روش جدید وزارت علوم برای پذیرش دانشجو در رشته‌های با گرایش - پی ان یو نیوز - PnuNews - اخبار پیام نور
30 مرداد 1395
اخبار دانشجویان

روش جدید وزارت علوم برای پذیرش دانشجو در رشته‌های با گرایش

رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر از روش جدید وزارت علوم برای پذیرش دانشجوی کارشناسی در رشته های با گرایش خبر داد و گفت: دانشجویان پس از دو سال از تحصیل می توانند گرایش انتخاب کنند.

به گزارش سایت پی ان یو نیوز احمد معتمدی در گفتگو با مهر گفت: طبق برنامه جدید وزارت علوم که از مهرماه سال جاری در دانشگاه اجرا می شود دانشجویان در ابتدای ورود به دانشگاه رشته کلی را انتخاب و پس از گذراندن دو سال از تحصیل خود می توانند گرایش مورد علاقه خود را در رشته ای که مشغول به تحصیل هستند انتخاب کنند.

وی افزود: طبق برنامه وزارت علوم از مهرماه امسال پذیرش دانشجویان در مقطع کارشناسی به صورت پذیرش براساس رشته است.

رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر تاکید کرد: شورای عالی برنامه ریزی وزارت علوم ابلاغیه به حذف گرایش های رشته های دانشگاهی ندارد.

معتمدی گفت: انتخاب گرایش پس از دو سال تحصیل در یک رشته تحصیلی موجب می شود تا دانشجویان به صورت آگاهانه گرایش مورد علاقه خود را انتخاب کنند چراکه آشنایی آنها با گرایش ها براین اساس بیشتر خواهد شد.

وی عنوان کرد: درحال حاضر این روش یک اشکال دارد که به نظر من باید این اشکال نیز برطرف شود.

رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر اظهار داشت: در این روش ممکن است دانشجویان به حضور در برخی گرایش ها بیشتر علاقه داشته باشند بنابراین گرایش های دیگر متقاضی زیادی نداشته باشد که این امر موجب شود دانشگاه اعلام کند برخی دانشجویان باید به گرایشی که کمتر متقاضی دارد وارد شوند که این رویه نیاز به اصلاح دارد.

معتمدی تاکید کرد: برای رفع این مشکل باید گرایش ها بهتر شوند

 

قبل از ورود به دانشگاه پیام نور باید بدانید

ورودی جدید به دانشگاه پیام نور باید بدانند

دانلود لیست منابع و ارائه دروس پیام نور ترم بهمن 99 کلیک کنید

 

 

دانلود رایگان نمونه سوال با جواب پیام نور

 

 

  1. fatemeh پاسخ

    سلام و خسته نباشید..
    من دانشجوی کارشناسی رشته مهندسی برق مهندسی پزشکی بیوالکتریک ورودی 90 پیام نور تهران شمال هستم.و دقیقا عنوان رشته بنده مهندسی برق.مهندسی پزشکی.بیوالکتریک هست.2 سال به دلیل بیماری دانشگاه نبودم و سنواتم زیاد شده و فارغ التحصیلی من به سال 97 خواهد رسید و برای کارشناسی خیلی زیاد و چون در مدرک علت زیادی سنوات ذکر نمیشه خیلی بد..و الان میخوام ثبت نام بدون ازمون پیام نور شرکت کنم اما دفترچه گرایش نزده و نوشته مهندسی پزشکی 100 نفر و مهندسی برق 40 نفر و الان نمیدونم من کدوم رشته حساب میشم که دروسم تطبیق بخوره و دقیقا گرایش خودم بشم چون گرایشم دوست دارم و فقط برای سنوات میخوام اینکار انجام بدم که بعدا برای کار مشکلی پیش نیاد.. و چرا امسال گرایش مشخص نیست و ممکنه بعد از قبولی گرایش مشخص بشه چون تا پارسال گرایش ها معلوم بود.الان از شما تقاضا دارم کمکم کنید چون سرگردونم ادامه رشته خودم زیادی سنوات و جالب نیست لیسانس 7 ساله که دست خودم نبود زیاد شدنش و جایی نوشته نمیشه علتش بیماری بود و همین جوریش پیام نور خیلی قبول ندارن با اینکه خیلی هم سخته و اگر هم بخوام امسال ثبت نام کنم نمیدونم چی بزنم و گرایشم چی میشه و تطبیق واحدام..خواهش میکنم کمک کنید…امروز روز اخر و دانشگاهم هم اطلاعی نداشت. الان این متن دیدم و میخوام بدونم الان این کار به صلاحم هست برای کم شدن سنوات این کار انجام بدم و ایا گرایش بیوالکتریک در مهندسی زشکی در پیام نور سازمان دهی شده یا با زهم در برق قرار گرفته؟ و با این کار جلوتر هستم یا از نظر تطبیق واحد عقب ترم؟ تو رو خدا جواب بدین لطفا من امروز وقت دارم ثبت نام کنم؟

برای ارسال نظر از فرم زیر استفاده کنید

پی ان یو نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی کند
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید
نظراتی که غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
در صورتی که سوالی دارید باید از قسمت " پرسش و پاسخ " سایت استفاده کنید

قوانین ارسال نظر پرسش و پاسخ

 

 

 

 


نمونه سوالات پیام نور
سامانه پرسش و پاسخ اخبار پیام نور

 

این سایت هیچگونه وابستگی به دانشگاه پیام نور و مدیریت آن ندارد
کلیه حقوق این سایت ، متعلق به PnuNews.com می باشد و استفاده از مطالب با ذکر نام منبع بلامانع است .
طراحی سایت : پی ان یو نیوز
ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است