ساختمان دانشگاه پیام نور خرم‌آباد در سال ۹۵ به مکان جدید منتقل می‌شود - پی ان یو نیوز - PnuNews - اخبار پیام نور
4 فروردین 1395
محمدرضا جعفری

ساختمان دانشگاه پیام نور خرم‌آباد در سال ۹۵ به مکان جدید منتقل می‌شود

 رئیس دانشگاه پیام نور لرستان از بهره‌برداری پروژه‌های عمرانی این دانشگاه در سال ۹۵ خبر داد و گفت: یکی از سیاست‌های اصلی دانشگاه در نیمه اول سال ۹۵ این است که دانشگاه پیام نور خرم‌آباد به مکان جدید منتقل می‌شود

 

 

به گزارش سایت پی ان یو نیوز PnuNews.com محمدرضا جعفری در گفتگو با خبرگزاری دانشجو در خرم آباد، ضمن تشریح برنامه های در دست اقدام دانشگاه پیام نور لرستان گفت: یکی از سیاست های اصلی دانشگاه در نیمه اول سال 95 این است که دانشگاه پیام نور خرم آباد به مکان جدید منتقل و دیگر پروژه های عمرانی در سطح استان نیز به بهره برداری برسد.

 

وی با بیان اینکه تا کنون 10 میلیارد تومان برای ساخت پردیس پیام نور خرم آباد هزینه شده است، ادامه داد: برای تکمیل این پردیس سه میلیارد تومان اعتبار نیاز است که بر اساس توافق به عمل آمده با اداره کل ورزش و جوانان استان لرستان یک میلیارد و 430 میلیارد تومان از این اعتبار توسط وزارت ورزش و جوانان و یک میلیارد و 430 میلیون تومان آن نیز توسط سازمان مرکزی دانشگاه پیام نور تامین می شود.

 

رئیس دانشگاه پیام نور لرستان گفت: ساختمانی که مرکز پیام نور خرم آباد در آن قرار دارد در حریم دهکده المپیک خرم آباد به عنوان یک مجموعه ورزشی قرار دارد و با این حال پس از تکمیل پردیس پیام نور خرم آباد این ساختمان به دهکده المپیک واگذار می شود.

 

جعفری با اشاره به اینکه توافق صورت گرفته با اداره کل ورزش و جوانان با تدبیر استاندار صورت گرفت تصریح کرد: همچنین استانداری برای تکمیل محوطه سازی پردیس پیام نور خرم آباد که در زمینی به مساحت 14 هکتار در دست ساخت است 500 میلیون تومان اختصاص داده است.

 

وی ادامه داد: سالن ورزشی چند منظوره دانشگاه پیام نور الیگودرز با 90 درصد پیشرفت فیزیکی، ساختمان آموزشی دورود، ساختمان آموزشی الشتر، مجتمع فرهنگی الیگودرز و الشتر و سالن چند منظوره ورزشی کوهدشت نیز از دیگر پروژه هایی هستند که در سال 95 با حدود 2.5 میلیارد تومان به بهره برداری می رسند.

 

رئیس دانشگاه پیام نور لرستان گفت: اعتبارات مورد نیاز تکمیل پروژه های عمرانی این دانشگاه از محل اعتبارات عمرانی سال 95 تامین می شود.

 

جعفری ادامه داد: سرانه فضای آموزشی دانشگاه پیام نور لرستان دو متر مربع است که با بهره برداری از پروژه های عمرانی در دست ساخت این سرانه به سه متر مربع افزایش می یابد.

 

وی افزود: با بهره برداری از این پروژه ها فضای آموزشی، آزمایشگاهی و ورزشی دانشگاه پیام نور لرستان به حد مطلوبی می رسد.

 

رئیس دانشگاه پیام نور لرستان با اشاره به اینکه دانشگاه پیام نور لرستان دارای پنج مرکز و چهار واحد در سطح استان است، گفت:  پرونده ارتقای واحدهای نورآباد کوهدشت و دورود به مراکز دانشگاهی در دفتر گسترش وزارت علوم است که در صورت تایید نهایی توسط این دفتر در سال 95 این واحدها به مرکز تبدیل می شوند.

 

جعفری تصریح کرد: با ارتقای این واحدها علاوه بر ارتقا چارت سازمانی بودجه آنها نیز افزایش می یابد و در نتیجه خدمات آموزشی، پژوهشی و رفاهی بهتری به دانشجویان ارائه می شود.

 

وی به اقدامات انجام شده در راستای تبدیل شدن دانشگاه پیام نور لرستان به دانشگاه تخصصی مجازی اشاره کرد و ادامه داد: کلاس های آموزشی 38 رشته تحصیلی در مقطع کارشناسی در نیمسال دوم سال تحصیلی 94-95 در دانشگاه پیام نور لرستان به صورت الکترونیکی برگزار شده است و با این حال برای بهبود این وضعیت در سال 95، پهنای باند اینترنت همه واحدها و مراکز به دو برابر افزایش خواهد یافت.

 

 رئیس دانشگاه پیام نور لرستان گفت: همچنین حدود 30 درصد از کلاس های کارشناسی ارشد این دانشگاه به صورت مجازی از طریق LMS یا سامانه مدیریت یادگیری برگزار می شود.

 

جعفری بیان کرد: صرفه جویی در وقت، کاهش هزینه های ایاب و ذهاب و امکان استفاده از کلاس درس در ساعات غیر از ساعات تدریس استاد از جمله مزایای آموزش مجازی محسوب می شوند.

 

وی اضافه کرد: در راستای توسعه آموزش مجازی تا کنون حدود 30 درصد از آزمون های پایان ترم دانشگاه پیام نور لرستان به صورت مکانیزه برگزار شده است و با این حال یکی از برنامه های دانشگاه در سال 95 این است برگزاری این آزمون ها تا 50 درصد افزایش یابد.

 

رئیس دانشگاه پیام نور لرستان توسعه تحصیلات تکمیلی را از دیگر برنامه های در دست اقدام این دانشگاه برشمرد و گفت: در حال حاضر اخذ مجوز 11 رشته تحصیلی در حوزه فنی و مهندسی، کشاورزی، علوم پایه و علوم انسانی در دفتر گسترش آموزش عالی وزارت علوم در دست اقدام است.

 

جعفری با بیان اینکه ایجاد پژوهشکده های تخصصی در دانشگاه پیام نور لرستان با توجه به ظرفیت ها و پتانسیل های استان یکی از اولویت های پیش بینی شده در این دانشگاه است، تصریح کرد: پروپزال راه اندازی پژوهشکده توریسم و گردشگری استان لرستان بر اساس شاخص های وزارت علوم تهیه شده است.

 

وی با اشاره به اینکه استان لرستان دارای جاذبه های طبیعی و تاریخی فراوانی است؛ از این رو ضرورت دارد که پژوهشکده توریسم و گردشگری در این استان راه اندازی شود، افزود: امروز تبدیل استان لرستان از معبر گردشگری به مقصد گردشگری به عنوان یک اولویت توسط مدیریت ارشد استان در دست پیگیری است و با این حال امیدواریم که راه اندازی پژوهشکده توریسم و گردشگری بتواند در تحقق این مهم موثر باشد.

 

رئیس دانشگاه پیام نور لرستان گفت: پروپزال پژوهشکده توریسم و گردشگری در حال حاضر توسط گروه علوم اجتماعی این دانشگاه در دست بررسی است و پس از تایید این گروه برای اخذ تاییدیه نهایی به دفتر گسترش آموزش عالی وزارت علوم ارسال می شود.

 

جعفری تصریح کرد: سه گروه علمی شامل گروه اکوتوریسم، گروه ژئوتوریسم و گروه باستان شناسی با هدف انجام کارهای کاربردی و بنیادی به عنوان زیر مجموعه پژوهشکده توریسم و گردشگری تشکیل شده است که است.

 

وی ابراز امیدواری کرد که فعالیت پژوهشکده توریسم و گردشگری دانشگاه پیام نور لرستان پس از اخذ مجوز فعالیت در سال 95 آغاز شود.

 

رئیس دانشگاه پیام نور لرستان از راه اندازی آزمایشگاه قطبی در خرم آباد به عنوان یکی از اولویت های این دانشگاه در سال 95 نام برد و گفت: این آزمایشگاه در ساختمانی به مساحت 600 متر مربع با 12 آزمایشگاه تخصصی در زمینه های فنی و مهندسی و علوم پایه شامل رباتیک، نانو، زیست شناسی، ماشین ابزار، شیمی، کشاورزی، فیزیک، مقاومت مصالح و دیگر رشته ها راه اندازی می شود.

 

جعفری ادامه داد: آزمایشگاه قطبی دانشگاه پیام نور لرستان با اعتبار چهار تا پنج میلیارد توان تجهیز و راه اندازی می شود.

 

وی تصریح کرد: اخیرا 200 میلیون تومان تجهیزات مورد نیاز آزمایشگاه قطبی دانشگاه پیام نور لرستان خریداری شده است.

 

رئیس دانشگاه پیام نور لرستان گفت: امیدواریم این آزمایشگاه در نیمه اول سال 95 برای استفاده دانشجویان دانشگاه پیام نور لرستان به ویژه دانشجویان مقطع تحصیلات تکمیلی و دیگر پژوهشگران به بهره برداری برسد.

 

جعفری با اشاره به راه اندازی دو مرکز رشد و کارآفرینی در  بروجرد و نورآباد با همکاری پارک علم و فناوری لرستان تصریح کرد: یکی از سیاست های دانشگاه حمایت از ایده ها و اختراعات با هدف تجاری سازی است.

 

وی افزود: در سال 95 تلاش خواهیم کرد که با تقویت مراکز رشد و کارآفرینی این دانشگاه ردیف بودجه مستقل از سازمان مرکزی دانشگاه پیام نور برای آنها اخذ کنیم.

 

رئیس دانشگاه پیام نور لرستان گفت: تا کنون 11 محصول در مرکز رشد و کارآفرینی بروجرد با پرداخت یک میلیارد و 60 میلیون تومان تسهیلات از محل منابع صنذوق کارآفرینی امید تجاری سازی و برای 40 نفر نیز شغل ایجاد شده است.

 

جعفری همچنین به فعالیت شرکت دانش بنیان نورپژوهان افلاک دانشگاه پیام نور لرستان اشاره کرد و ادامه داد: در حال حاضر این شرکت تجاری سازی چهار محصول از مرحله ایده تا تجاری سازی را در دست اقدام دارد.

 

وی یادآور شد: 10 درصد از سهام شرکت دانش بنیان نورپژوهان افلاک متعلق به دانشگاه پیام نور و 90 درصد آن نیز متعلق به اعضای هیات علمی این دانشگاه و مخترعان و صاحبان ایده است.

 

رئیس دانشگاه پیام نور لرستان همچنین ساماندهی انجمن های علمی دانشجویی، اعزام 300 نفر از دانشجویان به اردوهای جهادی و راهیان نور، برگزاری طرح ضیافت اندیشه اساتید در قم با حضور 50 نفر از اعضای هیئت علمی، برگزاری نشست ها و کرسی های آزاداندیشی، برگزاری المپیاد ورزشی درون استانی و اعزام ورزشکاران به مسابقات قهرمانی کشور و حضور فعال در مسابقات قرآن و عترت را به عنوان بخشی از برنامه های فرهنگی این دانشگاه در سال 95 اعلام کرد.

 

جعفری با بیان اینکه دانشگاه پیام نور لرستان دارای 22 هزار نفر دانشجو است که 95 درصد آنها بومی استان هستند، خاطرنشان کرد: دانشجویان این دانشگاه در 85 رشته تحصیلی در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد تحصیل می کنند.

 

وی تقویت هرم هیات علمی دانشگاه پیام نور لرستان را نیز از اولویت های سال 95 این دانشگاه اعلام کرد و افزود: بر اساس سیاست های دانشگاه پیام نور برای راه‌اندازی رشته های جدید در مقطع کارشناسی ارشد اعضای هیئت علمی دارای مدرک تحصیلی دکترا در فراخوان شهریور ماه سال آینده جذب این دانشگاه می‌شوند.

 

رئیس دانشگاه پیام نور لرستان گفت: در سطح دانشگاه پیام نور کشور به ازای هر 250 نفر دانشجو یک عضو هیات علمی وجود دارد؛ اما در دانشگاه پیام نور لرستان این نسبت 177 نفر دانشجو به یک عضو هیات علمی است و با این حال می توان گفت که وضعیت این دانشگاه از میانگین کشور بهتر است.

 

 

قبل از ورود به دانشگاه پیام نور باید بدانید

ورودی جدید به دانشگاه پیام نور باید بدانند

دانلود لیست منابع و ارائه دروس پیام نور ترم بهمن 99 کلیک کنید

 

 

دانلود رایگان نمونه سوال با جواب پیام نور

 

 

  1. احمدی پاسخ

    سلام خدا کنه مثل دانشگاه یاسوج درشو پلمپ نکنند

  2. یوونس پاسخ

    دو ساله دارن همینو بهمون میگن
    مرسی بابت خبر

  3. یوونس پاسخ

    منتقل نشد خخخخخخخخ
    بابا بس کنید دیگه شورشو درآوردین
    خودتون که میدونین قضیه چیه بهتر من چیزی نگم

برای ارسال نظر از فرم زیر استفاده کنید

پی ان یو نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی کند
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید
نظراتی که غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
در صورتی که سوالی دارید باید از قسمت " پرسش و پاسخ " سایت استفاده کنید

قوانین ارسال نظر پرسش و پاسخ

 

 

 

 


نمونه سوالات پیام نور
سامانه پرسش و پاسخ اخبار پیام نور

 

این سایت هیچگونه وابستگی به دانشگاه پیام نور و مدیریت آن ندارد
کلیه حقوق این سایت ، متعلق به PnuNews.com می باشد و استفاده از مطالب با ذکر نام منبع بلامانع است .
طراحی سایت : پی ان یو نیوز
ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است