انتشار رساله، مقاله و کتاب نیابتی شده است - پی ان یو نیوز - PnuNews - اخبار پیام نور
25 آبان 1395
حمیدرضا طیبی

انتشار رساله، مقاله و کتاب نیابتی شده است

رئیس جهاد دانشگاهی گفت: متاسفانه در کشور ما توجه به مدرک گرایی و داشتن مدارک بالا کاربردی کردن علم را به حاشیه برده و انتشار رساله، مقاله و کتاب را به صورت نیابتی درآورده است .

به گزارش سایت پی ان یو نیوز حمید رضا طیبی، در اختتامیه بیست و سومین دوره جشنواره کتاب سال دانشجویی که صبح امروز برگزار شد، گفت: از ابتدای تاسیس جهاد دانشگاهی تاکنون، توجه ویژه ای به تولید علم و کاربردی کردن آن در جامعه توسط این مرکز صورت گرفته است.

وی ادامه داد: همچنین جهاد دانشگاهی به مستندسازی و انتشار کتاب نیز به صورت ویژه پرداخته است و در حال حاضر با وجود شبکه گسترده ای از مراکز علمی، بیش از ۱۱ هزار پروژه علمی و فناوری توسط جهاد دانشگاهی اجرایی شده است.

رئیس جهاد دانشگاهی افزود: کمتر از بیست درصد منابع مالی جهاد دانشگاهی توسط دولت و بیش از ۸۰ درصد آن از منابع تجاری سازی تامین شده است.

وی ادامه داد: انتشارات جهاد دانشگاهی از سال ۶۰ راه اندازی شده که تاکنون بیش از هزاران جلد کتاب توسط این مرکز منتشر شده است.

طیبی افزود:  یکی از اقدامات مهم جهاد دانشگاهی برگزاری جشنواره کتاب سال دانشجویی است که امسال بیست و سومین دوره آن در حال برگزاری است و توانسته اعتماد دانشجویان را به خود جلب کند.

رئیس جهاد دانشگاهی با اشاره به ایجاد پایگاه اطلاعات علمی جهاد دانشگاهی یادآورشد: این پایگاه توسط جهاد راه اندازی شده و بیش از ۴۰۰ هزار مقاله در اختیار دانشجویان و دانش پژوهان قرار داده می شود.

وی ادامه داد: سرعت تولید علم در کشور بستگی به شرایط سیاسی و اجتماعی دارد که یکی از اساسی ترین آنها کاربردی کردن علم است.

طیبی افزود: متاسفانه در کشور ما توجه به مدرک گرایی و داشتن مدارک بالا به دلیل ایجاد جایگاه اجتماعی، کاربردی کردن، علم را به حاشیه برده است و انتشار رساله، مقاله و کتاب را به صورت نیابتی درآورده است.

رئیس جهاد دانشگاهی افزود: این مسئله در شورای عالی انقلاب فرهنگی به صورت جدی مطرح شده و قرار است با کمک نیروی انتظامی برخورد جدی صورت گیرد

 

قبل از ورود به دانشگاه پیام نور باید بدانید

ورودی جدید به دانشگاه پیام نور باید بدانند

دانلود لیست منابع و ارائه دروس پیام نور ترم بهمن 99 کلیک کنید

 

 

دانلود رایگان نمونه سوال با جواب پیام نور

 

 

برای ارسال نظر از فرم زیر استفاده کنید

پی ان یو نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی کند
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید
نظراتی که غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
در صورتی که سوالی دارید باید از قسمت " پرسش و پاسخ " سایت استفاده کنید

قوانین ارسال نظر پرسش و پاسخ

 

 

 

 


نمونه سوالات پیام نور
سامانه پرسش و پاسخ اخبار پیام نور

 

این سایت هیچگونه وابستگی به دانشگاه پیام نور و مدیریت آن ندارد
کلیه حقوق این سایت ، متعلق به PnuNews.com می باشد و استفاده از مطالب با ذکر نام منبع بلامانع است .
طراحی سایت : پی ان یو نیوز
ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است