رویه فعالیت دانشگاه پیام نور باید اصلاح شود - پی ان یو نیوز - PnuNews - اخبار پیام نور
8 آبان 1395
محمد فرهادی وزیر علوم تحقیقات فناوری

رویه فعالیت دانشگاه پیام نور باید اصلاح شود

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری تاکید کرد دانشگاه پیام نور باید به رویکرد اصلی خود برگردد
 

به گزارش سایت پی ان یو نیوز وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در در نشست با روسای دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی خراسان شمالی در بخشی از سخنان خود در مورد فعالیت و تأسیس دانشگاه‌های پیام نور گفت: ایجاد واحدهای این دانشگاه در شهرستان‌های مختلف و در فاصله‌ای کمتر از ۱۰ کیلومتر در برخی استان‌ها و نیز دانشجویان اندک هر واحد که گاهی به ۴۵ دانشجو هم نمی‌رسد، رویه‌ای نادرست است.

فرهادی با تأکید بر اینکه دانشگاه پیام نور باید به رویکرد اصلی خود و آموزش از راه دور و دوره‌های مجازی و نیمه‌حضوری برگردد، اظهار کرد: تشکیلات کالبدی و ساختمان‌های اداری و غیره نباید در دانشگاه پیام نور گسترده شود.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری تصریح کرد: به همین منظور، ایجاد رشته‌های فنی و مهندسی که احتیاج به واحدهای عملی و حضور در کلاس و آزمایشگاه دارد نباید در دستور فعالیت دانشگاه‌های پیام نور قرار بگیرد.

وی بابیان اینکه در خصوص دانشگاه‌های علمی کاربردی نیز، رویکرد وزارتخانه ایجاد رشته‌های تحصیلات تکمیلی در این دانشگاه‌ها نیست، گفت: طرح آمایش دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی این مشکلات را مرتفع خواهد کرد

 

قبل از ورود به دانشگاه پیام نور باید بدانید

ورودی جدید به دانشگاه پیام نور باید بدانند

دانلود لیست منابع و ارائه دروس پیام نور ترم بهمن 99 کلیک کنید

 

 

دانلود رایگان نمونه سوال با جواب پیام نور

 

 

  1. پرسنلی پاسخ

    خدا وکیلی کل نظام آموزشی کشور و علم رو زیر سوال بردند ول کن هم نیستند .

  2. عضو هيات علمي پاسخ

    آقای وزیر علوم وضعیت دانشگاههای آزاد پیام نور علمی کاربردی و غیر انتفاعی خیلی افتضاح است. از همه دردناکتر واحدهای پیام نور است که مثل علف هرز همه جا روئیده و الان بوته های خشک و نیمه خشک آن مانده است. اینهمه کارمند که با رابطه وارد دانشگاه شده اند الان ول معطل توی دانشگاه فقط حقوق می گیرند. آموزش باز که به این صورت در اینجا اجرا می شود نه کیفیت دارد و نه تقاضای آنچنانی. چرا وقت تلف می کنید. هر چه زودتر ادغام این دانشگاهها را شروع کنید. آموزش باز برای متقاضیان به صورت معاونتی در دانشگاههای مادر هر استان ایجاد شود. برنامه مشابهی برای دانشگاه آزاد لازم است. یعنی چه پذیرش ۷۰ ۸۰ نفر دانشجوی ارشد و یا دکتری در دانشگاه آزاد بدون استاد امکانات پژوهشی؟! این یعنی اجحاف در حق دانشجوان درسخوان. این یعنی راه نحرافی برای کارمند نما ها که با اینکار بار مالی عظیمی بر بودجه جاری کشور اضافه می کنند و این یعنی رواج پایان نامه فروشی.

  3. شریف،زحمتکش،درستکار،دلسوز دانشگاه پاسخ

    باز هم یک نفر از خود ما دانشگاهیان پیام نور به همه ما توهین و به دانشگاه خیانت کرد…برای همین است که دکتر رستمی نیز اینگونه افراد را در سمت های قبلی حفظ کرد … اینگونه نیازی به زحمت بدخواهان دانشگاه جهت تعدیل کارمند و علمی نیست در واقع زحمت جنگ با خودمان است….
    البته به دانشگاه پیام نور نقد زیاد وارد است اما اگر کسی دلسوز دانشگاه باشد نقد سازنده مطرح میکند نه اینکه کارمند علمی دانشجو و دانشگاه را زیر سوال ببرد البته نقدهایی که به سیستم دانشگاه پیام نور وارد هست اما اگر در مقایسه با دیگر دانشگاه ها سنجیده شود
    همچنان دانشگاه پیام نور مورد نیاز جامعه و یکی از بهترین دانشگاه ها بلطف خداوند و زحمات پرسنل شریفش است.

برای ارسال نظر از فرم زیر استفاده کنید

پی ان یو نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی کند
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید
نظراتی که غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
در صورتی که سوالی دارید باید از قسمت " پرسش و پاسخ " سایت استفاده کنید

قوانین ارسال نظر پرسش و پاسخ

 

 

 

 


نمونه سوالات پیام نور
سامانه پرسش و پاسخ اخبار پیام نور

 

این سایت هیچگونه وابستگی به دانشگاه پیام نور و مدیریت آن ندارد
کلیه حقوق این سایت ، متعلق به PnuNews.com می باشد و استفاده از مطالب با ذکر نام منبع بلامانع است .
طراحی سایت : پی ان یو نیوز
ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است