انتقاد حداد عادل از نحوه تربیت دانشجویان دکتری در دانشگاه ها - پی ان یو نیوز - PnuNews - اخبار پیام نور
16 دی 1394
غلامعلی حداد عادل

انتقاد حداد عادل از نحوه تربیت دانشجویان دکتری در دانشگاه ها

 عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی از نحوه تربیت دانشجویان دکتری در دانشگاه های در حال حاضر انتقاد کرد.

 

به گزارش سایت پی ان یو نیوز PnuNews.com ششمین مراسم اهدا جایزه علمی «علی محمد کاردان» و تجلیل مقام علمی حجت الاسلام احمد احمدی، عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی و استاد برجسته فلسفه در فرهنگسرای ارسباران برگزار شد.

غلامعلی حداد عادل، رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی در این مراسم گفت: نزدیک به ۵۰ سال است با دکتر احمدی آشنا هستم یعنی از زمانی که در مؤسسه در راه حق فعالیت داشت.

وی افزود: مؤسسه در راه حق که بعداً مؤسسه آموزشی امام خمینی(ره) از دل آن بیرون آمد، سعی کرد علوم انسانی را وارد حوزه کند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی ادامه داد: من و دکتر احمدی در دوره دکتری با هم بودیم و در آن زمان در مجموع چهار نفر در دوره دکتری حضور داشتیم و مانند اکنون نبود که یک دانشکده با یک استاد نیمه وقت۳۰ تا ۴۰ نفر دانشجوی دکتری پذیرش کند. در آن زمان با ۱۴ تا ۱۵ نفر استاد تمام وقت فقط چهار دانشجوی دکتری پذیرش می‌شد.

حداد عادل با اشاره به اینکه از نظر سیاسی و اعتقادی بسیار نزدیک به دکتر احمدی است، گفت: من شب‌های پنج‌شنبه به منزل دکتر احمدی در قم می‌رفتم تا در کلاس‌های درس تفسیر علامه طباطبایی حضور داشته باشم و از آن جلسات بود که مجذوب و شیفته فضائل این علامه بزرگوار می‌شدم.

وی با تأکید بر اینکه دکتر احمدی از نظر اعتقادی، بینش و جهان‌بینی یک مؤمن و مسلمان درست اعتقاد و پاکیزه طبع است، افزود: دکتر احمدی از نظر سیاسی مخالف رژیم سابق بود و پس از انقلاب نیز خدماتی صادقانه در شورای عالی انقلاب فرهنگی و انتشارات دانشگاهی سمت ارائه داد.

عضو هیات علمی دانشگاه تهران ادامه داد: دکتر احمدی نمونه عینی وحدت حوزه و دانشگاه است و وی فلسفه غربی را می‌خواند و هرگز تعصب غیرعلمی نسبت به یک فکر و استدلال ندارند.

رئیس  شورای تحول و ارتقاء علوم انسانی گفت: دکتر احمدی علاوه بر آشنایی با فلسفه غربی و اسلامی به ادبیات فارسی علاقه‌مند است و علاوه بر زبان عربی در زبان انگلیسی هم تسلطی  مثال زدنی است که شاهد آن ترجمه‌های وی است.

در پایان این مراسم جوایز علمی دکتر کاردان به ۴ رساله برتر برگزیده متعلق به دانشجویان مقطع دکتری دانشگاه های اهواز، تهران، تربیت مدرس و دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم تحقیقات اهداء شد.

 

 

قبل از ورود به دانشگاه پیام نور باید بدانید

ورودی جدید به دانشگاه پیام نور باید بدانند

دانلود لیست منابع و ارائه دروس پیام نور ترم بهمن 99 کلیک کنید

 

 

دانلود رایگان نمونه سوال با جواب پیام نور

 

 

برای ارسال نظر از فرم زیر استفاده کنید

پی ان یو نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی کند
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید
نظراتی که غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
در صورتی که سوالی دارید باید از قسمت " پرسش و پاسخ " سایت استفاده کنید

قوانین ارسال نظر پرسش و پاسخ

 

 

 

 


نمونه سوالات پیام نور
سامانه پرسش و پاسخ اخبار پیام نور

 

این سایت هیچگونه وابستگی به دانشگاه پیام نور و مدیریت آن ندارد
کلیه حقوق این سایت ، متعلق به PnuNews.com می باشد و استفاده از مطالب با ذکر نام منبع بلامانع است .
طراحی سایت : پی ان یو نیوز
ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است