مرموزترین دانشگاههای چین/ رتبه علمی و نظامی دانشگاهها - پی ان یو نیوز - PnuNews - اخبار پیام نور
1 اردیبهشت 1394

مرموزترین دانشگاههای چین/ رتبه علمی و نظامی دانشگاهها

دانشگاههای چین از این حیث که در برخی از آنها پروژه های تحقیقاتی پیشرفته و ناشناخته ای انجام می گیرد در دنیا زبانزد هستند و بسیاری آنها را در زمره مرموزترین دانشگاههای جهان به شمار می آورند.

به گزارش خبرگزاری مهر، برای آن دسته از دانشجویانی که به پیگیری پروژه های تحقیقاتی و حتی مرتبط با حوزه علوم پیشرفته نظامی مربوط می شود، دانشگاهها و مراکز آموزش عالی چین انتخاب مناسبی است. در نگاه نخست بسیاری از این نوع دانشگاهها ظاهری آرام و زیبا دارند اما در پشت این ظاهر فریبنده استراتژی های مرموز و مبهمی در جریان است.

در گزارش پیش رو ۵ دانشگاه مرموز اول چین معرفی شده است.

دانشگاه پلی تکنیک نورث وسترن (NPU)

این دانشگاه در شانژی واقع است و در آن تحقیقات گسترده ای در حوزه فضانوردی و هوانوردی و همچنین فناوری های دریایی انجام می گیرد. دانشگاه NPU با بیش از ۷۰ سال سابقه محل تولد نخستین سیستم کوچک بدون سرنشین هوایی و رایانه ویژه فضاپیماها در چین به شمار می آید. رتبه داخی این دانشگاه ۳۲ و رتبه تحقیقات نظامی آن ۷ است.

دانشگاه بیهانگ (BUAA)

این دانشگاه که پیشتر به نام دانشگاه علوم فضانوردی و هوانوردی پکن معروف بود در سال ۱۹۵۲ بنیان گذاشته شد. از آن به عنوان نخستین مرکز آموزش عالی چین در زمینه علوم فضانوردی و هوانوردی یاد می شود. در این دانشگاه ۷ آزمایشگاه پیشرفته و کلیدی، ۳ مرکز ملی تحقیقات مهندسی و ۴۲ آزمایشگاه مهم اما در سطح پایین تر وجود دارد. رتبه داخلی این دانشگاه ۲۶ و رتبه تحقیقاتی نظامی آن ۴ است.

انستیتو فناوری پکن (BIT)

این انستیتو در سال ۱۹۴۰ در استان شانژی چین راه اندازی شد اما در سال ۱۹۴۹ به پکن منتقل شد. این مرکز دارای ۴ دانشکده است: مهندسی حمل و نقل و مکانیک، الکترونیک و اطلاعات، علوم طبیعی و مواد و نهایتا علوم اجتماعی و انسانی. این مرکز مدعی است در سالهای اخیر در زمینه کنترل مسیریابی، جلوگیری از بروز جراحات و ایمنی، مهندسی وسایل نقلیه و مکانیک، علوم مواد و سیستم های اطلاعاتی و نرم افزار به دستاوردهای متعددی نایل شده است. رتبه داخلی این دانشگاه ۲۹ و رتبه تحقیقات نظامی آن ۳ است.

دانشگاه مهندسی هاربین (HEU)

پیشتر به جای آن انستیتو مهندسی نظامی PLA چین وجود داشت و حالا HEU به جای آن فعالیت می کند. در این دانشگاه نخستین زیردریایی و رایانه ویژه کشتی ها در چین ساخته شد. ساخت انواع هاورکرافتها نیز از دیگر دستاوردهای این دانشگاه خاص به شمار می آید. رتبه داخلی این دانشگاه ۴۸ و رتبه تحقیقات نظامی آن ۲ است.

انستیتو فناوری هاربین (HIT)

این مرکز یکی از ۱۰ دانشگاه در سراسر جهان است که ماهواره های ویژه خود را طراحی، ساخته و به فضا پرتاب کرده است. این پروژه در قالب برنامه فضایی چین صورت گرفته است. در این مرکز همچنین نخستین رایانه شبیه ساز، نخستین رایانه هوشمند شطرنج باز و نخستین روباتهای جوشکاری قوسی چین ساخته شده و در عین حال نخستین رادار فوق پیشرفته جهان نیز در این انستیتو طراحی و ساخته شده است. رتبه داخلی این مرکز ۲۰ و رتبه تحقیقات نظامی آن یک است

 

قبل از ورود به دانشگاه پیام نور باید بدانید

ورودی جدید به دانشگاه پیام نور باید بدانند

دانلود لیست منابع و ارائه دروس پیام نور ترم بهمن 99 کلیک کنید

 

 

دانلود رایگان نمونه سوال با جواب پیام نور

 

 

برای ارسال نظر از فرم زیر استفاده کنید

پی ان یو نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی کند
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید
نظراتی که غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
در صورتی که سوالی دارید باید از قسمت " پرسش و پاسخ " سایت استفاده کنید

قوانین ارسال نظر پرسش و پاسخ

 

 

 

 


نمونه سوالات پیام نور
سامانه پرسش و پاسخ اخبار پیام نور

 

این سایت هیچگونه وابستگی به دانشگاه پیام نور و مدیریت آن ندارد
کلیه حقوق این سایت ، متعلق به PnuNews.com می باشد و استفاده از مطالب با ذکر نام منبع بلامانع است .
طراحی سایت : پی ان یو نیوز
ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است