگر خواند و افزود : نگاه خوبی که دکتر اویسی به آینده دانشگاه پیام نور دارند نقطه ای مثبت و ارزشمند برای ایشان است .

 


در این مراسم خانم اربابی معاونت توسعه و مدیریت منابع انسانی استان ضمن  گرامیداشت هفته بسیج از مردم خواست تا با خدمت رسانی خالصانه ،  فرهنگ ایثار و بسیج را زنده نگه دارند.
وی در ادامه افزود :جایگاه  دانشگاه و نقش موثری آن در توسعه همه جانبه یک جامعه برای تمامی مسئولین دانشگاهی واضح و روشن بوده و باید مورد توجه آنان قرار گیرد .
اربابی بر توجه ویژه در خصوص جهت دهی دانشگاه ها و حرکت به سمت دانشگاه های نسل سوم که کارآفرینی است و قرار گرفتن در مسیر دانشگاه نسل چهارم که ارزش آفرینی است تاکید کرد و افزود :امروزه تمایل به پیشرفت در جامعه ضروری است .
معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی اظهار داشت :قطعا برای قرار گرفتن در مسیر دانشگاه نسل سوم نیاز به تاکتیک های اختصاصی است که باید سرلوحه کار خود قرار دهیم زیرا این ما هستیم که به دانشگاه کمک میکنیم تا در مسیر تغییر به سمت بهبودی قرار گیرد .
اربابی لازمه ماندگاری هر سیستم را تغییر و تحول دانست و بیان داشت :اگر میخواهیم سیستمی پویا و فعال باشد باید تغییر و تحول صورت گیرد که در این خصوص نام نیک افراد از نظر تاثیر گذاری خدمات و کارآیی نقش بسزایی دارد .
این مسئول در ادامه تاکید کرد : باید از ریاست دانشگاه پیام نور کشور تشکر کرد که به استفاده از نیروهای متخصص جامعه اهمیت داده و منصب مدیریت این دانشگاه را از خانواده بومی این استان و دانشگاه پیام نور انتخاب نمودند چرا که استفاده از نیروهای بومی در شناخت و به کار گیری صحیح منابع قابل دسترسی به ما کمک می کند .
وی در ادامه تصریح کرد :باید توجه داشته باشیم که اقدامات دانشگاه صرفا در جهت پیشرفت به سمت توسعه کمی نباشد و توسعه کیفی هم مد نظر قرار گیرد .

 


در ادامه مراسم دکتر عیسی پیری ریاست دانشگاه پیام نور استان سیستان و بلوچستان ضمن اشاره به فضاهای مناسب ایجاد شده در 10 مرکز پیام نور استان بیان داشت : انگیزه های بسیاری در جهت بهبود و پیشرفت دانشگاه های پیام نور استان داشته ایم که کمبود اعتبارات دانشگاه مانع از انجام آن ها گردید .
وی در ادامه خاطر نشان کرد : دانشگاه از نظر فضای فیزیکی توسعه پیدا کرده و در بخش های پژوهشی و فرهنگی اقدامات موثری صورت گرفته است .
دکتر پیری دانشگاه پیام نور را دانشگاهی زنده و پویا دانست و اظهار داشت : دانشگاه پیام نور دانشگاهی به دور از حاشیه است که وظایف خود را در خصوص نظام به خوبی انجام داده است .

 


پس از آن دکتر اویسی دانشگاه پیام نور را دانشگاهی مردمی خواند و خاطر نشان کرد : دانشگاه پیام نور دانشگاهی مردمی است که از تاسیس تا به امروز اعتماد مردم را مورد توجه قرار داده است .
دکتر اویسی ادامه داد : بنده خود را ملزم به پاسداشت این اعتماد و اعتنا می دانم و آن را رسالتی دینی و اجتماعی تلقی می کنم .
وی دانشگاه پیام نور را فرصتی برای نیروهای بومی تلقی کرد و افزود : پتانسیل های خوبی در این دانشگاه جهت ارتقاء وجود دارد از این رو امیدواریم شاهد گسترش رشته های تکمیلی باشیم .

 


در پایان حکم انتصاب دکتر عباس اویسی به سمت سرپرست دانشگاه پیام نور سیستان و بلوچستان از جانب دکتر رستمی ابوسعیدی ، توسط دکتر نجفی قرائت و مراسم تودیع و معارفه به اتمام رسید .
اویسی پیش از این به عنوان رئیس دانشگاه پیام نور زاهدان فعالیت می‌کرده است.

 

قبل از ورود به دانشگاه پیام نور باید بدانید

ورودی جدید به دانشگاه پیام نور باید بدانند

دانلود لیست منابع و ارائه دروس پیام نور ترم بهمن 99 کلیک کنید

 

 

دانلود رایگان نمونه سوال با جواب پیام نور

 

 

  1. عضو علمی پاسخ

    سلام جناب دکتر رستمی. اکثر استانها نیاز به تغییر داره چرا که اولا با برنامه های وزارتخانه هماهنگ نبودند. دوم اینکه حق جنابعالی هست که نیروهای همسو با برنامه های مد نظر را انتخاب نمایید. سوم اینکه برخی از انها شایستگی مدیریت در این سطح را ندارند و بیشتر مشکلات پیام نور از مدیران فعلی ان هستش

    • تحول اساسی پاسخ

      ای کاش که تغییرات سریعتر از راه برسند….معاونان مالی و اجرایی را عوض کنید که در ۸ سال گذشته دست توانایی در سو استفاده داشته اند…..

  2. پیام نور پاسخ

    ضمن عرض تبریک به دکتر عباس اویسی سرپرست دانشگاه پیام نور استان امیدوارم با توکل به خداوند رحمان وهمت و بلند نظری سالی پر از موفقیت کشتی دانشگاه را به سمت آبادانی حرکت دهید.کسانی هستند که در دانشگاه پیام نور سالهاست در صندلی موروثی خود جا خشک کردن 10سال است حراست استان دراین سمت قرار دارند آیا وقت آن نیست دانشگاه را به سمت تغییری جدی حرکت دهید.

برای ارسال نظر از فرم زیر استفاده کنید

پی ان یو نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی کند
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید
نظراتی که غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
در صورتی که سوالی دارید باید از قسمت " پرسش و پاسخ " سایت استفاده کنید

قوانین ارسال نظر پرسش و پاسخ

 

 

 

 


نمونه سوالات پیام نور
سامانه پرسش و پاسخ اخبار پیام نور

 

این سایت هیچگونه وابستگی به دانشگاه پیام نور و مدیریت آن ندارد
کلیه حقوق این سایت ، متعلق به PnuNews.com می باشد و استفاده از مطالب با ذکر نام منبع بلامانع است .
طراحی سایت : پی ان یو نیوز
ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است