جزئیات بخشنامه فعالیت انتخاباتی در دانشگاه‌ها اعلام شد - پی ان یو نیوز - PnuNews - اخبار پیام نور
12 دی 1394
سیدضیاء هاشمی

جزئیات بخشنامه فعالیت انتخاباتی در دانشگاه‌ها اعلام شد

معاون فرهنگی وزارت علوم جزئیات بخشنامه اصول فعالیت انتخاباتی به دانشگاه ها را تشریح کرد.

 

به گزارش سایت پی ان یو نیوز PnuNews.com سید ضیاء هاشمی معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم تحقیقات و فناوری بعد از ظهر امروز در نشستی مطبوعاتی که در این وزارتخانه برگزار شد، درباره ابلاغ بخشنامه اصول انتخاباتی در دانشگاه ها گفت: این بخشنامه هفته گذشته به روسای دانشگاه ها ابلاغ شد که در آن به فعالیت دانشگاه ها در زمینه انتخابات اشاره شده است.

وی تاکید کرد: مبنای عمل ما در انتخابات، قوانین و ضوابط محسوب می شوند. توصیه ما به دانشگاه ها این است که در زمینه انتخابات، نقش شایسته ای ایفا کنند، مشارکت هرچه گسترده تری در فرایند انتخابات داشته باشند، زمینه را برای حضور گروه و سلایق مختلف آماده کنند و از هرگونه اعمال سلیقه خودداری کنند.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم ادامه داد: تقاضای ما از سازمان ها و مجموعه های دیگر این است که اجازه دهند دانشگاه ها با سازوکار قانونی خود در زمینه انتخابات فعالیت کرده و آن را مبنای عمل قرار دهند.

هاشمی ادامه داد: هیئت نظارت بر فعالیت تشکل های سیاسی در برنامه هایی که اجرا می شود نظارت داشته و ضابطه مند برگزار شدن آن را مدیریت می کنند.

وی ادامه داد: ما از اساتید و دانشجویان تقاضا می کنیم در جلسات انتخاباتی که برگزار می شود شرکت کنند. همچنین تدابیر لازم نیز در این زمینه پیش بینی شده تا این برنامه ها با تنش مواجه نشود.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم هدف از ابلاغ این بخشنامه را حفظ آرامش و قانونمند برگزار شدن این جلسات انتخاباتی در دانشگاه ها عنوان کرد.

وی ادامه داد: دانشگاهیان و اساتید الگوی سایر اقشار هستند و رفتار انتخاباتی و نوع جهت گیری آنها می تواند بر دیگران اثر بگذارد. بنابراین شکوه انتخاباتی که در فضای دانشگاهی برگزار می شود، می تواند آن را به جامعه منتقل کند.

هاشمی یادآور شد: از اساتید و دانشجویان می خواهیم در این مسیر مشارکت کنند و گروه های مختلف سلیقه، دیدگاه و نقد خود را مطرح کنند و نگاه علمی در دانشگاه، نگاه قالب باشد. مسیر انتخاب اصلح از دانشگاه به جامعه منتقل شود و زمینه برای مشارکت آگاهانه فراهم شود. برای همین ما از دانشگاه ها خواسته ایم که جلساتی در قالب کرسی های آزاداندیشی برگزار کرده و این فرصت را برای یک مشارکت آگاهانه ایجاد کنند.

وی در ادامه به سی و پنجمین سالگرد حماسه هویزه اشاره کرد و گفت: ۱۶ دی ماه سالروز حماسه هویزه است که توسط شهدای بزرگواری که بیشتر آنها دانشجو بودند رقم خورد، بنابراین روز ۱۶ دی ماه برنامه ای در محل یادمان شهدای هویزه برگزار می شود و همچنین یک برنامه نیز روز دوشنبه ۱۴ دی ماه در دانشکده حقوق دانشگاه تهران برگزار می شود.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم ادامه داد: تولیدات فرهنگی و هنری خوبی در این زمینه تولید شده است که زمینه را برای آشنایی دانشجویان و نسل جوان با این شهدا فراهم می کند.

هاشمی در ادامه به شهید دانشجو سید حسین علم الهدی اشاره کرد و گفت: وی در میان شهدای هویزه جایگاه خاصی دارد، قبل از انقلاب و بعد از انقلاب و در زمان جنگ فعالیت برجسته ای داشته است.

وی در ادامه هدف از برگزاری این برنامه را فراهم کردن یک زمینه برای تبادل نظر و گفتگو در زمینه شهادت و شهادت طلبی عنوان کرد و گفت: راه شهدای ما باز است و ما نیاز داریم که یاد شهدا را زنده نگهداریم و امروز نیز فرهنگ شهادت و شهادت طلبی در دانشگاه های ما جریان دارد.

منبع : مهر

 

قبل از ورود به دانشگاه پیام نور باید بدانید

ورودی جدید به دانشگاه پیام نور باید بدانند

دانلود لیست منابع و ارائه دروس پیام نور ترم بهمن 99 کلیک کنید

 

 

دانلود رایگان نمونه سوال با جواب پیام نور

 

 

برای ارسال نظر از فرم زیر استفاده کنید

پی ان یو نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی کند
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید
نظراتی که غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
در صورتی که سوالی دارید باید از قسمت " پرسش و پاسخ " سایت استفاده کنید

قوانین ارسال نظر پرسش و پاسخ

 

 

 

 


نمونه سوالات پیام نور
سامانه پرسش و پاسخ اخبار پیام نور

 

این سایت هیچگونه وابستگی به دانشگاه پیام نور و مدیریت آن ندارد
کلیه حقوق این سایت ، متعلق به PnuNews.com می باشد و استفاده از مطالب با ذکر نام منبع بلامانع است .
طراحی سایت : پی ان یو نیوز
ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است