اعتراض دانشجویان پیام نور مشهد به تغییر زمان پرداخت شهریه‌ + پاسخ مسئولان - پی ان یو نیوز - PnuNews - اخبار پیام نور
4 بهمن 1394
دانشگاه پیام نور مشهد

اعتراض دانشجویان پیام نور مشهد به تغییر زمان پرداخت شهریه‌ + پاسخ مسئولان

تعدادی از دانشجویان دانشگاه پیام نور مشهد امروز به تغییر فرآیند پرداخت شهریه‌ها در این دانشگاه اعتراض کردند.

 

به گزارش سایت پی ان یو نیوز PnuNews.com ظهر امروز دانشگاه پیام نور مشهد شاهد اعتراض جمعی از دانشجویان این دانشگاه در خصوص تغییر فرآیند پرداخت شهریه‌ها بود.

براساس این تغییر دانشجویان موظفند تا 25 بهمن ماه تمام شهریه خود را پرداخت کنند این در حالی است که پیش از این دانشجویان مهلت بیشتری برای پرداخت شهریه داشتند، اما با روند فعلی در صورت عدم پرداخت این شهریه تا 25 بهمن دانشجویان امکان حضور در امتحان را نخواهند داشت.

یکی از دانشجویان معترض در این رابطه به ایسنا گفت: پیش‌تر روند انتخاب واحد اینگونه بود که هر ترم با واریز شهریه ثابت، پرتال انتخاب واحد دانشجویان باز ‌شده و شهریه متغیر را در بازه امتحانات و یا طول ترم واریز می‌شد.

وی ادامه داد: امسال در سیستم گلستان اعلام شد شهریه ثابت و متغیر باید تا 25 بهمن ماه واریز شود. این مساله از دو زاویه قابل بررسی است؛ اول اینکه دانشجویان انتظار چنین مساله‌ای را نداشته‌ و این مدل پرداخت شهریه کمی شوکه کننده بود، دوما دانشجویی که این دانشگاه را برای تحصیل انتخاب کرده قطعا وسع مالی زیادی برای تحصیل در برخی دانشگاه‌ها را نداشته است.

 

این دانشجوی پیام نور مشهد مدعی شد: من دانشجوی کارشناسی‌ارشد هستم و همین دو ماه پیش شهریه ترم گذشته که حدود دو میلیون تومان بود را واریز کرده‌ام و حال باید دومرتبه، تا 25 بهمن ماه، 1.5 میلیون تومان دیگر پرداخت کنم. این وضعیت به من فشار زیادی وارد می‌کند.

 

دانشجویان تاکید داشتند که باید با ریاست دانشگاه در مرکز پیام نور استان گفت‌وگو صورت گیرد تا این مشکل حل شود. یکی از حاضرین در پاسخ به دانشجویان گفت: این مساله زمان‌بر بوده و باید کمی صبر کرد تا این دستور از روی سایت گلستان حذف شود.

 

یکی از دانشجویان در پاسخ به خبرنگار ایسنا در خصوص اینکه پیگیری‌های شما چه نتیجه‌ای داشته، تصریح کرد: به ما گفته شده امضا جمع کنید و طی یک نامه، آن را به ریاست دانشگاه ارایه کنید؛ نکته اینجاست که جمع‌آوری امضا، تنظیم نامه و ارسال پاسخ آن خیلی زمان‌بر است و تا رسیدن پاسخ آن تکلیف ما مشخص نخواهد بود.

 

او می‌گوید: در حال حاضر فرایند انتخاب واحد در پرتال‌ها امکان‌پذیر است ولی باید تا 25 بهمن شهریه ثابت را نیز پرداخت کنیم؛ در غیر این صورت حذف و اضافه غیرفعال خواهد شد. حراست دانشگاه از ما می‌خواهد نماینده معرفی کرده و قانونی مسایل را پیگیری کنیم.

 

یکی دیگر از دانشجویان پس از صحبت با یکی از مسئولین دانشگاه به ایسنا گفت: به ما گفته شد که پیگیری در تهران صورت گرفته است و این مساله‌ای سراسری بوده و مربوط به تمام دانشجویان پیام نور است.

 

او اضافه کرد: مسئولین دانشگاه تاکید دارند که این فرایند از روی سایت گلستان حذف خواهد شد. تنها اعتراض ما به این روند پرداخت شهریه است. ما نتوانستیم رئیس دانشگاه را پیدا کنیم؛ امروز نه معاون و نه خود ریاست دانشگاه برای پاسخگویی حضور داشتند.

 

این دانشجو با بیان اینکه درخواست ما این است که نحوه پرداخت شهریه مانند گذشته شود، گفت: نباید اینگونه باشد که دانشجویان همه شهریه را یک‌جا پرداخت کنند چون شهریه‌ها افزایش پیدا کرده و در حال حاضر نیز به ما گفته شده باید تا 25 بهمن ماه کل شهریه پرداخت شود.

 

یکی از دانشجویان در این رابطه اظهار کرد: اعتراض ما به دلیل تغییر فرایند شهریه‌هاست؛ به ما مهلت داده شده تا 25 بهمن ماه کل شهریه متغیر و ثابت این ترم را واریز کنیم. ترم‌های گذشته تا ابتدای امتحانات برای واریز شهریه متغیر فرصت بود. خواسته دانشجویان این است که این تاریخ و ضرب‌العجل 25 بهمن ماه حذف شود.

 

وی در خصوص گفت‌وگوهای مسئولین دانشگاه با نمایندگان معترضین عنوان کرد: مسئولین خیلی خوب پاسخ گفتند؛ آن‌ها می‌گویند باید به آن‌ها مهلت دهیم تا با مرکز هماهنگ کرده و نماینده دانشجویان با مسئولین صحبت‌ کنند. به ما گفته‌اند، فعلا باید صبر کنید.

 

این دانشجو می‌گوید: تضمین این است که اگر این اقدام صورت نگرفت، دوباره دانشجویان اعتراض خواهند کرد. در حال حاضر کسی شهریه متغیر را پرداخت نخواهد کرد. ما منتظر خبر مسئولین دانشگاه هستیم. ما فعلا شهریه ثابت را پرداخت خواهیم کرد.

 

یکی از دانشجویان پرسید: اگر در زمان حذف و اضافه این فرایند تغییر نکند، چه اتفاقی خواهد افتاد؟ که این دانشجو در پاسخ به وی تاکید کرد: به ما گفته شده که این مساله در سایت دانشگاه تغییر خواهد کرد. مسئولین دانشگاه پیش از تاریخ 25 بهمن ماه خبر تغییر این وضعیت را به دانشجویان اعلام می‌کنند.

 

در انتهای این تجمع مسئولین دانشگاه نامه‌ای برای دانشجویان منتشر کردند که به دانشجویان ارایه شد؛ براساس این نامه تا چهارشنبه این هفته از طریق سایت دانشگاه، اطلاع‌رسانی به دانشجویان در خصوص تغییر فرایند دریافت شهریه اعلام می‌شود؛ همچنین براساس نتیجه پیگیری‌های انجام شده توسط دانشجویان با مرکز آن‌ها مجاز به انتخاب واحد طبق روال گذشته هستند.

 

یکی از دانشجویان در خصوص گفت‌وگوهای نهایی دانشجویان با مسئولین دانشگاه گفت: طبق گفته مسئولین دانشگاه در صورت عدم حذف این فرایند در اخذ شهریه، هیچ دانشجویی شهریه ثابت را پرداخت نخواهد کرد و دانشگاه به صورت دستی برای هر دانشجو حذف و اضافه را انجام خواهد داد.

 

 

چه اشکالی دارد برای دریافت شهریه وقت تعیین شود/به دانشجویان وام می‌دهیم

 

 

 

رئیس دانشگاه پیام نور خراسان رضوی با اشاره به تعیین ضرب‌الاجل برای پرداخت کل شهریه دانشجویان پیام نور تا 25 بهمن ماه عنوان کرد: چه اشکالی دارد اگر گفته شود که دانشجویان تا یک تاریخ مشخص شهریه‌ها را واریز کنند؛ با این حال طبق تفاهم‌نامه‌ای که دانشگاه با یکی از بانک‌ها منعقد کرده، به دانشجویان وام پرداخت می‌کنند.

داوریار در گفت‌وگو با خبرنگار دانشگاهی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)- منطقه خراسان، با بیان اینکه ما دلسوز دانشجویان هستیم، تصریح کرد: دانشجویان باید در آرامش تحصیل کنند و معیار کار ما قانون است.

وی ادامه داد: در عین حال دانشگاه پیام نور خراسان رضوی نماینده‌ای از دانشگاه پیام نور کشور است و ما تابع قواعد سازمان خواهیم بود. مسئولین بالادستی نیز ملاحظاتی داشته و چرخ دانشگاه هم باید بچرخد. دانشگاه پیام نور با شهریه می‌چرخد.

 

داوریار تاکید کرد: دانشگاه‌های مبتنی بر دریافت شهریه نیز بر همین اساس فعالیت می‌کنند و شهریه دریافت می‌کنند.

رئیس دانشگاه پیام نور خراسان رضوی با اشاره به بخش‌نامه‌های سازمان‌ مرکزی تصریح کرد: ما تقویم آموزشی داریم و بخش‌نامه‌هایی که به دست من می‌رسد، باید تابع آن باشم. ضمن اینکه ما نماینده دانشجویان هستیم و حرف آنان را باید به مسئولین دانشگاه برسانیم.

وی افزود: با این حال ما ملاحظه دانشجویان را خواهیم داشت و حتما مُرّ قانون در همه جا اجرا خواهد شد.

داوریار گفت: دانشجویانی که مشکل مالی دارند به بانک معرفی خواهند شد. این تفاهم‌نامه طی همین دو روز گذشته منعقد شده است.

رئیس دانشگاه پیام نور خراسان رضوی با اشاره به لزوم دریافت شهریه‌های دانشجویان عنوان کرد: ما باید بتوانیم مخارج دانشگاه و حقوق اساتید حق‌التدریسی را پرداخت کنیم. این شهریه‌ها برای هزینه‌های دانشگاه است اما وظیفه ماست تا جایی که ممکن است، ملاحظه دانشجویان را داشته باشیم.

وی در خصوص ضرب‌الاجل پرداخت شهریه متغیر دانشجویان دانشگاه پیام نور که در سایت این دانشگاه نمایه شده بود، خاطرنشان کرد: این آگهی سازمان بود که البته تعدیل شده است چرا که ممکن است در تنظیم این آگهی‌ها دقت لازم صورت نگیرد.

داوریار در خصوص مشکلات برخی از دانشجویان برای پرداخت شهریه و تغییر فرایند آن در ترم جاری تصریح کرد: باید توجه داشت که دانشجویان در ترم‌های گذشته با امکان دریافت وام مواجه نبودند اما در حال حاضر امکان جدیدی ایجاد شده و گام مثبتی برداشته شده است.

رئیس دانشگاه پیام نور خراسان رضوی در پاسخ به این سئوال که «بازپرداخت این وام با چهار درصد سود همراه است؛ آیا این چهار درصد بر میزان هزینه‌های دانشجویان نمی‌افزاید» اظهار کرد: کجای این کشور وام چهار درصد اعطا می‌شود؛ این چهار درصد تقریبا همان کارمزد دریافت وام خواهد شد. من بعید می‌دانم جایی باشد که وام چهار درصد پرداخت کند.

 

وی اضافه کرد: رئیس دانشگاه پیام نور کشور اهتمام ویژه‌ای به این دارند که ما توجه به دانشجویان داشته باشیم. با این حال انتظار ما این بود که دانشجویان به این مزیت دقیق‌تر نگاه کنندو از دانشگاه تشکر کنند.

 

داوریار تاکید کرد: با این حال دانشجویان نگران نباشند واگر به صورت موردی مشکلی پیش آمد در خدمت آن‌ها هستیم.

 

رئیس دانشگاه پیام نور خراسان رضوی در مورد قول‌هایی که مسئولین دانشگاه امروز در حاشیه تجمع دانشجویان برای برگزاری حذف و اضافه بدون پرداخت شهریه متغیر داده بودند، گفت: ما پیگیر این موضوع هستیم و به زودی اطلاع‌رسانی خواهیم کرد.

منبع : ایسنا

 

قبل از ورود به دانشگاه پیام نور باید بدانید

ورودی جدید به دانشگاه پیام نور باید بدانند

دانلود لیست منابع و ارائه دروس پیام نور ترم بهمن 99 کلیک کنید

 

 

دانلود رایگان نمونه سوال با جواب پیام نور

 

 

  1. رسپینا پاسخ

    واقعا خنده داره مسئولین چقدر ب فکر دانشجو ها هستن چ گام مثبتی هم برداشتن زحمت کشیدن واقعا

    • یا حق پاسخ

      وقتی رییس از بیرون دانشگاه باشه بیشتر از ین انتظاری نیست… میخوان پیام نور رو حذف کنند… چه روشی از این بهتر .. تو این چند سالی که پیان نور را افتاده اولین باره که دانشجوها تحصن می کنند به نظ شما بهتر از این میشه پیام نور رو حذف کرد..دانشگاه آزاد رشته ارشد و دکتری است که داره میاره و پیام نور سر یه رشته کارشناسی گیر کرده و….

    • علی پاسخ

      اقایون داداشا مسول های پیام نوووووور
      خستم سربه سرم نذار ندارم بفهم

  2. دانشجو پاسخ

    خخخ جواب واقعا قانع کننده بود اسن حرف شما سعنی باید پول رو بدیم تا 25بهمن خیلی ممنون چقدر شما خوبید خدایا خودت به دادمون برس

  3. وحید پاسخ

    سلام ما وام نمی خواهیم اگر واقعا به رفاه دانشجو فکر می کنید پرداخت شهریه متغییر رو به روال قبل برگردانید

  4. محمد علیزاده پاسخ

    من ندارم بدم
    پس نمیدم
    همه با هم متحد بشیم این شهریه متغیر رو ندیم

  5. داریوش پاسخ

    اخه تا حالا کی شهریه نداده. ای قانون گذارن که الان اومدین این کارو کردین فقط دوست دارین دانشجو ها بدبخت بشن

  6. دانشجو پاسخ

    این اعتراض فقط برای دانشگاه های اهواز و مشهد نیست تمام دانشجوهای دانشگاه های پیام نور کشور اعتراض خودشونو اعلام کردن .دانشجوهای دانشگاه پیام نور پرند شنبه اعتراض خودشونو اعلام کردن و … اعلام میکنن. متاسفانه مسولین پیگیری نمیکنن و این فقط ب ضرر خود مسولین هستش .دانشگاه پیام نور با این خبر چهری خودشو نشون داد ک فقط ب فکر پول ن تدریس ب دانشجوها

  7. sasan پاسخ

    ما که همون شهریه ثابت هم نداریم بدیم پس بشینید تا بدیم

  8. فاطمه20 پاسخ

    داوریار تاکید کرد: با این حال دانشجویان نگران نباشند واگر به صورت موردی مشکلی پیش آمد در خدمت آن‌ها هستیم.
    وی اضافه کرد: رئیس دانشگاه پیام نور کشور اهتمام ویژه‌ای به این دارند که ما توجه به دانشجویان داشته باشیم. با این حال انتظار ما این بود که دانشجویان به این مزیت (وام 4 درصد)دقیق‌تر نگاه کنندو از دانشگاه _ تشکر _ کنند.
    از بذل توجه تان متشکریم؟؟؟؟ لطفا حداقل به مواردی که اعتراض شده رسیدگی کنید……البته اگر میشه…..ولی بازم لطفا؟؟؟

  9. باران پاسخ

    هه..
    باید ازدانشگاه متشکرباشیم!!!!!!!!
    ماتاترم قبلم تااخرترم وقت داشتیم شهریه متغیررا بدیم
    الان چهار درصد روش کشیدن وتااخر ترم باید بدیم..
    اونوقت تشکربرای چیه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

  10. محمودی پاسخ

    به آقایون مسئول بگید که ما وام نخواستیم . شهریه به این سنگینی رو باید با سود 4درصد پرداخت کنیم یعنی یه چیز اضافه تر !!!!!!!!!!! واقعا اینا دانشجو رو چی فرض کردن ؟؟؟؟!!!!!!

  11. میثم قره باغی پاسخ

    به خدا گیج شدم من. اقا به خدا پول نداریم بدیم الان قسم میخوریم بهتون میدیم پول رو ولی الان نه مثل قبل پرداخت می کنیم. خواهش می کنم تورو خدا

  12. فاطمه پاسخ

    من که بعد از عید پرداخت میکنم میتونن حذفم کنن 😀

  13. آسمان پاسخ

    اخه دانشگاه پیام نور چه خدماتی به ما داده که اینقدر هم دوست داره زود پول خدماتش رو بگیره؟ همین دانشگاه مشهد ترم گذشته حتی نتونست کلاسهای الکترونیکی رو برگذار کنه هیچوقت پاسخگو نبودن حتی نتونستن کلاسهای ضبط شده رو بگذارن بایدم نگران دریافت زودتر شهریه باشن

  14. میلادشرفی پاسخ

    این قانون اصلا منطقی نیست..شاید ما بخواهیم توی حذف و اضافه درسی رو حذف کنیم و شهریه تغییر پیدا میکند..این رفتار با دانشجو اصلا درست نیست …میلاد شرفی از بندرعباس

  15. mahdi پاسخ

    خب این یعنی چی که به همه وام میدن خب چه فرقی میکنه اگه وام بدن که مابیشتر ضرر می کنیم چون این وامی که گفتن هم کوتاه مدته وباید تاآخر ترم پسش بدیم هم این که این وام 4 درصد کارمزد داره وما باند بیشتر پول بدیم لذا مسوولین زیاد به فکرشون فشار نیارن

  16. دانشجو پاسخ

    حرف زور نه نه نه بچه ها با هم متحد باشیم دمه همه ی دانشجویان گرم

    • خدمات اينترنتي آريا پاسخ

      مشتری های من از ترسشان همگی شهریه متغیر رو پرداخت کردند. شما کجای کاری

  17. محمدامین پاسخ

    یا حق
    سلام دوستان
    مسئولی که مسئولیت پذیر نیستی چرا روی کار آمدی چرا شهریه مهمان و ثابت و… را زیاد میکنی؟چرا اول قول میدی بعد تغییر جهت میدی چرا فکر نمیکنی یکی نداره یکی بیکاره یکی کاگره یکی یتبمه؟چرا برای کسری بودجه خودت فشار را بر زیردستیهایت تحمیل میکنی چرا سیستم آموزشی انقدر مشکل داره چرا مجبور میکنی دانشجو 9 ترم تموم کنه؟
    مگر وجدان انسانیت در ما نیست؟مگر قلب ما از سنگه؟مگر میبینی دانشجو ها و دانش آموزان خودکشی میکنن؟پس کجایی ای مسئول تو که صلاحیت نداری برو اتعفا بده و برای منافع خودت دیگران رو له نکن یادت باشه هستند کسانی که بیکارن و هیچ درآمدی ندارن حتی یارانه!!!
    شما چرا میگید به فکر رفاه دانشجویان هستیم و وام 4درصد میدیم؟اگر خدایی به فکر هستید یک طرفه تصمیم نگیرید شما همون 4 درصد هم بگیرید کلی سود کرید پس معلوم میشه کی به فکر منافعش هست
    کسانی که موافق هستند پاسخ بدن
    ما در جمهوری اسلامی زندگی میکنیم
    حسبنا الله و نعم الوکیل
    یا علی

    • مینا پاسخ

      واقعا جای تاسف داره که دانشگاه پیام نور بدون ارایه خدمات با همه بی نظمی هاش حالا اینطوری میخواد شهریه بگیره

    • ی بنده خدا پاسخ

      واقعا باید حرفتونو با طلا نوشت نمیدونم اینامیخوان برا …

    • mohammad پاسخ

      احسنت برادر.حرف دل خیلیاست…..

  18. بهار پاسخ

    باید به این دانشگاه ومسولینش خندید با این تصمیمهای بیخود

    • خدمات اينترنتي آريا پاسخ

      وقتی شهریه رو به موقع ندهید، از کجا پول بیارن براتون سالن مطالعه و ورزشی و … بسازن. امکانات می خواهید باید شهریه پرداخت کنید

  19. صادق پاسخ

    مگه تاحالا کسی حق خوری کرده درحق دانشگاه یااصلا شده که کسی شهریه نداده باشه که چرخ دانشگاه نچرخه؟حرف مااینه پرداخت شهریه به روال قبل برگرده

  20. سعید پاسخ

    بابا این لوس بازیها مال شما دانشجوها پیام نور هستش، ما که آزاد میخوردیم همون اول کار تموم و کمال شهریه را میگرفتند و خلاص،بد عادت شدید دو ترم که سرم موقع دادیدبراتون عادی میشه

    • هادی پاسخ

      اقای سعید ؛ اینا لوس بازی نیست.
      حتما فرقی وجود داشته و تفاوت هایی هست که به این میگن پیام نور و به اون میگن آزاد.
      اگه نبود همه رو یکی میکردن و این همه قانون و تبصره برای هر دانشگاه نمیزاشتن

    • رضا پاسخ

      شما مایه داری برات فرقی نمیکنه اگه ما هم مایه دار بودیم میومدیم همون ازاد میخوندیم

    • رضا پـارسـا پاسخ

      دانشگاهی که بزرگترین امکاناتش یه ماژیک آبیه که رو وایت برد قیژ قیژ صدا میده حالا تو فکر ……..افتاده

    • محمد پاسخ

      تو انگار اقا زاده هستی یا بچه پولدار ما نداریم داداش ما دانشجو هستیم نه دانشجو دانشگاه الکی ازاد

    • sokot پاسخ

      اره بد عادت شدیم… اگه پولشو داشتیم میرفتیم دانشگاه ازاد بد عادت نمیشدیم…
      اومدیم پیامنور با هزار مکافات قبولی کنکور و وضع درسا وواحدا و نبود کلاس و امکانات.. بخاطر کم بودن شهریه.. اینم اینجوری شه دیگه چی میشه؟؟ واس چی باید بمونیم پیامنور؟؟

    • نرگس پاسخ

      کسی از تو نطر نپرسید همه عین شما مایه دار نیستن پس بشین سر جات

    • خدمات اينترنتي آريا پاسخ

      آفرین . احسنت

  21. فاطمه جلالي پاسخ

    من و تمام هم رشته ای هام از این وضع ناراضی هستیم این چه وضعشه، اگه اینحور بود که دانشگاه ازاد و ترجیح میدادم
    نمیگین یه دانشجوی بدبخت قبل از عیدی تو این وضعیت گرونی مملکتونم چطوری اینهمه پول بده ماشالا هر ترمم که روش میکشید
    خیلی لطف میکنید اگه اهمیت بدید به خواسته های دانشجویان

  22. bashir پاسخ

    ترم اول اومدم 190 هزار تومن شهریه میدادم الان شده 600 هزار به اون اقایی که شهریه رو گرون کرده و پیش پیش پولشو میگره بگید اگه شرف داره بیاد بگه این 5 برابر شدن شهریه چه تاثیری تو کیفیت دانشگاتون داشته که من تو این 4 سال ندیدم ؟

  23. ابولفضل خدابنده پاسخ

    شما چجوری به فکر داشجوها هستین وام میدین با سود!! باز پرداخت 1 ماهه مملکت به کجا داره کشیده میشه

  24. فاطمه پاسخ

    چند ترمه که 35 هزار تومن میکشید روی شهریه ثابت به بهانه خدمات!!!! کدوم خدمات ؟مگه تا الان داشتید برای چی پول میگرفتید که حالا بخش خدماتش جدا شده؟ سر این اضاف کردن ها کسی صداش در نیومد نتیجه ش شد این. من که برام فرقی نمیکنه وقتی ندارم شهریه رو الان پرداخت کنم پرداخت نمیکنم.ترک تحصیل راحت تره تا چه کنم چه کنم…

  25. دانشجووووووروانشناسی پاسخ

    توکلمون فقط بخداست خدایا ب دادمون برس

  26. دانشجو پاسخ

    با سلام آقای داوریار وام 4 درصدی که بانک به عنوان وام قرض الحسنه میدهد درصد کارمزد برای یک سال محاسبه میشود نه برای یک ترم 4 ای 5 ماهه که با این حساب درصد کامزد به 10 درصد هم میرسد در ضمن این چه کاریست که حتما شهریه در یک زمان کوتاه پرداخت پرداخت شود که دانشجو مجبور شود وام به استلاح 4 درصد شما را بگیرد این هوای دانشجو را داشتن نیست در اصل دانشگاه در فکر وصول شدن زودتر شهریه خود به علاوه 4 درصد سود می باشد خدا را شکر در این حد را متوجه هستیم

  27. مهدی پاسخ

    سلام
    محضر شریف این رئیس محترم بگین شما حتما تو این مملکت زندگی نمیکنی که فکر میکنی هیج جا وام 4 درصد نمیدن. مرد حسابی منت چی رو روی سر دانشجوی بد بخت میزاری . تو اگه فکر دانشجویی بزار به همون روال سابق تا اخر ترم مهلت داشته باشه نه اینکه از هول دریافت پول بخواین به زور به هزینه های دانشجو اضافه کنین. دست پیش رو گرفتین پس نیوفتین تازه تشکر هم میخواین . خداوکیلی نهضت خدمت رسانی رو ول کنین بچسبین به همدلی و هم زبانی

  28. سجاد اصفهان پاسخ

    تمامی این کارها برای اینکه همگی تشریف ببرید دانشگاه آزاد . آخه دانشگاه آزاد هم خرج داره دانشجو هاشم داره کم میشه …..

  29. علي پاسخ

    هر روزی ی بازی در میارن.ی روز شهریه اضاف میکنن .ی روز سر نیم نمره ادم میندازن. و ی روز …..چ دانشگاه بی در و پیکریه…ی موسسه خدماتی هم بری تا خدمتش تموم نشه پول نمیگیره ولی اینا هیچی نشده شهریه میخان

  30. علي پاسخ

    روز اول که قبول شدیم زنگ میزنن تشریف بیارید ثبت نام بعد اینکه ثبت نام کردیم و شهریه دادیم هر بلایی سرمون میارن کسی هم نیس جواب بده کاش میرفتیم ازاد ی کم بیشتر شهریه میدادیم ولی اینقد عذاب نمیکشیدیم بخاطر ی مدرک ارشد

  31. دانشجوی فعال پاسخ

    آقای رئیس کجای دنیا جنسی رو که نخریدی تمام پولشو میدن؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

  32. مریم پاسخ

    واقعا جای تاسف داره اصلا به فکر مانیستن شاید کسی واقعا نداشته باشه هزینه رو تا 25 بهمن بده

  33. نجمه باغبان پاسخ

    چرا شهریه ثابت هر ترم افزایش پیدا می کنه؟اگه اسمش ثابته پس باید ثابت باشه.
    اون شهریه متغیره که با توجه به واحدها کم وزیاد میشه.

  34. بچه فقیر پاسخ

    دانشگاه پیام نور کشور است دیگر
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    گاهی هم مسئولینش ما رو شرمندهٔ خونواده میکنن و بدون انتخاب واحد ازمون شهریشو یه جا میطلبه ، تاسف دارد اقا تاسف ، گدایی نکنید …
    بخاطر پول ما رو از درس خواندن فلج میکنید ، فلج بشین

  35. مریم کمالی پاسخ

    اینجور که بوش میاد پیام نور از ما دانشچویا بی پول تره میخوان حقوقی و عیدی کارکنان پیام نور رو بدن برا همین دارن به دانشجوی بدبخت فشار میان

  36. سعید پاسخ

    شهریه متغیر نابودمون کرد اقا جمش کنین

  37. مینا پاسخ

    جای تاسف داره هم برا خودمون هم برا مسئولین که دانشگاهی بدون دادن خدمات به دانشجویان نه تنها که شهریه ها رو دائم اضافه میکنه بلکه که انتظار داره تا 25بهمن هم واریز بشه.این همه ظلم در حق دانشجو….!!!!

  38. ی بنده خدا پاسخ

    بابا شورشو دراوردین دیگه ما که نداریم چیکار کنیم مجبوریم ول کنیم درسمونو انقد اذیت نکنید مارو آه ما دامنتونو میگیره انشالا این پولا رو خرج دوا درمونتون بکنید

  39. احسان پاسخ

    تورو قرآن به دادمون برسید. ترم آخری کل معادلات و برنامه ریزی های زندگی ما بهم ریخته…. التماستون میکنیم برگردونیدددددددددددددددددددددددددددددددددددددددددددددددددددددددددددددددددد

  40. عبدالله پاسخ

    واقعا متاسفم از همون اول به دانشگاه پیام نور نمیومدم بهتر بود این چه دانشگاهی هنوزم انتظار دارین ازتون تشکر کنیم نه امکاناتی نه کیفیتی شهریه ام مثل آزاده میگیرن الانم قانون گذاشتن

  41. محمودی پاسخ

    از قدیم گفتن شهریه رو کی داده کی گرفته …خخخخخخخ… اینم یه شوخی هست از طرف مسئولین محترم جهت شادسازی دانشجوها … زیاد به دل نگیرید… من که خودم مثل همیشه یک هفته قبل از امتحانات پایان ترم پرداخت میکنم (-:

  42. نرگس پاسخ

    وام به په درد میخوره به دانشجوی ترم اخر نمیدن. دارین فقط مارو …. پشت گوشتونو دیدین شهریه مارو هم دیدین

  43. كاظم احمدي پاسخ

    با سلام
    من به شخصه خودم اگه قانونشونو درست نکنن این ترم ترم آخرم هستش به نشانه اعتراض کلا انصراف میدم از دانشگاه
    تو این دوره ای که به دانشجو جماعت آرزوی قائل نیستن همچنین به مدرک برام دیگه مهم نیست ترم آخرمه میرم انصراف میدم
    خسته شدیم تو این چهار سال از بس قانون قانون جدید گذاشتن

  44. عباس مهدوی پاسخ

    کلی زحمت کشیدم معدلم بالای 17 رود تا بتوانم 24 واحد انتخاب کرده و درسم را زودتر تمام کنم؛ اما واقعاً نمی‌دانم این 20 واحد هم به صلاح هست برداشته‌ام یا نه؟ آیا تا 25 م بهمن این 660 تومان جور خواهد شد؟ ترم پیش برای 8 عنوان کتاب که 7 عنوانش دسته دو بود و در ازایش دو سه کتاب هم برگردانده بودم حدود 84 هزار تومان پول دادم این ترم خدا به داد برسد!
    …. وقت می‌خواهی تعیین کنی به فکر حقوق‌های بخورونمیر هم باش! تو این رکود و بیکاری به فکر جماعت مستضعفی که انقلاب به نامشان گره خورده تا … هم باش. صدها هزار شهید و جانباز ندادیم که حالا به خاطر جور نشدن پول تا 25 م اسفند از تحصیل بازبمانیم.
    می‌خواهی زمان تعیین کن خیلی خوب تعیین کن، ولی اتفاقی هم نمی‌افتاد اگر این 25 بهمن تبدیل به 25 فروردین می‌شد.

  45. من خودمم توکیی پاسخ

    غلط کردن اگه فکر دانشجوئن.راست میگن مثل چند سال پیش بدون پرداخت شهریه چه ثابت چه متغیر بزارن انتخاب واحد کنیم. … تا پول ندی حتی نمیزارن کارنامتو ببینی.اینا اسمشون مسووله….

  46. رئوفی-دانشجو پاسخ

    با سلام،واقعاً شب عیدی پرداخت شهریه قبل از پایان سال برای برخی دانشجویان کار دشواری است.امیدوارم مسئولین محترم تجدید نظر نموده و به آخر سال موکول کنن.مگه تاحالا کسی حق خوری کرده درحق دانشگاه یااصلا شده که کسی شهریه نداده باشه که چرخ دانشگاه نچرخه؟حرف مااینه پرداخت شهریه به روال قبل برگرده

  47. عزیزه پاسخ

    هیچ کدوم از دانشگاهها چنین قانونی ندارن.خود دانشگاه آزاد تا امتحانات به دانشجوهاش مهلت میده با وجودکمبود دانشجو و تعطیل شدن بسیاری از واحدهای دانشگاه پیام نورچنین قانونی مسخره است.وام رو بزارن در کوزه آبش و بخورن.

  48. NF پاسخ

    اگه اینجوریه پیش برین از دانشگاه های غیرانتفاعی و آزاد هم بدترین
    چون این دانشگاه ها اصلا این سخت گیری ندارن

  49. javad پاسخ

    بابادمشون گرم بااین تصمیمات زور اجباری انگار نه انگار به خدا…………………

  50. ژاله پاسخ

    چرا ظلم در حق دانشجو می کنید دست بردارید تا چند سال باید بیایم دانشگاه پول بدیم چرا هربار با یه بهونه تازه ؟

  51. حسین پاسخ

    حالا شهریه رو هم بدیم دیگه این قانون حذف دروس خودخوان دیگه چیه اخه …..اونم یه شبه…
    مگه میشه ایاااااا

  52. شرفی پاسخ

    علم بهتراست یاثروت:خب معلومه ثروت چون اگه نداشته باشی علمی هم درکارنیست ابتدایی بودیم مخمون وشستشوداده بودن دوصفحه انشاء مینوشتیم علم خیلی خوبه وثروت بدرد نمیخوره غافل ازاینکه تااون ثروته نباشه نمیزارن دوروبرعلم بری قلم پاتو میشکنن،اگه بخان شهریه ثابت ومتغییروهمون اول بگیرن مجبوریم ترک تحصیل کنیم

    • mohammad پاسخ

      میدونی اگه این ثروتی که در پیام نور خرج می کنیم را در یه جایی پس انداز یا یه جایی به کار می گرفتیم الان صاحب همه چیز بودیم.یکی همین خودم ،هم کارشناسی را در پیام نور خوانده ام و الان هم ارشدو در این دانشگاه سپری میکنم .چند روز پیش 715000 تومن به شهریه ثابت واریز کردم، الان هم باید1500000تومن دیگه بابت شهریه متغییر واریز کنم .خودمم بیکارم،حالا چجوری باید واریز کنم فقط خدا میدونه.

  53. مجید پاسخ

    مسئولین عزیززززززززززز خوب همون اول بگید 4 درصد سود بیشتر برای شهریه بدید چرا اینقد حاشیه رفتین از جاهای دیگه کم میارید سر دانشجو خالی میکنید

  54. مهدی قربانی فرد پاسخ

    من که پرداخت نمیکنم ببینم چه …..ترم اخرم و باید جلوی انتخاب واحدامو باز کنن ….

  55. شبنم پاسخ

    شورش ودراوردن …

  56. شاهین پاسخ

    سلام من دانشجو ترم 8واحد نوشهر استان مازندران رشته شیلات هستم ما رشتمون کلی هملی دا ن تنها کارمثب دانشگاه بازدید از 4تا استخر پرورش ماهی بوده کل امکانات رشتمون اینه بعدش اینا پول خدمات واحد عملی میگیرن ولی هیچیکی جواب گو نیست بازم میخوان پول بگیرن من خ دم انتخاب واحد نکردم نمیکنم دیگه واقعا خسته شدم از وض
    عه دانشگاه

  57. lord128 پاسخ

    کممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممک 🙁
    آخه اگه پول داشتیم که پیام نور نمیرفتیم 🙁

  58. مریم پاسخ

    چرا اینقدر ما دانشجویان رو اذیت می کنید. لطفا تو رو خدا شهریه رو به حالت قبل برگردونید

  59. رز پاسخ

    منم دانشجوی این دانشگام دیروز هم بیشتر بچه ها یه برگه ای که مربوط به این موضوع بود رو امضا کردن تا به رئیس دانشگاه بدیم تازه از طریق تلگرام هم داریم کاری میکنیم که اخبار 20:30 این موضوع رو پیگیری کنه قابل توجه آقا سعید اینا رو گفتم

  60. پدرام پاسخ

    ما که نداریم بزار همه ی واحدهای ما رو حذف کنن نداریم از کجا بیاریم بابا ………………………….

  61. عاطفه پاسخ

    فاتحه تونو خوندم با این دانشگاهتون
    انشاا..از این پولا خیری نبینین
    رمیگه تشکر کنین؟!!!ببخشید؟
    چی شد؟
    تشکر؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    فاتحه مع الصلوات

  62. پریسا پاسخ

    سلام
    والله من هنوز توی شوک دوبرابر شدن شهریه ام به خاطر مهمان شدن هستم
    مسخره است واقعا
    هر روز یه چیزه جدید در میارن

  63. پرهام پاسخ

    واقعا که متاسف برای دانشگاه پیام نور
    دانشگاههای کشورهای دیگه دارن پول میدن تا دانشجوها خوب درس بخونن حالا اینا….
    اگه همه متحد باشن دانشگاه هیچ کاری نمیتونه انجام بده

  64. فرشته پاسخ

    واقعا پیش خودشون چی فکر کردن ما اگه پول داشتیم پیام نور نمیومدیم الان شهریه ما با همین رشته تو آزاد براره …وامشون ضامن کارمند میخواد کی ضامن میشه اینا واقعا…

  65. مظلوم پاسخ

    واسه خاطر همون 4 درصد کلی اعصاب خودگی درست کردند؟؟

  66. مهدی عظیمی پاسخ

    خدایی مسخره کردن خودشون را دانشجوی پیام نور کم بدبختی داشت ک اینم اضاف کردن اقا گل بگیر در دانشگاتون را با این مسخره بازیاتون این همه مشکل از امتحانات تستی و سیستمی و نبودن نمره دست استاد و امتحان از کل کتاب کم بود اینم اضافه کردین مسخره شو در اوردین اه اه اه

  67. ناصر پاسخ

    “داوریار تاکید کرد: با این حال دانشجویان نگران نباشند واگر به صورت موردی مشکلی پیش آمد در خدمت آن‌ها هستیم.”
    من که از همین الان خودمو موردی فرض میکنم دیگه شمارو نمیدونم !!!

  68. عرفان پاسخ

    واقعا مسخره ست. نه وام میخوایم نه امکانات بیشتر. فقط شهریه رو طبق قوانین قبلی از ما بگیرن. مگه به کجاشون بر میخوره؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

  69. lvdl hdv,hkd پاسخ

    ههههههه واقعن که …از هرکجا کم میاره سعی میکنه با دانشجو ها تلافی کنه….تازه ادعامیکنه با وام داره بهمون لطف میکنه ……تو این اوضاع اقتصادی نا به سامان جامعه چطور میخواییم پرداخت کنیم ….من که پرداخت نمیکنم چون ندارم از لطفشما مسیولین هم کمال تشکر دارم

  70. مرضیه پاسخ

    وقتی هممون متحد شیم شهریه رو ندیم اونا کاری ازشون برنمیاد جز کنسل کردنش….پس لطفا کسی واریز نکنه

  71. m sh پاسخ

    سلام .من دانشجوی کارشناسی ارشد دانشگاه پیام نورتهران غرب هستم.ترم آخرم.دعادعامی کنم زودتردرسموتموم کنم .منی که عاشق درس بودم زده شدم.نه پولی نه کاری نه ازدواجی.شهریه ثابت این ترمم راازیکی ازفامیلهامون گرفتم.خداخیرش بده.اماشهریه متغیرروندارم که بدم.برای وام هم ضامن ندارم.هرجایی برای کارزنگ زدم یارفتم تااسم دانشجو میادکارنمیدن.لطفا تاامتحانات صبرکنید تاکاری پیداکنیم وهزینه تونوبدیم.تاحالاهم باهزاربدبختی که شده هزینه روواریزکردم.پدرم میگه مگه مجبوربودی بری دانشگاه.مگه دانشگاه چی کارواست کرده.فقط پول دادی.راست میگه .منی که معدل کلم 18 هست هیچ چیزندارم جزخدا.اونم میترسم دیگه نداشته باشم.خسته شدم ازهمه چیز.کاش ….

  72. dsfdf پاسخ

    یک راهکار عالی برای ندادن شهریه تا بعد از 25 ام

    با سلام خدمت تمامی اساتید ، مسئولان و دانشویان گرامی

    ما دانشجویان متفکّر پیام نور ، یک راهکار جدید ابداع کردیم:

    شما می توانید حداقل واحد یعنی 8 واحد (و 12 واحد برای مشمولان خدمت) را انتخاب کنید.
    اینطوری شهریه ی متغیر شما خیلی کم خواهد شد.

    این کار را با هماهنگی کامل مدیر گروه خود انجام دهید تا از فشار مالی وارده بکاهید.
    بعد از 25 ام در حذف و اضافه ، بقیه ی واحدها را انتخاب نمایید.

    چه کنیم دیگه ، این همه درس خوندیم که در چنین شرایطی مدیریت بحران کنیم !!!

    • حسین پاسخ

      آقایی که میگی شهریه ندید و انتخاب واحد نکنید ، اگه کلاسها پر شد ، تو میای جوابگو باشی ؟؟؟

  73. Pnu پاسخ

    فکر اون دنیاتونم باشید مرگی هم در انتظار شماست بعد حلالیتو این حرفا که محاله حلال کنن دانشجوها

  74. مهمان پاسخ

    منم ندارم که بدم
    وسلام

  75. اردشیر پاسخ

    باسلام و خسته نباشید

    واقعا این مسئله همه دانشجویان رو شوکه کرده در گیلان همه تقریبا همه دانشجویان پیام نور معترض این جریان هستند. خودم هم موندم که این چه قانونیه گذاشتن؟؟؟ تا الان هم هیچ یک از کسانی که سوال کردم تصمیم به پرداخت شهریه ندارند. اگه این وضعیت تغییر نکنه چه بسا این ترم کلا دانشگاه پیام نور خالی از آزمون باشه و حتی کلاس ها هم دایر نشه… این رو دارم از طرف خیلی از دانشجویان جدی عرض می کنم.. باید هر چه سریعتر یه فکری بحالش بشه.

  76. سجاد اصفهان پاسخ

    آقای مدیر چرا پیامهای کاربران را ناقص میگذاری ….شما هم سانسور میکنید؟

  77. ناشناس پاسخ

    یعنی این انصاف شهریه برای یه رانشجوی بیام نور به700000 ترمی اونم با امکانات هیجی اونم با 1 ساعت اینترنت ر رو. یعنی سالی 1400000 برای یک سال اونم برای هیجی که به یار می <ن<

  78. mitra پاسخ

    واقعا مسخره اس این چه وضعیه من خودم رشته شیمی هستم شهریه ام با یه دانشجوی دانشگاه ازاد هیچ فرقی نداره اونم به زور جور کردم چند روز پیش پرداخت کردم الان این همه پولو از کجا بیارم تسویه کنم مگه الکیه خودشون مایه دارن اون بالا رو گرفتن و هیچی رو درک نمیکنن مال دنیا از همه چی براشون مهمتره. من ک ندارم میخوان حذف کنن خب بکنن بچه میترسونن بجا اینک من ضرر کنم خودشون ضرر میکنن

  79. mohammad پاسخ

    این یعنی پیام زور.واقعا متاسفم به این نظام آموزشی.بنده کارشناسی ارشد هستم ،خودمم با کار کشاورزی پول ترمو به زور جمع و جور میکنم .

برای ارسال نظر از فرم زیر استفاده کنید

پی ان یو نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی کند
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید
نظراتی که غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
در صورتی که سوالی دارید باید از قسمت " پرسش و پاسخ " سایت استفاده کنید

قوانین ارسال نظر پرسش و پاسخ

 

 

 

 


نمونه سوالات پیام نور
سامانه پرسش و پاسخ اخبار پیام نور

 

این سایت هیچگونه وابستگی به دانشگاه پیام نور و مدیریت آن ندارد
کلیه حقوق این سایت ، متعلق به PnuNews.com می باشد و استفاده از مطالب با ذکر نام منبع بلامانع است .
طراحی سایت : پی ان یو نیوز
ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است