۴ هزار دانشجوی ایرانی در ایتالیا تحصیل می کنند - پی ان یو نیوز - PnuNews - اخبار پیام نور
29 شهریور 1394
دیدار وزیر علوم با هیات ایتالیایی

۴ هزار دانشجوی ایرانی در ایتالیا تحصیل می کنند

وزیر علوم تحقیقات و فناوری از تحصیل ۴ هزار دانشجوی ایرانی در ایتالیا خبر داد.

 

به گزارش سایت پی ان یو نیوز PnuNews.com محمد فرهادی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در دیدار با خانم دکتر جانینی وزیر آموزش دانشگاه‌ها و تحقیقات ایتالیا گفت: این دیدار می تواند آغاز خوبی برای گسترش  همکاری‌های علمی و فناوری بین دو کشور باشد.

وی ادامه داد: دو کشور ایران و ایتالیا با داشتن سابقه‌ای کهن و تمدنی دیرینه می‌توانند همکاری‌های دو جانبه مناسبی داشته باشند که الگویی برای روابط با سایر کشورها باشد.

وزیر علوم گفت: هدف و اراده دو کشور گسترش سطح همکاری‌ها است و  امضای برنامه های علمی-  اجرایی و تفاهم نامه‌ها بین دو کشور می‌تواند به تعمیق بیشتر همکاری‌ها کمک کند در گذشته نیز شاهد سفر  رئیس مرکز تحقیقات ایتالیا CNR به ایران و سفر معاون پژوهشی ما به ایتالیا در راستای افزایش همکاری ها بودیم .

وی اظهار داشت: در مقطع کنونی به تعمیق و توسعه همکاری های دانشگاهی بیش از همیشه نیاز داریم، ما نیاز به انتقال فناوری‌های نوین در عرصه صنایع نوین، محیط زیست و کشاورزی داریم و هم اکنون قریب به ۴ هزار نفر دانشجوی ایرانی در ایتالیا مشغول به تحصیل هستند که این دانشجویان مشکلاتی در خصوص انتقال اعتبار مالی و موضوع مسکن دارند که می توان با تشکبل کمیته مشترکی در این خصوص چاره جویی کرد.

خانم دکتر جانینی وزیر آموزش دانشگاه‌ها و تحقیقات ایتالیا نیز در این دیدار  با ابراز امیدواری از اینکه در پایان سفر هیات ایتالیا نتایجی داشته باشیم که راهگشای آینده همکاری‌های دو کشور باشد گفت: این سفر در پاسخ به سفر دکتر وحید احمدی معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم به ایتالیا صورت می گیرد و در راستای استفاده از افق بین المللی روشن بعد از توافق هسته ای است.

وی با تاکید بر اینکه ایران و تاریخ کهن و گرانبار آن همواره پایگاه مهمی دارد گفت : در همه زمینه های علم و فناوری بویژه تبادل استاد و دانشجو آماده همکاری هستیم .

 در بخشی از این دیدار دکتر حسین  سالارآملی قائم مقام وزیر علوم در امور بین الملل گزارشی از وضعیت علم و تکنولوژی در ایران ارائه کرد

 

قبل از ورود به دانشگاه پیام نور باید بدانید

ورودی جدید به دانشگاه پیام نور باید بدانند

دانلود لیست منابع و ارائه دروس پیام نور ترم بهمن 99 کلیک کنید

 

 

دانلود رایگان نمونه سوال با جواب پیام نور

 

 

برای ارسال نظر از فرم زیر استفاده کنید

پی ان یو نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی کند
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید
نظراتی که غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
در صورتی که سوالی دارید باید از قسمت " پرسش و پاسخ " سایت استفاده کنید

قوانین ارسال نظر پرسش و پاسخ

 

 

 

 


نمونه سوالات پیام نور
سامانه پرسش و پاسخ اخبار پیام نور

 

این سایت هیچگونه وابستگی به دانشگاه پیام نور و مدیریت آن ندارد
کلیه حقوق این سایت ، متعلق به PnuNews.com می باشد و استفاده از مطالب با ذکر نام منبع بلامانع است .
طراحی سایت : پی ان یو نیوز
ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است