آموزش عالی در هفته ای که گذشت - پی ان یو نیوز - PnuNews - اخبار پیام نور
30 مهر 1394
اخبار آموزش عالی

آموزش عالی در هفته ای که گذشت

آموزش عالی در هفته ای پر فراز و نشیب شاهد اتفاقات مختلفی از انتصاب های جدید تا حواشی حضور وزیر خارجه کشور آلمان در دانشگاه تهران بود.

 

آموزش عالی هفته پر تلاطمی را پشت سر گذاشت. در این هفته شاهد دو انتصاب جدید، تشکیل جلسه روسای دانشگاه ها با حضور سه وزیر، حاشیه های حضور وزیر امور خارجه آلمان در دانشگاه تهران و تشکیل کمیته انتخاب روسای دانشگاه ها بدون نتیجه مطلوب بودیم. 

مهم ترین اتفاق این هفته آموزش عالی مربوط به انتصاب در دانشگاه پیام نور بود که با حکم وزیر علوم سرپرست این دانشگاه عزل و و رئیس مرکز هیات‌های امنا و هیات‌های ممیزه وزارت علوم با حفظ سمت به عنوان سرپرست دانشگاه پیام‌نور منصوب شد.

محمد فرهادی با صدور حکمی علی‌اصغر رستمی ابوسعیدی رئیس مرکز هیات‌های امنا و هیات‌های ممیزه وزارت علوم را به سمت به عنوان سرپرست دانشگاه پیام‌نور منصوب کرد.

سرلک از ۶ دی ماه سال گذشته به عنوان سرپرست دانشگاه با حکم فرهادی وزیر علوم به عنوان سرپرست این دانشگاه منصوب شده بود.

انتصاب دیگر این هفته آموزش عالی مربوط به مرکز جذب اعضای هیات علمی وزارت بود که محسن ضرغام معاون این مرکز استعفا داد و میثم عظیمی به عنوان سرپرست این معاونت انتخاب شد. وی از دانشگاه جامع علمی کاربردی به این مرکز آمده است.

تعیین تکلیف سرپرستان دانشگاه های بزرگ در هاله ای از ابهام

کمیته تعیین روسای دانشگاه‌ها در شورای عالی انقلاب فرهنگی عصر روز یکشنبه ۲۶ مهر تشکیل شد اما بازهم در این کمیته وضعیت سرپرستان دانشگاه های بزرگ کشور مانند اصفهان، پیام نور و خوارزمی مشخص نشد.

تنها مصوبه این جلسه؛ انتخاب یک نفر از روسای پیشنهادی دانشگاه های تحت پوشش وزارت علوم و سه نفر از روسای پیشنهادی برای واحدهای دانشگاه آزاد بود.

بر اساس رای کمیته تعیین روسای دانشگاه‌ها؛ جعفر عبداللهی شریف به عنوان رئیس دانشگاه صنعتی ارومیه، عبدالله قاسمی به عنوان رئیس دانشگاه آزاد استان چهارمحال و بختیاری و واحد شهر کرد، امین رضا کمالیان به عنوان رئیس دانشگاه آزاد استان سیستان و بلوچستان و واحد زاهدان و آرین ساطعی به عنوان رئیس دانشگاه آزاد استان گلستان انتخاب شدند.

بعد از تشکیل این جلسه محمد فرهادی وزیر علوم در حاشیه افتتاح آزمایشگاه مرکزی دانشگاه شهید بهشتی در جمع خبرنگاران اعلام کرد: تعیین تکلیف روسای دانشگاه‌های خوارزمی و اصفهان در دستور کار شورای عالی انقلاب فرهنگی قرار دارد.

وزیری که حضورش در دانشگاه تهران حاشیه ساز شد

وزیر امور خارجه آلمان روز یکشنبه ۲۶ مهرماه درخصوص توسعه روابط میان ایران و آلمان و توسعه روابط علمی آموزشی میان دو کشور سخنرانی کرد که این جلسه با حواشی همراه بود.

در زمان سخنرانی فرانک اشتاین مایر وزیر امور خارجه آلمان در دانشگاه تهران تعدادی از دانشجویان حاضر در تالار علامه امینی این دانشگاه پلاکاردهایی در دست داشتند که بر روی آنها شعارهایی با عنوان «ما سردشت را فراموش نمی کنیم»، «هدیه آلمان ۲ هزار شهید و جانباز شیمیایی سردشت» و «توسعه و صلح پایدار با سلاح شیمیایی نمی شود» نوشته شده بود.

سفارش‌های انتخاباتی وزیران اطلاعات و کشور به دانشگاهها

جلسه روسای دانشگاه های کشور از دیگر رویدادهای مهم این هفته آموزش عالی بود که به صورت محرمانه و با حضور ۳ وزیر اطلاعات، کشور و علوم در پژوهشگاه مهندسی شیمی برگزار شد که طبق اعلام روسای حاضر در این جلسه مباحثی درخصوص نحوه فعالیت دانشگاه ها در زمینه انتخابات مطرح و بررسی شد.

همچنین در این جلسه از سوی مسئولین وزارت علوم آیین نامه ارتقا اعضای هیات علمی دانشگاه ها نیز برای روسای دانشگاه ها تشریح شد.

درگذشت دانشجوی دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی در اثر سقوط

 اما در این هفته حادثه ناگواری رخ داد و یک دانشجوی پزشکی دانشگاه علوم پزشکی دانشگاه شهیدبهشتی ۲۶ مهرماه به دلیل سقوط از یک ساختمان نیمه کاره حوالی بیمارستان لقمان که محل خدمت وی بود درگذشت.

روز یکشنبه ۲۶ مهرماه سال جاری حوالی ساعت ده و نیم صبح یک مورد حادثه سقوط از ساختمان نیمه کاره در حوالی بیمارستان لقمان تهران به اورژانس و سپس نیروی انتظامی اطلاع داده می شود.

مصدوم حادثه با هویت احسان کریمی که خود انترن بیمارستان لقمان بوده است، بلافاصله توسط اورژانس به بیمارستان مذکور منتقل می شود اما متاسفانه به دلیل شدت مصدومیت و جراحات وارده جان خود را از دست می دهد.

بررسی های اولیه پلیس در صحنه حادثه و شواهد و قرائن موجود فرضیه اولیه ای را مبنی بر اقدام به خودکشی مطرح کرده است اما علت دقیق حادثه همچنان از سوی پلیس، پزشکی قانونی و سایر مراجع ذیصلاح در حال بررسی است.

منبع : خبرگزاری مهر

 

قبل از ورود به دانشگاه پیام نور باید بدانید

ورودی جدید به دانشگاه پیام نور باید بدانند

دانلود لیست منابع و ارائه دروس پیام نور ترم بهمن 99 کلیک کنید

 

 

دانلود رایگان نمونه سوال با جواب پیام نور

 

 

برای ارسال نظر از فرم زیر استفاده کنید

پی ان یو نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی کند
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید
نظراتی که غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
در صورتی که سوالی دارید باید از قسمت " پرسش و پاسخ " سایت استفاده کنید

قوانین ارسال نظر پرسش و پاسخ

 

 

 

 


نمونه سوالات پیام نور
سامانه پرسش و پاسخ اخبار پیام نور

 

این سایت هیچگونه وابستگی به دانشگاه پیام نور و مدیریت آن ندارد
کلیه حقوق این سایت ، متعلق به PnuNews.com می باشد و استفاده از مطالب با ذکر نام منبع بلامانع است .
طراحی سایت : پی ان یو نیوز
ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است