آیا اخراج اساتید واقعیت دارد ؟ پاسخ وزیر علوم را بخوانید - پی ان یو نیوز - PnuNews - اخبار پیام نور
4 آبان 1394
محمد فرهادی

آیا اخراج اساتید واقعیت دارد ؟ پاسخ وزیر علوم را بخوانید

وزیر علوم گفت: اخراج اساتید برخی دانشگاه‌ها شایعه است و واقعیت ندارد.

 

به گزارش سایت پی ان یو نیوز PnuNews.com محمد فرهادی وزیر علوم تحقیقات و فناوری اخراج اساتید دانشگاه علم و صنعت و پیام نور را تکذیب کرد و افزود: این اساتید طبق قراردادشان مشغول به کار بودند و با توجه به وجود قرار داد می‌توان گفت این بحث‌ها شایعه می‌باشد و واقعیت ندارد.

وی اظهار داشت: برخی از اساتید هم که مدت قرار دادشان به پایان رسیده این سر و صدا را به پا کردند و به شایعات دامن زده‌اند.

فرهادی در خصوص مراحل جذب هیئت علمی نیز توضیح داد: این افراد اگر مایلند عضو هیئت علمی دانشگاه‌ها شوند می‌بایست مسیر جذب را طی کنند و از طریق فراخوان مرکز جذب ثبت نام کنند.

وزیر علوم ادامه داد: در سال حداقل دوبار فراخوان جذب هیئت علمی از سوی مرکز جذب اعلام می‌شود. متقاضیان بعد از تایید هیئت جذب دانشگاهی و هیئت مرکزی جذب حکم خود را دریافت خواهند کرد. این مسیر در چارچوب مصوبات آیین‌نامه‌ای است که شورای انقلاب فرهنگی صادر کرده و هیئت عالی جذب ناظر بر این روند است و ربطی به وزارت علوم ندارد

منبع : باشگاه خبرنگاران جوان

 

قبل از ورود به دانشگاه پیام نور باید بدانید

ورودی جدید به دانشگاه پیام نور باید بدانند

دانلود لیست منابع و ارائه دروس پیام نور ترم بهمن 99 کلیک کنید

 

 

دانلود رایگان نمونه سوال با جواب پیام نور

 

 

  1. هیت علمی پاسخ

    یا بسم الله این دیگه چه صیغه ای

  2. حسین پاسخ

    دکتر جون منظور از اخراج یعنی همینی که شما انجام میدهید یعنی یک تعداد از اساتید را که مطابق نظر شما نیستند و البته قراردادی، طرح سربازی یا پیمانی هستند، به بهانه های مختلف و با گذاشتن سنگهای بزرگ جلوب پاشون، دیگه تمدید قرار داد نکنید وگرنه طبق قوانین کشور ما، … نمیتونه یک عضو رسمی را اخراج کنه.
    در ضمن این کار در دوران اصلاحات در دانشگاه اصفهان هم مسبوق به سابقه است ظاهرا اصلاح طلبها به طرز عجیبی دانشگاه را جزء املاک خودشون میدونند

  3. م.م پاسخ

    یکی نیست بگه پس سه سال پیش ما از طریق سایت فراخوان وزارت علوم اومدیم اونا چی بودن؟؟؟؟ مصاحبه رفتیم چی بودن

  4. ناشناس پاسخ

    ا.ر
    اساتید هیات علمی پیام نور امروز اخراج شوند بهتر از فرداست نه کیفیت تدریس خوبی دارند و نه از نظم خاصی جهت حضور در کلاس برخوردار هستن چه کسی اینها رو تایید کرده خدا داند

    • علی پاسخ

      دوست عزیز از لحن صحبتتون معلومه عضو کادر اداری پیام نور هستین. خدمتتون عرض کنم مطمئن باشین با اخراج اعضای علمی شما هم اخراج میشین چون دانشگاهی که استاد نداشته باشه با سایر مراکز تجمیع میشه و اعضای اداری اضافی هم مرخص میشن. پس با این حرفهاتون تیشه به ریشه خودتون نزنین

      • پاسخ به علی جون پاسخ

        عزیزم تا قبل از سال 1385 تو استان ما جمعاً 10 تا هیات علمی هم نبودن و پیام نور با کارمنداش می چرخید.دوستان مثلاً هیات علمی از 85 به بعد اومدن ها!

  5. علی پاسخ

    بارها شاهد بودیم اساتید مدعو پیام نور با اینکه حقوقی یک دهم اساتید هیات علمی می گیرند اما از نظر کیفیت تدریس خیلی فراتر هستن

    • پاسخ به علی جون پاسخ

      علی جون چطور میگی یکدهم میگیرن . من از نزدیک شاهدم که هیات علمی معارف با مدرک ارشد حدود 4 میلیون میگیره(با بن کارت و …) با این حساب جاهای دیگه 40 میلیون میگیرن!!!؟؟؟

      • فهيم پاسخ

        نظر آقای علی رو اشتباه خوندین.گفتن اساتید مدعو یک دهم اعضای علمی میگیرن.

  6. ب . ز پاسخ

    سلام
    این اساتید محترم هر چه زودتر مرخص شوند بهتر است.
    قبلا که پیام نور هیئت علمی نداشت خیلی حال و روز بهتری داشت. در هر درسی بهترین اساتید رو برای حق التدریس میاوردن تدریس می کردندئ.
    حالا یه عده با سفارش نماینده و طرح سربازی آمدن هیئت علمی شدند و ادعای هیئت علمی بودنشان از اساتید دانشگاه صنعتی شریف و شهید بهشتی هم بیشتره.
    آقای وزیر حرف حق می زنند . بروید از طریق سامانه ی جذب وزارت علوم اقدام فرمایید. سفارش نماینده و طرح سربازی که فقط مختص دانشجویام دانشگاه امام صادق باشه ممنوع.

  7. هزینه های بی فایده و برگشت ناپذیر پاسخ

    من تو بخش مالی یکی از مراکز استانی پیام نور هستم (حدود 15 سال )
    این به اصطلاح اعضای هیات علمی (دستیاران آموزشی سابق) فقط هزینه های پیام نور را بی اندازه بالا برده اند .قبلا که اینا نبودن با حق التدریس بخوبی و با هزینه های بشدت کمتر پیام نور اداره میشد.

    • عضو هیات علمی پاسخ

      اولا؛ بیشتر و در حقیقت بالای 90 درصد اعضای محترم هیات علمی دانشگاه رسمی و پیمانی قطعی هستند و حقوق آنها را دولت پرداخت می نماید و نه سازمان مرکزی دانشگاه(همین یک مورد نشان می دهد شما دروغ می گویید و در قسمت مالی کار نمی کنید و گرنه این مورد را همه می دانند حالا شما به قول خودتان با 15 سال سابقه کار در قسمت مالی یک استان نمی دانید.مگر اینکه خدای نکرده ….)
      ثانیا؛ بیشترن مشکل دانشگاه در حال حاضر وجود کارمندان شرکتی و قراردادی هستند که دولت بودجه آنها را نمی دهد و چون کاهش دانشجو داریم و در حقیقت کاهش درآمد ،دانشگاه باید فکری به حال آنها نماید.
      ثالثا؛ از دیدگاه وزارت علوم و صد البته دانشگاههای رقیب،دانشگاه جایی است که اعضای علمی توانمند داشته باشد که هم بتوان از طریق مدرک آنها رشته در مقطع ارشد و دکتری تاسیس کرد و هم مقاله ها و کتاب ها و کارهای علمی آنها نشان دهنده پویایی آن دانشگاه بوده و اصولا بتوان به آن نام دانشگاه را داد و گرنه با مدرسه تفاوتی ندارند.(اگر دانشگاه پیام نور صد هزار کارمند داشته باشد و هزاران هزار ساختمان هرگز دانشگاه به حساب نمی آید مگر به کار علمی اعضایش)
      رابعا؛ کارهای علمی صورت گرفته به نام دانشگاه پیام نور ماحصل تلاش شبانه روزی همکاران شریف و عزیز هیات علمی است که دانشگاه پیام نور توانسته رتبه های بالای پژوهشی- علمی را در بین دانشگاههای اصلی کشور کسب نماید و نه وجود هزاران مدرس مدعو و ….(اگر به راستی شما در قسمت مالی یک استان هستید حتما می دانید که در طول دو ترم دانشگاه بیش از 200 میلیارد توان و شاید هم بیشتر بابت حق التدریس به مدرسان مدعو می دهد که تماما از بودجه دانشگاه هست ولی حقوق اعضای علمی از دولت است)
      خامسا؛ شما تلاش نکنید بلند شدن خود را در زمین خوردن دیگران ببینید.اگر به جای 15 سال 150 سال هم این فکر را داشته باشید هرگز بلند نخواهید شد.

  8. عضو علمی پاسخ

    این همکاران اداری صرفا به خاطر اینکه نمیتونن تبدیل وضعیت بشن اینطور حرف میزنن . آخه عضو علمی در عرض دو سال پیمانی میشه ولی همکار اداری داریم 14 ساله قراردادیه

  9. فهيم پاسخ

    چه عضو علمی باشیم و چه کارمند اداری مهم اینه که در خانواده بزرگ پیام نور مشغول به خدمتیم.پس اتحاد داشته باشیم و برای همدیگه آرزوی موفقیت و برطرف شدن مشکل داشته باشیم.انشالله

  10. فهيم پاسخ

    ما همه (اعم از کارمند و استاد) الگوی خوبی برای دانشجوهامون باید باشیم نه اینکه از این سایت برای تفرقه اندازی و توهین به همدیگه استفاده کنیم.بیایید برای هم دعاهای خوب بکنیم.انشالله که مشکلات همه یکی یکی حل بشه…

  11. فهيم پاسخ

    استاد در جایگاه خودش محترمهوکارمند هم در جایگاه خودش محترمه.همه به فکر ارتقا دانشگاه پیام نور باشیم .همه همه همه

  12. دریا پاسخ

    با سلام خدمت دوستان

    راستش از این کل کل بین اساتید و کارمندان تعجب میکنم!به جای اینکه در این شرایط بحرانی با همفکری هم به فکر دانشگاه و حل مشکلات اون باشیم داریم برای هم خط و نشون میکشیم!راستی شما از کدوم واحدها هستین!ما که تو واحد خودمون رابطه خوبی با اعضای هئیت علمی داریم و خیلی هم دوستشون داریم…و همین طور اونها با ما…

برای ارسال نظر از فرم زیر استفاده کنید

پی ان یو نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی کند
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید
نظراتی که غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
در صورتی که سوالی دارید باید از قسمت " پرسش و پاسخ " سایت استفاده کنید

قوانین ارسال نظر پرسش و پاسخ

 

 

 

 


نمونه سوالات پیام نور
سامانه پرسش و پاسخ اخبار پیام نور

 

این سایت هیچگونه وابستگی به دانشگاه پیام نور و مدیریت آن ندارد
کلیه حقوق این سایت ، متعلق به PnuNews.com می باشد و استفاده از مطالب با ذکر نام منبع بلامانع است .
طراحی سایت : پی ان یو نیوز
ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است