تجمع اعتراضی دانشجویان پیام نور در اهواز - پی ان یو نیوز - PnuNews - اخبار پیام نور
3 بهمن 1394
دانشگاه پیام نور اهواز

تجمع اعتراضی دانشجویان پیام نور در اهواز

دانشجویان دانشگاه پیام‌ نور اهواز امروز نسبت به آیین‌نامه پرداخت شهریه ثابت و متغیر تا 20 روز پس از انتخاب واحد (25 بهمن‌ماه) و همچنین حذف دروس خودخوان از برنامه این دانشگاه، اعتراض کردند.

 

به گزارش سایت پی ان یو نیوز PnuNews.com در پی ابلاغ دستورالعمل جدید پرداخت شهریه دانشجویان دانشگاه پیام نور و همچنین حذف دروس خودخوان از برنامه این دانشگاه در نیم سال جدید، دانشجویان مرکز اهواز با تجمع مقابل دفتر ریاست اعتراض خود را نسبت به تصمیم جدید مسئولان ابراز کردند.

 

یکی از دانشجویان که در این تجمع صنفی شرکت کرده بود، با بیان این‌که این تجمع از ساعت 10 صبح امروز آغاز شد، به خبرنگار ایسنا گفت: دانشجویان در محوطه و در مقابل دفتر رییس دانشگاه تجمع کردند که مأموران حراست از تجمع دانشجویان در مقابل این دفتر ممانعت به عمل آوردند.

 

وی ادامه داد: این تجمع بدون سردادن هیچ‌گونه شعار و درگیری فیزیکی انجام شد و دانشجویان نسبت به آیین‌نامه جدید مبنی بر الزام دانشجویان به پرداخت شهریه متغیر تا 25 بهمن‌ماه و همچنین حذف دروس خودخوان، اعتراض داشتند.

 

همچنین یکی دیگر از دانشجویان حاضر در این تجمع، با بیان این‌که کسی از مدیران دانشگاه حاضر به پاسخ‌گویی به دانشجویان نشده است، گفت: دانشجویان برای مطالبه حق خود آمده بودند و تجمع کردند اما پاسخ روشنی دریافت نکردند؛ اکنون عنوان می‌کنند که دانشجویان در صورت مشکل برای پرداخت شهریه می‌توانند از وام استفاده کنند اما ارائه وام با بهره چهار درصد به معنای آن است که شهریه چهار درصد افزایش یابد.

 

این دانشجوی دانشگاه پیام نور اهواز ضمن انتقاد از حذف دروس خودخوان، عنوان کرد: مطابق آیین‌نامه، دانشگاه باید دروس خودخوان داشته باشد و ما به همین خاطر دانشگاه پیام‌ نور را انتخاب کردیم؛ حذف این دروس تغییر آیین‌نامه دانشگاه و خلاف آن چیزی است که در هنگام ثبت‌نام اعلام شده است.

 

دستور العمل جدید به نفع دانشجویان و دانشگاه است

دکتر علیرضا رازقی‌زاده رییس دانشگاه پیام نور خوزستان نیز در پاسخ به ایسنا در خصوص تجمع امروز دانشجویان در مرکز اهواز، اظهار داشت: هیچ مشکلی در این تجمع نبوده و تجمع دانشجویان با آرامش به اتمام رسیده است.

 

وی ادامه داد: در خصوص موضوع شهریه به نظر می‌رسد اطلاع‌رسانی درستی انجام نشده زیرا آیین‌نامه شهریه تغییری پیدا نکرده است و هیچ مشکلی در دانشگاه در این خصوص وجود ندارد. آنچه انجام شده، دستورالعمل جدیدی است که با توجه به شرایط دانشگاه ابلاغ شده است.

 

رییس دانشگاه پیام نور خوزستان با اشاره با این‌که دستورالعمل از سوی سازمان مرکزی دانشگاه به تمام مراکز در سطح کشور ابلاغ شده است، گفت: با توافق انجام‌شده با بانک تجارت و بر اساس این دستورالعمل، یک وام با سود چهار درصد بدون ضامن به دانشجویان در هنگام انتخاب واحد قابل ارائه است؛ دانشجویان می‌توانند از این طریق شهریه خود را پرداخت کنند و سپس دانشجویان این وام را به‌تدریج به بانک بازپرداخت می‌کنند. در واقع این دستورالعمل به نفع دانشجویان و دانشگاه است.

 

رازقی‌زاده اظهار کرد: همچنین دانشجویانی که توانایی پرداخت شهریه را دارند، می‌توانند بدون دریافت وام، شهریه خود را پرداخت کنند؛ این دستورالعمل از این ترم اجرا می‌شود.

 

رییس دانشگاه پیام نور خوزستان در خصوص پاسخ مسئولان به دانشجویان در تجمع امروز، گفت: با تماسی که با معاون آموزشی مرکز اهواز داشته‌ام، اطلاع دادند که با چهار تن از دانشجویان به‌عنوان نماینده دانشجویان معترض، صحبت‌هایی انجام و در خصوص دستورالعمل جدید اطلاع‌رسانی شده است؛ پس از آن دانشجویان به تجمع خود پایان دادند و اکنون شرایط عادی در دانشگاه برقرار است.

 

منبع : ایسنا

 

قبل از ورود به دانشگاه پیام نور باید بدانید

ورودی جدید به دانشگاه پیام نور باید بدانند

دانلود لیست منابع و ارائه دروس پیام نور ترم بهمن 99 کلیک کنید

 

 

دانلود رایگان نمونه سوال با جواب پیام نور

 

 

  1. پرسپولیس پاسخ

    متاسفانه افراد تصمیم گیر تو این جریان کاملا هم منافعه داشنگاه درنظر ندارن وهم منافع دانشجویان
    .سیاست های این چنینی اثرات منفی بسیاری برای داشنگاه داره
    نباید دروس خود خوان حذف میکردن
    و شهریه متغیرهم برای بیست روز بعد درنظر بگیرند .ما دانشجویان پیام نور به شدت زا این مسئله ناراحتیم و شده هرجا حرف مون میزنیم.بعله

  2. nooshin پاسخ

    ماهم امضا جمع کردیم ایشاالله رسیدگی شه

  3. حامد پاسخ

    نه این که استاداتون نمره میانترم خوب میدن همشو عادی کردین استادی که در طول ترم فقط چهار جلسه بیاد و میانترم 0 و 2 بزاره دیگه چه ادمیه

  4. رضا پاسخ

    کار افتاده دست یه عده …

  5. پنجعلی پاسخ

    من یه سوالی داشتم/مسئولین پیام نور که این همه دم از قانون میزنن و الان هم میخوان شهریه رو یه جا همون اول بگیرن در مور فلسفه دانشگاه پیام نور یه توضیحی بدن.مگر نه اینکه پیام نور در اصل یه دانشگاه هست که شرکت در کلاس یا عدم شرکت در کلاسش اختیاری هست؟پس چرا منی که در هیچ کلاسی شرکت نمیکنم و کل دروس رو به صورت خود خوان تا به حال پاس کردم هر ترم باید شهریه کلاس حضوری بدم؟شمایی که دم از قانون میزنید چرا وقت انتخاب واحد گزینه خودخوان برای همه دروس وجود نداره تا منی که نمیخوام کلاس شرکت کنم با انتخابش هزینه ی کمتری بپردازم؟وقتی دم از قانون میزنن باید اینم در نظر بگیرن نه اینکه هرجا به نفع خودشون هست قانونی حرف یزنن.

  6. ابوالفضل پاسخ

    خدارو شکر ترم اخرم از دست دانشگاه پیام نور راحت شدم.شب میخوابن صبح بیدار میشن یه قانون چرتی میزارن

  7. محمد پاسخ

    وجدانا بااین وضع نمره دادن میان ترم اجحاف درحق دانشجواست که خودخوان حذف بشه ماخودمون باقانون ده هفتم نمرهمون بیشتر از وقتی میشد که استاد میانترم میذاشت واقعا که برای اساتید اینچنینی پیام نور متاسفیم که فکر نمیکنن دانشجو باچه بدبختی شهریشو میده باهزار امید وارزو توی این وضعیت بازارکار فکردرس خوندنه .آیاچیزی جز درنظرگرفتن منافع خودشون ودانشگاه پیام نوره؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!

  8. صادق پاسخ

    به همین سادگی!
    هیچ اتفاقی نیفته وباارامش به پایان رسیده!
    وام چهاردرصدم میدین دیگه!
    اخه دانشجوهای بیچاره روچی فرض کردین…ازکجابیارن تا
    ۲۵ام؟بهره وام بابت چی بایدداد؟

  9. دانشجو پاسخ

    “دستور العمل جدید به نفع دانشجویان و دانشگاه است”

    خنده داره ! کجاش به نفع دانشجو هست؟ دانشجو به اجبار باید وام 4 درصد بگیره به نفعش هست یا این که تا 25 بهمن کل شهریش را یجا بده؟!

  10. ناشناس پاسخ

    این دیگه چه وضعشه؟ من میرم برای وام بهم میگن به بالای ترم 6 وام نمیدیم! بعد این قانون رو گذاشتن. واقعا جای تاسف داره. بله دانشگاه خرج داره ولی مگه تا الان روال به همین صورت نبوده که تا آخر ترم وقت پرداخت بوده و دانشگاه هم چرخش چرخیده؟! کلا دانشگاه هم داره رویه بدی رو مثل … در پیش میگیره. این تغییرات مطمئنن بی پاسخ نخواهد موند

  11. امید پاسخ

    یکاری برا دروس خودخوان بکنید ،اینجوری که نمیشه

  12. دانشجوی فعال پاسخ

    آخرین خبر
    از این پس به روسای دانشگاه های پیام نور ، اجازه داده شده است که طبق اختیار خود بتوانند ، پرداخت شهریه متغیر تا آخر ترم را به تعویق بیاندازند.

  13. کنگر زهتاب پاسخ

    بدبختی واس ماس یعنی کلش ماس ماس!!!!
    حاجی رییس، تاج سر ما من باب یادآوری میگما دانشجوهای پیام نور از قشر اسیب پذیر جامعه هستن شما هم با این الطافتون یه فیلیپینی کشیدیدکه مارو از قشر اسیب پذیر به قشر اسیب دیده ترفیع داده باشید،ننه باریکلا ننننه باریکلا ببی منو نه باررریکل!!!!!ا
    اینم بگم ما همونایی هستیم که دو ساعت مونده به 12میریم سره عابربانک،ما هموناییم که اتوبان از کنار خونمون رد میشه ما هموناییم که جا کتاب گرون نمونه سوال میخونیم ما هموناییم که جا گوشت سوسیس میخوریم ما همون مستضعفین پا برهنه هستیم.

  14. اصغر پاسخ

    دانشگاه پول

  15. مهدوی پاسخ

    این وام چهار درصد رو واسه خودتون بگیرید پایان ترم باز پرداخت کنید.. مشکلتون حل میشه دیگه درسته.. دست از سر ما هم برداید.. توافق میکنید با بانک واسه خودتون توافق کنید..

  16. احسان پاسخ

    تورو قرآن به دادمون برسید. ترم آخری کل معادلات و برنامه ریزی های زندگی ما بهم ریخته…. التماستون میکنیم برگردونیدددددددددددددددددددددددددددددددددددددددددددددددددددددددددددددددددد

  17. نازلی پاسخ

    یعنی چه من بیکار از کجا پول پیدا کنم! اونم دانشجوی ارشد هستم

  18. اسماعیل پاسخ

    با این وضعیت دو سال دیگه باید به اون 4 سال اضافه کنیم یعنی چی دروس خود خوان حذف شده
    اینهمه پول از دانشجوها میگیرید یه خورده کیفیت دانشگاهاتونو بالا ببرید
    اومدم انتخاب واحد کنم میبینم هیچکدوم از درسام ارایه نشده
    خدا ازتون نگذره که روزگار ما دانشجوها رو سیاه کردید من که راضی نیسم

  19. عباس مهدوی پاسخ

    کلی زحمت کشیدم معدلم بالای 17 رود تا بتوانم 24 واحد انتخاب کرده و درسم را زودتر تمام کنم؛ اما واقعاً نمی‌دانم این 20 واحد هم به صلاح هست برداشته‌ام یا نه؟ آیا تا 25 م بهمن این 660 تومان جور خواهد شد؟ ترم پیش برای 8 عنوان کتاب که 7 عنوانش دسته دو بود و در ازایش دو سه کتاب هم برگردانده بودم حدود 84 هزار تومان پول دادم این ترم خدا به داد برسد!
    آخر مسلمان! وقت می‌خواهی تعیین کنی به فکر حقوق‌های بخورونمیر هم باش! تو این رکود و بیکاری به فکر جماعت مستضعفی که انقلاب به نامشان گره خورده تا تو و امثال تو به کام برسید هم باش. صدها هزار شهید و جانباز ندادیم که حالا به خاطر جور نشدن پول تا 25 م اسفند از تحصیل بازبمانیم.
    می‌خواهی زمان تعیین کن خیلی خوب تعیین کن، ولی اتفاقی هم نمی‌افتاد اگر این 25 بهمن تبدیل به 25 فروردین می‌شد.

  20. shr پاسخ

    انقدر از این مسئولین بدم میاد که خدا میدونه ،هیچ کاری بلد نیستن به فکر منافع خودشونن فقط.

  21. یه دانشجوی بی پول پاسخ

    واقعااین بی انصافیه وسط این زمستون ازکجابیاریم شهریه بدیم من ترم قبل750هزارشهریه دادم الانم ازکجابیارم حدودیک میلیون شهریه بدم،به قران ندارم الان ترم پنجم اگه اینجوری باشه باید درسوبزارم کنار

  22. nasim پاسخ

    میشه بگین دقیقا کجای این به نفع دانشجوی..به جای این که انقد به فکر بانکا باشین به فکر دانشجوهاتون باشین که در طی یک ماه باید شهریه دو ترمو پرداخت کنن

  23. مهدی پاسخ

    اگر قرار اینه که تمامی دروس عادی باشند این چه کاریه که بیاین پیام نور درس بخونند الان دانشگاه علمی کاربردی و آزاد خیلی راحتتر تدریس میکنند وراحتتر هم قبول میکنند.درس خوندنشون در حد جزوه ست.نه مثل پیام نور که باید فقط کتاب پاس کنی.

  24. dsfdf پاسخ

    یک راهکار عالی برای ندادن شهریه تا بعد از 25 ام

    با سلام خدمت تمامی اساتید ، مسئولان و دانشویان گرامی

    ما دانشجویان متفکّر پیام نور ، یک راهکار جدید ابداع کردیم:

    شما می توانید حداقل واحد یعنی 8 واحد (و 12 واحد برای مشمولان خدمت) را انتخاب کنید.
    اینطوری شهریه ی متغیر شما خیلی کم خواهد شد.

    این کار را با هماهنگی کامل مدیر گروه خود انجام دهید تا از فشار مالی وارده بکاهید.
    بعد از 25 ام در حذف و اضافه ، بقیه ی واحدها را انتخاب نمایید.

    چه کنیم دیگه ، این همه درس خوندیم که در چنین شرایطی مدیریت بحران کنیم !!!

  25. دانشجوی بی نوا پاسخ

    ظاهرا یک عده مدیران جدید دارند عامداً از دانشگاه پیام نور نارضایتی ایجاد می کنند.
    این جوی منفی بر علیه پیام نور عاقبت خوبی برای دانشگاه نداره.
    لطفا دلسوزان وزارت علوم و دانشگاه پیام نور هوشیار باشند.

  26. دانشجو پاسخ

    از وقتی اومدم پیام نور ، یکی یکی بدبختی هام شروع شد ، دو ترم بود داشتم طعم آرامش رو می چشیدم که نذاشتن این ترم هم بچشم 😀

  27. پیر مرد پاسخ

    به میزان ثبت نامه بعضی از دروس توجه کنید..مثلا ریاضی 1 فقط 9 نفر…….!!!!!!!!!!!!!!!!یعنی درسی که ورودی های جدید و…….باید حتما انتخاب کنند همین قدره….مسولین به خودتون بیاید این طوری پیش برید دانشگاه رو فقط باید بدید برای تالار عروسی و…..بی دانشجو به سر نمیشود…آخه یه هویییی؟؟اقلا یه یاللهی اهمی اوهومی…..تو رو کسی که دوست دارید دل جوون رو نشکونید….امید رو از بین نبرید

  28. تمنا پاسخ

    من نمیدونم پدر بازنشسته من از کجا باید بیاره شهریه 3تا دانشجو رو همزمان بده هااااااااان؟؟؟؟؟؟؟؟؟فقط بلدن پول بگیرن

  29. امیر پاسخ

    آخه پیام نور هم دانشگاهه که شما رفتید اونجا تحصیل میکنید

  30. صادق پاسخ

    خوش بحال خودم که از پیام نور تموم شدم اومدم بیرون خخخخخخ

برای ارسال نظر از فرم زیر استفاده کنید

پی ان یو نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی کند
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید
نظراتی که غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
در صورتی که سوالی دارید باید از قسمت " پرسش و پاسخ " سایت استفاده کنید

قوانین ارسال نظر پرسش و پاسخ

 

 

 

 


نمونه سوالات پیام نور
سامانه پرسش و پاسخ اخبار پیام نور

 

این سایت هیچگونه وابستگی به دانشگاه پیام نور و مدیریت آن ندارد
کلیه حقوق این سایت ، متعلق به PnuNews.com می باشد و استفاده از مطالب با ذکر نام منبع بلامانع است .
طراحی سایت : پی ان یو نیوز
ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است