خوزستان در برخورداری از شرکت‌های دانش‌بنیان رتبه ۹ کشور را دارد - پی ان یو نیوز - PnuNews - اخبار پیام نور
31 شهریور 1394
بابک مختاری

خوزستان در برخورداری از شرکت‌های دانش‌بنیان رتبه ۹ کشور را دارد

رئیس پارک علم و فناوری خوزستان گفت: در بررسی‌های صورت گرفته، استان خوزستان از لحاظ تعداد شرکت‌ها و میزان فروش شرکت‌ها و مؤسسات دانش‌بنیان به ترتیب حائز رتبه‌های نهم و دوازدهم کشور است

 

به گزارش سایت پی ان یو نیوز PnuNews.com بابک مختاری در گفتگو با مهر با اعلام اینکه ۳۵ شرکت دانش‌بنیان در خوزستان فعالیت می‌کنند، اظهار کرد: قانون حمایت از شرکت و موسسه‌های دانش‌بنیان به‌عنوان بزرگ‌ترین برنامه ملی توسعه فناوری و نوآوری از سوی معاونت علمی و فناوری رئیس‌جمهور در حال اجرا است.

مختاری ادامه داد: به همین دلیل از طرف کارگروه امور شرکت‌ها و مؤسسات دانش‌بنیان کشور، استان خوزستان از لحاظ تعداد شرکت و میزان فروش شرکت‌ها و مؤسسات دانش‌بنیان به ترتیب حائز رتبه‌های نهم و دوازدهم کشور است.

وی افزود: این رتبه‌ها در حالی حاصل‌شده که خوزستان از نظر زیرساخت‌های فیزیکی به حوزه دانش‌بنیان جز ۱۰ استان آخر کشور قرار دارد.

رئیس پارک علم و فناوری خوزستان تصریح کرد: با توجه به تأکید و درخواست معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و همچنین کارگروه امور شرکت‌ها و مؤسسات دانش‌بنیان کشور، پیشنهاد شده که با توجه به لزوم همگرایی دستگاه‌های اجرایی استان در حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان کمیته‌ای با ریاست استاندار و با محوریت پارک علم و فناوری و همچنین عضویت دستگاه‌های اجرایی ذیربط برای پیگیری مسائل مربوط به این حوزه تشکیل شود.

مختاری با اشاره به اینکه تأسیس شرکت‌های دانش‌بنیان در پارک‌های علم و فناوری به‌منظور تجاری ساختن ایده‌ها از نخستین کارهای جدی است، بیان کرد: حمایت از این موسسه‌ها و شرکت‌ها به‌منظور عملی شدن تبدیل نوآوری‌ها به فنّاوری صورت گرفته است که در حال حاضر بیش از یک هزار و ۶۰۰ در کشور مورد پشتیبانی قانون حمایت از شرکت و موسسه‌های دانش‌بنیان کشور هستند.

وی در پایان عنوان کرد: ۳۵ شرکت دانش‌بنیان فعال در خوزستان در زمینه تجهیزات پیشرفته آزمایشگاهی، فناوری، اطلاعات و ارتباطات و نرم‌افزارهای کامپیوتری، سخت‌افزارهای رایانه‌ای برق، الکترونیک و مخابرات، تجهیزات و مواد پیشرفته نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی، فناوری زیستی و انرژی‌های نو فعالیت دارند

 

قبل از ورود به دانشگاه پیام نور باید بدانید

ورودی جدید به دانشگاه پیام نور باید بدانند

دانلود لیست منابع و ارائه دروس پیام نور ترم بهمن 99 کلیک کنید

 

 

دانلود رایگان نمونه سوال با جواب پیام نور

 

 

برای ارسال نظر از فرم زیر استفاده کنید

پی ان یو نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی کند
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید
نظراتی که غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
در صورتی که سوالی دارید باید از قسمت " پرسش و پاسخ " سایت استفاده کنید

قوانین ارسال نظر پرسش و پاسخ

 

 

 

 


نمونه سوالات پیام نور
سامانه پرسش و پاسخ اخبار پیام نور

 

این سایت هیچگونه وابستگی به دانشگاه پیام نور و مدیریت آن ندارد
کلیه حقوق این سایت ، متعلق به PnuNews.com می باشد و استفاده از مطالب با ذکر نام منبع بلامانع است .
طراحی سایت : پی ان یو نیوز
ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است