آموزش عالی در هفته‌ای که گذشت - پی ان یو نیوز - PnuNews - اخبار پیام نور
1 اسفند 1393

آموزش عالی در هفته‌ای که گذشت

تعیین تکلیف دانشگاه تهران شاید وقتی دیگر/ معرفی 11 نفر برای احراز ریاست دانشگاه‌ها
جلسه شورایعالی انقلاب فرهنگی به ریاست رئیس‌جمهور سه‌شنبه تشکیل شد ولی بررسی صلاحیت رئیس دانشگاه تهران در دستور جلسه قرار نگرفت تا این دانشگاه همچنان بعد از 9 ماه در بلاتکلیفی بماند.

جلسه شورایعالی انقلاب فرهنگی به ریاست حسن روحانی سه شنبه تشکیل شد ولی بررسی صلاحیت رئیس دانشگاه تهران در دستور جلسه قرار نگرفت تا این دانشگاه همچنان بعد از 9 ماه در بلاتکلیفی بماند.

در حالیکه جامعه دانشگاهی کشور در انتظار بررسی صلاحیت روسای چند دانشگاه کشور و به خصوص بررسی پرونده محمود نیلی احمدآبادی سرپرست دانشگاه تهران بودند، مساله انتخاب روسای دانشگاه‌ها به طور کلی در دستور کار جلسه شورا قرار نگرفت.

* انتصابات آموزش عالی

وزیر علوم در حکمی فرامرز میرزایی را به سمت سرپرست دانشگاه سید جمال الدین اسد آبادی منصوب کرد.

مدیر کل فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، مهدی حسین‌زاده را به عنوان رئیس اداره فعالیت‌های اجتماعی اداره کل فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم منصوب کرد.

همایش سراسری اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان برگزار شد

اتحادیه دانشجویان جامعه اسلامی سراسر کشور با حضور 320 دانشجو اقدام به برگزاری همایش سراسری «بیداری دانشجویی و تمدن سازی نوین اسلامی» در مشهد کرد.

این همایش از 24 تا 30 بهمن‌ماه انجام شد و در مراسم افتتاحیه این همایش حجت الاسلام محمدیان، مسئول نهاد نمایندگی رهبری دانشگاه‌های سراسر کشور و معماریانی، رئیس موسسه کتاب پردازان سخنرانی کردند.

* همایش سه‌هزار نفری مسئولان سازمان بسیج دانشجویی برگزار شد

همایش سه هزار نفری مسئولان سازمان بسیج دانشجویی، صبح امروز با حضور مسئولان بسیج دانشجویی کشور در مصلی بزرگ امام خمینی(ره) آغاز شد. در این همایش دو روزه دانشجویان بسیجی علاوه بر مباحث تشکیلاتی با مسائل روز نیز آشنا شدند.

آیت الله علم‌االهدی امام جمعه مشهد، آیت‌الله موحدی کرمانی امام جمعه موقت تهران، سردار نقدی رئیس سازمان بسیج مستضعفین، حجت الاسلام پناهیان، حجت الاسلام محمدی مسئول نهاد و نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه‌ها و استاد رحیم پور ازغدی و نمایندگانی از گروه‌های مقاومت اسلامی چون حزب‌الله لبنان، حماس، الحوثی یمن، بحرین و تعدادی از سفرای خارجی حاضر در ایران در جمع دانشجویان بسیجی به ایراد سخن پرداختند.

* معرفی 11 نفر برای احراز ریاست دانشگاه‌ها به شورای عالی انقلاب فرهنگی

محمد فرهادی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در مورد دانشگاه‌هایی که هنوز وضعیت ریاست آنها مشخص نیست، گفت: از میان تعداد دانشگاه‌هایی که باید برای آنها رئیس تعیین می‌شد هنوز 33 یا 34 دانشگاه با مدیریت سرپرست‌ها در حال اداره شدن هستند.

وی با بیان این که در حال حاضر شرایط 11 نفر پیشنهادی برای احراز ریاست 11 دانشگاه در شورای عالی انقلاب فرهنگی در دست بررسی است، در پاسخ به این پرسش که آیا اداره دانشگاه‌ها با سرپرست و طولانی شدن دوره آن خللی به روند کاری این دانشگاه‌ها نمی‌زند، گفت: بالاخره افرادی که تعیین شده‌اند سرپرست دانشگاه هستند و با توجه به این که مسئولیت بر عهده آنهاست دارند کار خود را انجام می‌دهند.

* مهلت ثبت‌نام آزمون سراسری تا 2 اسفند تمدید شد

حسین توکلی مشاور عالی رئیس سازمان سنجش آموزش کشور با اشاره به تمدید مهلت ثبت‌نام شرکت در آزمون سراسری سال 94 گفت: براساس برنامه زمانی پیش‌بینی شده، ثبت‌نام برای شرکت در آزمون سراسری سال 94 از 19 بهمن‌ماه آغاز شد و قرار بود امشب به پایان برسد که به دلیل فراهم کردن تسهیلات لازم برای داوطلبانی که موفق به ثبت‌نام نشدند این مهلت تا دوم اسفندماه تمدید شد.

وی با بیان اینکه تاکنون حدود 700 هزار نفر برای شرکت در این آزمون ثبت‌نام کردند، گفت: داوطلبانی که تاکنون ثبت‌نام نکرده‌اند باید با مراجعه به سایت سازمان سنجش و مطالعه دفترچه راهنما در صورت واجد شرایط بودن برای ثبت‌نام اقدام کنند.

مشاور عالی رئیس سازمان سنجش آموزش کشور اظهار داشت: به داوطلبان توصیه می‌شود قبل از تکمیل تقاضانامه اینترنتی، فرم پیش‌نویس را تکمیل کرده و پس از اطمینان از صحت اطلاعات خود، از شماره پرونده 7 رقمی و کد رهگیری 16 رقمی پرینت تهیه و نزد خود نگه دارند

منبع : فارس

 

قبل از ورود به دانشگاه پیام نور باید بدانید

ورودی جدید به دانشگاه پیام نور باید بدانند

دانلود لیست منابع و ارائه دروس پیام نور ترم بهمن 99 کلیک کنید

 

 

دانلود رایگان نمونه سوال با جواب پیام نور

 

 

برای ارسال نظر از فرم زیر استفاده کنید

پی ان یو نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی کند
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید
نظراتی که غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
در صورتی که سوالی دارید باید از قسمت " پرسش و پاسخ " سایت استفاده کنید

قوانین ارسال نظر پرسش و پاسخ

 

 

 

 


نمونه سوالات پیام نور
سامانه پرسش و پاسخ اخبار پیام نور

 

این سایت هیچگونه وابستگی به دانشگاه پیام نور و مدیریت آن ندارد
کلیه حقوق این سایت ، متعلق به PnuNews.com می باشد و استفاده از مطالب با ذکر نام منبع بلامانع است .
طراحی سایت : پی ان یو نیوز
ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است