دولت قبل بیش از حد هیات علمی در پیام نور استخدام کرد - پی ان یو نیوز - PnuNews - اخبار پیام نور
11 آبان 1394
محمد فرهادی وزیر علوم تحقیقات و فناوری

دولت قبل بیش از حد هیات علمی در پیام نور استخدام کرد

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در خصوص وضعیت استخدامی اعضای هیأت علمی دانشگاه پیام نور گفت:تنها واجدین شرایط را استخدام پیمانی کنیم

 

 

به گزارش سایت پی ان یو نیوز PnuNews.com محمد فرهادی در گفت و گو با خانه ملت با اشاره به مسأله پیش آمده در خصوص وضعیت استخدامی برخی اعضای هیأت علمی دانشگاه پیام نور به صورت استخدام مشروط گفت: استخدام به معنی تمام شدن مراحل استخدامی و کارمند شدن است، در حالی که این افراد این مرحله را طی نکرده اند؛ ضمن آنکه چیزی تحت عنوان استخدام پیمانی مشروط نداشته ایم.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری بر همین اساس با بیان اینکه تعداد افرادی که در زمینه استخدام خود در دانشگاه پیام نور مشکل داشتند بسیار کمتر از هزار نفری است که برخی رسانه‌ها بیان می کنند، عنوان کرد: این افراد در دولت قبل به صورت قراردادی مشغول به کار شدند که پایان سال گذشته، موعد اتمام قرارداد آنها فرا رسید ولی وزارت علوم برای ادامه مراحل گزینش و بررسی جذب، قرارداد آنها را تا بهمن 94 تمدید کرد.

عضو کابینه دولت بازدهم در پایان خاطرنشان کرد: از آنجایی که تعداد افرادی که در دولت قبل به صورت قراردادی در دانشگاه پیام نور به عنوان اعضای هیأت علمی مشغول به کار شدند بسیار بیش از تعداد نیاز است، قرار شد در جریان طی روند مراحل گزینش، تنها آنهایی که واجد شرایط هستند به حالت پیمانی تبدیل وضعیت شده و به عنوان هیأت علمی دانشگاه پیام نور ادامه کار دهند

 

قبل از ورود به دانشگاه پیام نور باید بدانید

ورودی جدید به دانشگاه پیام نور باید بدانند

دانلود لیست منابع و ارائه دروس پیام نور ترم بهمن 99 کلیک کنید

 

 

دانلود رایگان نمونه سوال با جواب پیام نور

 

 

  1. عضو علمی پاسخ

    اگر واقعا این مرحله را طی نکرده اند پس چطور وزارتخانه برایشان کد مستخدم داده است . کد مستخدم یعنی چه جناب وزیر؟ یعنی فرد شده مستخدم وزارت علوم

    • کارمند پاسخ

      سلام درست است در دولت قبلی جذب شدیم ولی این به این معنا نیست که هرکسی در دولت قبلی جذب شده اخراج شود ما هم زحمت کشیده ایم تشکیل خانواده داد ایم و در زندگی برنامه ریزی کرده ایم زیر وام و اقساط رفته ایم بعدش هم بجای فراهم کردن و ایجاد شغل دنبال از دست دادن شغل جوانان هستید ما5سال پیش استخدام شده ایم از همون اول به ما می گفتند جذبتان نمی کنیم تا به فکر راحل های و فر صت های استخدامی دیگر که اون زمان بیشتر فرصت داشتیم الان سن بالا فشار زندگی و تشکیل خانواده و…. ما که هردولتی باشه برایمان فرق نمی کند اما کلید تدبیر و امید به جای اینکه مسیر خود را طی کندبه طرف نا امیدی و قفل کردن میره لذا خواهشمندیم استرس و ترس و از وجود این عزیزان بر دارید و به فکر کمک کردن به انها باشیدو ممنون

    • احمد رضا پاسخ

      کد مستخدمی اینجانب اواخر سال 92 در زمان دولت تدبیر و امید صادر شد. با تصدی گر و سرپرستی افرادی مورد تائید دولت جدید نه از دولت قبلی. پس صدور کد مستخدم برای اینجانب و تعداد افراد دیگر توسط وزارت محترم مربوطه یعنی چه؟!

    • کارمند و هیات علمی پاسخ

      سلام اولا جواب وزیر محترم: اگه زیادی هیات علمی جذب شده شما چرا الان دوباره دارید استخدام می کنید؟؟؟؟؟

  2. علی پاسخ

    خدا بزرگه …..

  3. كارمند استان آذربايجان شرقي پاسخ

    ریاست محترم جدید دانشگاه پیام نور قدری هم به این افرادی که با کانال نماینده هیات علمی قراردادی و هم رییس مرکز واحد در استان آذربایجان شرقی شده اند نظری بیاندازد و هم ببیند که آیا در محل کارشان تشریف دارند؟

    • محمد حسین پاسخ

      با سلام
      وزیر محترم علوم خسته نباشید از این همه تلاش . با تاسف باید گفت دستیاران آموزشی با استفاده از رابطه ودرهم شکستن ضوابط چنان برعضویت علمی نشستند وزارت علوم با دادن کد مستخدمی ،دانشگاه هم با دادن امتیازات پذیرش سهل وآسان در دکترا ، تقبل هزینه تحصیل آنان ، تضیع حق کارکنان اداری واجد شرایط به علمی، انتصاب به مدیریت مراکز وواحدها ، سیر صعودی حقوق وپاداش به بهانه علمی بود ن ، ارتقا به مرتبه مربی استادیار و.. چنان وضعیت آنان را استحکام بخشید که جایی برای پرسش نمانده است .کارکنان قرار دادی هم از این امر بی بهره نیستند آنان هم با رابطه وارد عرصه دانشگاه شدند . ودانشگاه در ادامه تحصیل این افراد جهت کسب مقطع بالاتر هزینه های زیادی را متحمل شد . واین اعضای محترم علمی دانشگاه وکارکنان اداری با سابقه هستند که قربانی این افراد شدند .امید است استاد گرانمایه دکتر رستمی ابوسعیدی با تدبیری به این وضعیت ناعادلانه رسیدگی فرمایند وآنقدر علمی ها (دستیاران آموزشی ) را در اولویت کاری نگذارند چون کارکنان اداری واجد شرایط در اولویت هستند نه اینکه هرروز به بهانه سن – دکترنبودن وغیره رد تبدیل وضعیت شوند زیرا پرونده به دست های تبدیل وضعیت همچنان در انتظار ند تا عادلی متعهد به وضعیت آنان رسیدگی کند . کارکنان انتقالی از سایر سازمانها به دانشگاه پیام نور که امروز از همه امکانات بهره می برند درصورتیکه بخش اعظم خدمت را در نهادی دیگر سپری کردندنیز برنامه کاری می طلبد تا به نهاد قبلی بازگردانده شوند

  4. میرمحمدرضایی پاسخ

    لطفن درخصوص دکتر … چایچی هم بررسی انجام شود….

  5. همکار پاسخ

    باسلام
    جناب آقای دکترچرا مغلطه می کنید سیل درایلام ولرستان جاری می گردد مقصردولت قبل می شود استخدام هیأت علمی انجام می پذیرد مقصر دولت قبل میشود حتماً زلزله هندوکش افغانستان هم کار دولت قبل است جهت استحضار حضرتعالی موارد ذیل را به اطلاع می رساند:
    1-تمام مربیانی که در حال حاضر دارای وضعیت استخدامی پیمانی قطعی دردانشگاه پیام نورهستند بدون استثناء در بدو استخدام ازسال 1385 تاکنون به صورت دستیارعلمی (قراردادی) به استخدام دانشگاه درآمده اند سپس با اخذ مجوزهای لازم واخذ ردیف استخدامی واحراز صلاحیت های علمی وعمومی درفرآیند اداری دانشگاه به پیمانی مشروط تبدیل وضعیت یافته اند سپس صدورحکم پیمانی قطعی(نهایی) منوط به اخذ صلاحیت عمومی وعلمی ازسوی هیأت مرکزی جذب وزارت علوم گردیده است پروسه زمانی لازم جهت تبدیل وضعیت استخدامی ازپیمانی مشروط به پیمانی قطعی باتوجه به طی شدن سایرمراحل اداری ازیک تا چهارسال بطول انجامیده است
    2-مربیانی که متقاضی استخدام دردانشگاه پیام نوربه صورت هیأت علمی بوده اند ودارای وضعیت پیمانی مشروط هستند از سال 1389 درفراخوان های مرکزجذب اعضای هیأت علمی وزارت علوم ثبت نام داشته اند
    3-این که می فرمائید: چیزی تحت عنوان استخدام پیمانی مشروط نداشته ایم شما باید جوابگو باشید تمام مربیانی که ازشروع فراخوان های مرکزجذب به صورت استخدام پیمانی مشروط دردانشگاه پیام نوربه عنوان هیأت علمی مشغول بکارشده اند براساس بخشنامه شماره 46355/16/19 مورخ 20/7/1390 هیأت مرکزی جذب وزارت علوم ، تحقیقات وفناوری مبنی برانعقاد قرارداد پیمانی مشروط با رعایت موارد ذیل (1- اخذ مدارک مورد نیاز 2- اخذ تعهدهای مربوطه مانند : الف- اخذ تعهد مبنی برعدم اشتغال درسازمانهای دولتی وغیر دولتی ….. ب- اخذ تعهد مبنی برعدم درخواست جابجایی….. ج- اخذ تعهد مبنی بر عدم اشتغال به تحصیل در مقطع دکتری… 3- واریز مبلغ – ریال به حساب جاری 980 خزانه نزد بانک مرکزی ….. و…..) صورت پذیرفته است.
    4-متأسفانه تغییرات متوالی درمدیریت کلان دانشگاه ومعاونت ها موجب تأخیردرانجام مراحل اداری تبدیل وضعیت مربیان پیمانی مشروط به پیمانی قطعی گردید فرآیند تأئید صلاحیت عمومی وعلمی این مربیان قربانی تعلل وبعضاً غرض ورزی مدیریت های ستادی دانشگاه گردید وبه انحاء مختلف مدارک ارسالی برابربا اصل دراداره کارگزینی دانشگاه ناپدید شد فرآیند مذکور می بایستی عملاً درطی سال92 به اتمام می رسید که با تصمیم غلط دکترفرشاد ابراهیم پور معاون اداری ومالی وقت درتفویض امورکارگزینی به استانها و کارشکنی کارشناسان کارگزینی سازمان ازترس تعدیل درمراکزو واحدها این فرآیند با وقفه روبرو شد.
    5-آقای وزیرلطفاً به این سوالات پاسخ دهید:
    5-1 اگر استخدام هیأت علمی پیمانی مشروط را قرادادی تلقی می نمائید آیا شماره مستخدم تخصیص داده شده به هریک از این مربیان از غیب نازل شده است ؟ تخصیص ردیف استخدامی به معنای مجوزاستخدام وطی شدن سایر مراحل اداری استخدام است ضمناً واریزوجه به حساب 980 خزانه نیز درهمین راستا صورت گرفته است دراستخدام های پیمانی ورسمی دستگاههای دولتی وتبدیل وضعیت های استخدامی مبلغی بصورت ضریبی ازعدد افزایش حقوق سالیانه به حساب 980 خزانه می بایستی واریز گردد.
    5-2 اگراین دوستان قراردادی هستند چرا ازاعتبارات خزانه دولت حقوق دریافت می نمایند واطلاعات پرسنلی این افراد درسیستم پرداخت حقوق خزانه داری کل کشوربارگذاری شده است؟
    جهت اطلاع شما به عرض می رسانم اعضاء هیأت علمی قراردادی شاغل درتمامی دانشگاههای دولتی ازمحل درآمد اختصاصی دانشگاه مربوطه حقوق ومزایا دریافت می نمایند.
    5-3 آقای وزیراجرای قانون یا برای همه یا هیچ کس ، چگونه است تبدیل وضعیت هیأت علمی پیمانی مشروط ( استخدام سالهای 85 لغآیت 90) به پیمانی قطعی با عدم وجود فراخوان جذب قانونی است اما تبدیل وضعیت هیأت علمی پیمانی مشروط که ازطریق فراخوان های جذب وزارت علوم بکارگیری شده اند به قضا وقدر سپرده می شود.

    6-جناب وزیر شما اگرفکرمی کنید دولت قبل بیش ازحد در پیام نور هیأت علمی استخدام کرده است و تعدیل در اعضای هیأت علمی دانشگاه پیام نورمورد نیاز است اگر قدرت وتوانایی اش را دارید به سراغ آنهایی بروید که ازطریق سکوی پرتاب پیام نور هیأت علمی شده اند وخارج از دانشگاه پیام نوردر سطح مدیریتهای کلان کشورحضور دارند به عنوان نمونه ازدوستان حضرتعالی درکابینه دولت ، نمایندگان مجلس شورای اسلامی و…
    7-استخدام هیأت علمی و کارمندان اداری براساس مقتضیات زمانی صورت گرفته است وکاهش جمعیت دانشجوئی فقط مختص دانشگاه پیام نورنمی باشد کاهش جمعیت دانشجوئی درمقطع کنونی نتیجه سیاست های غلط تعدیل جمعیت دهه هفتاد دولت سازندگی ودولت اول اصلاحات همان دولتی که جنابعالی تصدی وزارت بهداشت درمان وآموزش پزشکی آن را عهده داربودید(ایست، 2 بچه کافیست.!!!!!!)
    8-اینجانب که این مقوله را تحریر نمودم کارمند اداری می باشم وهیچگونه انتفاعی متوجه اینجانب دراین فرآیند نمی باشد غرض فقط ادای وظیفه ورضای خداوند است اما یقین دارم پروژه بعدی کارکنان زحمتکش قراردادی دانشگاه پیام نورمی باشد هرچقدروضعیت استخدامی دردانشگاه پیام نور متزلزل تر، فشاروحجم کاری بیشتر.

    • احمد رضا پاسخ

      ممنون بابت توضیحات خوب و مطلع از ریز امور و شرایط. به عنوان یکی از اعضای هیئت علمی که در چند سال گذشته بقیه فرصت های کاری خودم رو از دست دادم و الان سنم بیشتر از حداکثر سن استخدام در دیگر ارگان های دولتی هست و با توجه به تشکیل خانواده و تعهد مسئولیت همینجا سوال من از آقای وزیر است که چه کسی پاسخگوی افرادی با شرایط اینجانب است؟
      چه بسا اگر از دیگر موقعیت های کاری بهره برده بودیم هم اکنون با طیب خاطر و امنیت شغلی روزگار می گذراندیم.

      تعداد افرادی که هیئت علمی هستند و از دانشگاه های آزاد یا دانشگاه های بی اعتبار فارغ التحصیل شده اند یا معدل های خوب ندارند بسیار کم است. این دلیل نمی شود دیگر اعضا را زیر سوال ببرند.
      اینجا محلی نیست که مناقشه بین اعضای علمی و کارمندها باشد. کارمندهای محترم دانشگاه های پیام نور به جای گرفتن ماهی از آب گل آلود توجهی نمایید که هیئت علمی نباشد کم کم وجود این همه کارمند هم بی معنا خواهد بود و آنها نیز تعدیل خواهند شد. پس به جای اتحاد، کمتر از فرصت ها سو استفاده کنید!

      و من الله توفیق

      • حسین پاسخ

        شما خودتان با این نحوه صحبت کردنتان خودتان را زیر سوال ببرید انشاالله برای هر کسی با هر معدل و از هر دانشگاهی که در این دانشگاه جوانی گذاشته و مخلصانه خدمت کرده است چه هیئت علمی و چه کارمند با امید به خدای بزرگ شرایط جذب قطعی فراهم شود … بله دولت های زیادی میایند میروند اما هر انسان و هر فرد فقط یک بار شانس زندگی دارد….نباید افرادی که در سنین جوانی دانشگاه از انها استفاده کرده است به هیچ بهانه ای از دانشگاه جدا شوند……انشاالله با یک حرکت جهادی و مخلصانه در راهه رضای خداوند از طرف مسئولین محترم پیام نور شرایط برای تک تک افراد خانواده بزرگ پیام نور مساعد شود و در ابتدا نیز مشکل کارمندان قراردادی حل شود و برای جذب انها و تامین بودجه از ادامه همکاری همکاران بازنشسته هیئت علمی و کارمند جلوگیری شود و حق سمت های واحد ها و مراکز کوچک نیز حذف شود ئ سپس برای بهبود شرایط اعضا هیآت علمی فوق لیسانس شرایط تحصیل در مقطع دکتری تامین شود و برای اعضاء هیئت علمی دکتر نیز با انتقال و سامان دهی اعضاء هم گرایش در یک مرکز امکان جذب دانشجو در مقطع کارشناسی ارشد فراهم شود…..خداوند بیناست به بنده هایش….در قلبمان نسبت به یکدیگر مهربان باشیم و نسبت به یکدیگر احساس مسئولیت کنیم تا لطف خداوند نیز انشاالله شامل حالمان شود….

    • d پاسخ

      با سلام

      لطفاً نامه ای که فرموده اید را در اختیار سایت قرار دهید تا در دسترس دیگران هم قرار بگیرد.

      با سپاس فراوان

    • یا زهرا پاسخ

      سلام. واقعا درود بر شما. من خودم در بهترین دانشگاههای ایران درس خوندم. (دانشگاههای دولتی تهران). دارای کارهای پژوهشی و علمی بسیا زیاد (تالیف و مقاله و کار طراحی وساخت). مطمئنم کسی در رشته های فنی در همین دانشگاه که به صورت رسمی مشغول هستند ندارند.!!!! صمنا در فراخوان جذب وزارت علوم هم در شهریور 90 ثبت نام کردم. 3 بار مصاحبه علمی و عمومی شدم. این پروسه 1 سال طول کشیده برای من و مهر 91 شروع به کار کردم. اما 3 ساله من با فیش حقوقی پیمانی حقوق میگرفتم و اصلا نمیدونستم پیمانی مشروطی چیه!! ی چیزی خلق شده در این دانشگاه. اما الان بعد از 7 ماه حکم ما زدن میبینم توش نوشته پیمانی مشروط!!

      اما جالبه کسانی میشناسم که پروسه جذب به درستی طی نکرده و بعد از ما شروع به کار کرده (مهر 92) اما الان شده پیمانی قطعی. ..

  6. کادر علمی پاسخ

    با سلام.اکثر ما با فراخوان پیمانی وزارت علوم و دارای کد مستخدمی از وزارت علوم وارد دانشگاه شده ایم.به ولله اگر روزی لغو قرارداد یا …. بکنند خدا به دادشان برسد.

  7. مانی پاسخ

    با سلام. متاسفانه هر روز خواننده اخبار مایوس کننده هستیم. با وجود مدرک دکتری و شرکت در فراخوان جذب و استعفا از محل کار قبلی با وجود استخدام رسمی دیگر باید چه کار می کردم که نکردم اعتراض اعضای علمی هم به جایی نرسید تهدیدها کم کم عملی می شوند و اب هم از اب تکان نمی خورد از ریاست جدید تقاضای رسیدگی عادلانه و عاجل را می نمایم وگرنه شما هم به بی عدالتی محکوم می شوید.

  8. کارمند پاسخ

    باسلام و خسته نباشید خدمت وزیر محترم خواهشمند است نظارتی هم بر وجود اعضای هیات علمی در مراکز و محل کارشان داشته باشین خداییش مرکز ما که فقط در ایام کلاسها ان هم یک یا دو روز بیشتر هیات علمی هایمان را ملاقات نمی کنیم تابستان که کلا تعطیل هستند متاسفانه هیچ نظارتی بر حضور اعضا نیست فقط ماهیانه از ذولت حقوقشان را دریافت می نمایند ضمنا خدا را خوش نمی اید کارمندان زحمتکش با سابقه هنوز قرار دادی باشند و هیات علمی هایی که حتی دانشجویان هم از انها راضی نیست و در نحوه تدریس هم مشکل دارن سریع تبدیل وضعیت یابند خواهشمند است نظارت فرمایید خدا را خوش نمی اید والسلام

    • احمد رضا پاسخ

      جناب کارمند اجازه دهید ببینیم عضوهای پیمانی مشروط می مانند یا نه! وگرنه عدم حضور اعضای هیئت علمی اغلب مختص با سابقه تر ها است. ما که هر روز هفته کلاس داریم و شما مجبور هستید ما را تحمل کنید.

    • lpln پاسخ

      بجای اعضای علمی که تو منگنشون قرار میدهند باید کارمندها را تو منگه و فشار قرار بدهند بعضی از مراکز و واحدها تعداد کارمند با دانشجو برابری میکنه و در کل به جرات میشه گفت اکثرا از نظر هوش در سطح پایین قرار داشته

      • در پاسخ به IPIN پاسخ

        بخدا قسم تو مرکز ما 10 نفر کارمند هستن و 13 عضو علمی جناب آی پی جان
        در ضمن قبلاً پیام نور با کارمندها می چرخید دستیار علمی،ببخشید عضو علمی وجود نداشت
        مثل اینکه کلاً ادب نداری جناب آی پی جان که ظاهراض هیات علمی هم هستی

    • سعید پاسخ

      با سلام و ادب و احترام
      آفرین جناب وزیر علوم حالا شد یه چیزی بنده هم پیام نوری هستم وقتی کارمند مدکش ارشد هست و هیئت علمی هم ارشد و کارمند از صبح تا غروب محل کار و با دانشجویان در ارتباط و کارهای اداری رو لنجام میده در مقابل هیئت علمی هاشدن آسته بیا آسته برو و دو برابر یه کارمند حقوق میگیره چرا اونا رو بیرون نمیندازین؟چرا 95درصد کارکنان هر مجموعه قراردادی هستن و درمقابل اعضای علمی صددرصد یا پیمانی هستن یا رسمی؟
      واقعا جای تاسف داره
      چرا ک کارشناسان هر واحد یا مرکز پیام نور بایستی جوابگوی هجمه سوالات دانشجویان چ بصورت حضوری و چ اینترنتی و چ تلفنی باشه و دور از عدالت هست
      لطفا جناب وزیر یا این هیئت علمی های بخور بخاب رو بیرون بندازین یا نگهبانی سرایداری تبدیلشون کنین تا مفهوم گرفتن حقوق تقریبا بمعنای واقعی رو درک کن نه اینکه پیام نور شده شغل سرگرمیشون و هر تایمی بخواهند بیان و سری به مجموعه پیام نور بزنن
      واقعا جای تاسف داره واسه تصمیم گیرندگان وزارت علوم یا دانشگاه پیام نور هر چند مقصر هئیت امنا دانشگاه پیام نور هستش که خدا خودش بهتر میدونه و تمامی کارکنان پیام نور که هر تصمیم یا جلسه ایی گرفته میشود همش بنفع هیئت علمی و به ضرر کارمند…!
      توروخدا بررسی و نظارت کنین.ما مدعی این هستیم که حقوق هئیت علمی ایراد داره وحالا نیست؟
      چرا؟
      چون درجواب همینو میگم که تا وقتی ما خودمان میتوانیم این حقوق رو در دانشگاه تغییر بدیم نیاز به واگذاری اون به دنیای دیگه نیستیم.همین
      و در آخر از وزارت علوم عاجزانه درخواست می نماییم فقط و فقط یه خورده کار این افراد هئیت علمی رو زیر ذره بینبیارن تا ببین چه مصیبتی هستندر هر مجموعه.

      • در تایید سعید پاسخ

        بخدا سعید جان هرچی گفتی حرف دل همه کارمندهاست
        تو مرکز ما هم همین شرایط برقراره
        مسئول امور جاری با پاچه خواری نماینده مجلس و مدرک ارشد با فقط 4 سال سابقه گذاشتنش که فقط هوای اعضای مثلاً علمی رو داشته باشه
        بعضی از این علمی ها ولله چند ماه یکبار هم سر نمی زنن به دانشگاه
        جدیداً هم که الکترونیکی شده کلاسها

        • در جواب " سعید " و کسی که کامنت سعید رو تآیید کرد و سایر کارمندان پاسخ

          سلام
          آقای کارمند “سعید” و کسی که حرف مزخرف سعید رو تآیید میکینید، اول اگه شعورتون برسه متوجه خواهید شد که این خبر و تحلیلش هیچ ربطی به شما نداره، همانطوری که اخبار کارمندا ربطی به ما علمیا نداره، ثانیاً ای کاش حداقل اینو میفهمیدی که مقایسه دو شغل که هیچ ربطی به همدیگه ندارند و شرح شغل متفاوت دارند کار درستی نیست، وظایف کارمند صرفا و فقط مربوط و محدود به زمانیست که داخل سازمان حضور دارند ولی عضو علمی علاوه بر کلاس که حضور فیزیکی در سازمان دارد موظف به تحقیق و پژوهش است که از دایره زمانی و مکانی خاص خارج و غیر قابل مشاهده است و شما کارمندان قادر به درک اینکه این وظیفه سنگین نیز بر عهده اعضاء اعضاء علمی است نیستید پس خواهشا سعی در گرفتن ماهی از آب گل آلود و بی ثبات و ظالمانه کنونی پیام نور نباشید و آگاه باشید که با اخراج اساتید براحتی و بسادگی مقدمات اخراج شما کارمندان فراهم خواهد شد و اگر هم به اخراج خود اعتراضی بکنید با این جواب قانع کننده مواجه خواهید شد که: ” اساتید علمی اخراج شدند، شما دیگه دیگه چی میگید؟” و بدین ترتیب دهان شما کاملا بسته خواهد شد. پس به هوش و مراقب باشید و بیخودی خودتونو قاطی نکنید که صد در صد متضرر خواهید شد. امید است کار همه اساتید و کارکنان و مشکل همه با اتحاد و همدلی مرتفع گردد.

      • نورا پاسخ

        آقای‌سعید‌واقعابرای‌تنگ‌نظرانی‌چون‌شمامتاسفم‌خدابه‌دادمان‌برسد.

  9. کارمند پاسخ

    با سلام لطفا… با زندگی وجون و خانواده های مردم بازی نکنید با تعمل و تعقل حرف بزنید الحمدا… وزیر یک مملکتی توصیه می کنم راه را اشتباه طی نکنید کمی به خودتان بیایید هیات علمی قشر زحمت کش که وظیفه اش هدایت و علم آموزی است لطفا قاطی بازی های سیاسی خود نکنید . ممنون می شوم

  10. بی طرف پاسخ

    وزیر محترم. مگه این افراد بده شما هستند که اینجوری باهاشون رفتار میکنی!!!!!!؟؟؟؟؟از شما بعیده !!!!!آقای روحانی پس شما کجایید؟ شما که گفتید من با …

  11. هیات علمی رسمی پاسخ

    چرا دولت قبل تعداد زیادی از فارغ التحصیلان دانشگاه امام صادق را در پیام نور جا داد؟؟؟؟؟؟
    بخدا قسم در برخی از واحدها در هر رشته دو نفر را استخدام کرده
    چراااااااااااااااااااااااااا؟؟؟؟؟؟؟

    • جواب«هیات علمی رسمی» پاسخ

      آقای هیات علمی رسمی که هیچ بویی از ادب نبرده ای، اگر تعداد اعضاء جذب شده در دولت قبل را آمار بگیری خواهی دید که از خیلی از دانشگاه ها بیشتر از دانشگاهی که شما از آن دانشگاه و فارغ التحصیلانش عقده داری بیشتر جذب شده اند.

  12. عضو علمی پاسخ

    آقای کادر علمی. با این تهدیدی که شما میکنید معلومه از کانالهای خاصی و با آشنا و پارتی عضو هیات علمی پیام نور شده اید. امثال شما در پیام نور زیادند که پشتشان محکمه و دیگران را تهدید میکنند.

    • جواب«هیات علمی رسمی» پاسخ

      عضو علمی به ظاهر محترم و حق به جانب، بنده کسی رو تهدید نکردم، من فقط جواب بی ادبی و… شما رو دادم، که اگه مثلا با یکی مشکل داری اون رو به جمع تعمیم و ربط ندی، قابل توجهت من عضو علمی نیستم و کارمندم. پس بترس از اظهار نظر مغرضانه و جوابگویی در پیشگاه خداوند

      • عضو علمی پاسخ

        متاسفم که شما حتی ظاهر باادبی هم نداری. باطنت هم که معلومه.

  13. کارمند پاسخ

    هیئت علمی های مرکز ما بسیار به ندرت همچون ستارگانی در مرکز میدرخشند ما می ترسیم افولشان را ببینیم .لطفا نظارت و بررسی در پیام نور را صحیح و اصولی بکار ببندید اوضاع خوب نیست و برای همه کسالت آور شده بهوش باشید بگوش باشید

  14. کانال خاص پاسخ

    من دکترای شیمی دارم از دانشگاه تهران
    ارشد فلان رشته از فلان دانشگاه خاص نیستم که بنا به مصلحت اندیشی بعضی مسئولان راستگرای تند رو استخدام شده باشم!!!!!!!
    استخدام رسمی و همه مراحل جذب را هم طی کردم
    نه مثل بعضی افراد مشروططططططططططططط

    • کارمند اداری پاسخ

      جناب آقای دکترای شیمی استخدام هیئت علمی رسمی مبارکت باشد اما انگار دچار توهم نخبگی شده ای که اینگونه ازخود راضی هستی اگر نخبه بودی الان می بایستی در مراکز هسته ای کشور مشغول بکار باشی نه در دانشگاه پیام نور ، درمورد موضوعی هم که مطلع نیستی به تمسخر نگیر، واژه مشروط دستاویز فرار روبه جلو جناب آقای وزیر است وکلمه ای است من درآوردی که هیأت مرکزی جذب وزارت علوم به خاطر طولانی نمودن روند جذب اعضاء هیأت علمی به استثناء حضرتعالی اشاعه دهنده آن است جناب آقای وزیر قصد دارند شعار دولت تدبیر وامید تحت عنوان بهبود معیشت وکسب وکارخلق ا… را با استناد به واژه مشروط محقق سازند به تدبیرامید داشتیم نه به تزویر

      • در جواب کارمند اداری پاسخ

        شما هم لابد از دانشگاه امام صادق هستی که اینجوری جبهه گرفتی
        دولت یازدهم جایی برای تند روهای مثلاً راستگرا نداره
        در ضمن من تا سال 83 کارمند بودم با 7 سال سابقه
        و تمام مراحل را هم گذرانده ام
        تا کور شود هرآنکه نتواند دید

        • در جواب " در جواب کارمند ادلری" پاسخ

          استاد به ظاهر باسواد بنده کارمندم نه عضو علمی که مرا منتصب شهید بهشتی یا امام صادق میکنی، کاش یه کم سواد داشتی و یاد گرفته بودی که افترا نبندی و هر حرف …رو نزنی

        • کارمند اداری پاسخ

          جناب IQ نوشته ام که کارمند اداری هستم چه ربطی به دانشگاه امام صادق میتوانم داشته باشم.

        • در جواب " کارمند اداری رشته شیمی " پاسخ

          آقای بی تربیت کارمند اداری علمی شده رشته شیمی این موضوع مشروط هیچ ربطی به تو نداره و از سر آسودگی و ضعف و حقارت نفس نمیخواد اینجا پیام بذاری، خدا درستت کنه اگرم نشد نابود میشی

  15. ناشناس پاسخ

    اعضای اداری فکر می کنند با رفتن اعضای علمی مشکلاتشان حل می شود ولی از این نکته غافلند که هدف محدودیت پیام نوره و نوبت به آنها هم می رسد آسیاب به نوبت

  16. کارمند پاسخ

    باسلام و خسته نباشید خدمت همکاران گرامی دروزارت علوم خواهشمند است نظری هم به تبدیل وضعیت کارکنان قراردادی که چند سال دیگه بازنشسته می شن و هنوز بلاتکلیفن بندازین هیات علمی های که پیمانی شدن لااقل مراحلی رو پشت سر گذاشتن نباید زیاد نگران باشن

  17. میگن پول ندارن پاسخ

    اگه پول ندارن چطور به سرپرست مراکز با 400 یا 500 دانشجو ماهی یک میلیون و سیصد هزار تومن حق مدیریت و به اضافه حق ایاب و ذهاب میدن؟
    این همه واحد داره پیام نور

  18. میرمحمدرضایی پاسخ

    لطفا به مساله ارتقای علمی اساتید بیام نور نظارت مناسبی شود خیلیها الکی استاد تمام شدند و خیلیها هم الکی دانشیار و البته به سطح علمی استادیارهای این دانشگاه هم رسیدگی فرمایید مثلا دکتر محمد چ… چرا که ضعیفترین استاد بیام نور دکتر محمد چ.. است….

    • ناشناس پاسخ

      چه خصومتی با این شخص داری ؟ نه اینکه خودت خیلی باسوادی

  19. عضو علمی پاسخ

    آقای کانال خاص. اگر شما واقعا علمی بودید زبان به تهدید دیگران باز نمی کردید. معلوم نیست از چه طریقی و یا با چه سهمیه ای وارد دانشگاه تهران شده اید. خیال می کنید هر که وارد دانشگاه تهران یا دیگر دانشگاههای دولتی شده خیلی مهمه. نه. دانشگاهها بیشتر سیاسی هستند تا علمی. باند بازیهای شدید در همه دانشگاهها هست. پرونده هر یک از افراد را که بررسی کنند( البته نه همه ) چقدر توصیه نامه ها دیده می شود. من ارشد نیستم و دکترا دارم . نه با سهمیه و پارتی بازی بلکه با زحمت و تلاش خودم. به هیچ گروه و باندی هم وصل نیستم.

  20. حسین پاسخ

    قبلا در عجب بودم که وقتی دانشگاه آزاد اول رشته دکتری راه اندازی میشود و چند سال بعد با خواهش و تمنای وزارت علوم ! به دنیال کسب مجوز میرود (گویی جای ناظر و عامل تغییر کرده است) و بعد هم نه تنها قرار نیست که این دانشگاه از قبل این تخلف تنبیه شود بلکه رشته های بدون مجوزش، مجوز دار گردند، هیچ کس به آن اعتراضی نمیکند اما به تعداد اعضای پیام نور که قبلا استخدام شده یا قراردادی هستند (که با توضیحات مبسوط همکار عزیزمان، این ادعا نیز تا حدی بی پایه است) ایراد گرفته میشود. اما با خواندن نظرات همکاران علمی واداری قدیم و جدید و شرکتی و رسمی و پیمانی و … فهمیدم موضوع چیست . در واقع وقتی که در دانشگاه هر کس منفعت خود را در این میبیند که گروه دیگر (اداری جدید، قدیمی، رسمی ، پیمانی، شرکتی، علمی جدید و قدیم و مشروط و …) نباشد، نتیجه همین میشود.

  21. چرا دشمنی؟ پاسخ

    بهتر نیست بجای توهین کردن اداری و علمی در یک فضای دوستانه به همفکری جهت رفع مشکلات پرداخته شود؟
    زشت است که آدمهایی که در آموزش عالی خدمت میکنند به این شکل با هم صحبت کنند

  22. احسنت آقا سعید پاسخ

    جانا سخن از زبان ما میگویی
    واقعآ که این دستیارای آموزشی که فقط عنوان هیأت علمی بهشون دادن و نه بیشتر
    نمیگم همشون چون خداییش بعضی هاشون رو دیدم و میبینم که درست کارشون رو انجام میدن
    اما بیشترشون رو باید اخراج کنن چون حقوق یامفت میگیرن
    آقای دکتر بریزید بیرون این بیسوادها را زودتر

  23. مشکل اساسی پاسخ

    بنظر من مشکل اساسی پیام نور اینه که با نیروهاش رو راست نیست و همه رو سر میدونه
    ما بعد از 14 سال سابقه و با مدرک ارشد دو سال پیش گفتن برید و مراحل استخدامی رو صی کنید(معاینات و عدم سوء پیشینه و …) اما هنوز قرار دادی هستیم.چرا دستیارای آموزشی رو که قبلاً قرار بود هم درس بدن و هم کار اداری انجام بدن رو هیأت علمی کردن و حالا هم پیمانی شدن با دو یا سه سال سابقه اما ما هنوز با14 و 15 و حتی 17 سال هنوز قرار دای هستیم جناب وزیر؟

  24. کارمندی با سه بچه و مدرک لیسانس و 18 سال سابقه پاسخ

    آقای وزیر با سلام
    بنده نوعی به چه گناهی با 18 سال سابقه و سه فرزند که یکیشون امسال دانشجو شده باید قراردادی بمونم و این افراد هیأت علمی با دو سال سابقه پیمانی شدن؟
    واقعاً عدالت اینه
    پس این تدبیر و امید کی میخواهد کاری کند.بیشتر از دوسالش که رفت

  25. من کارمند نیستم پاسخ

    من هیأت علمی هستم اما اگر چنین کارمندهایی وجود دارن که باسابقه 10 سال و یا حتی بالاتر
    خداییش انسانیت و عدالت و قانون ایجاب میکنه که وضع استخدامیشون درست بشه
    اگه کارمندها نباشن من هیأت علمی چطور میتونم با خیال راحت فقط تدریس کنم؟
    تو رو خدا جناب وزیر رسیدگی کنید

  26. هیات علمی پاسخ

    ماازنمایندگان میخواهیم که از حق وحقو قمون دفاع کند واجازه ندهد که وزیر علوم شخصی عمل کند

    • عضو هیات علمی پاسخ

      دوست عزیز.شما احتمالا اگراین خبر رو خونده بودید از نمایندگان قطع امید می کردی….
      تعداد ۲۴۲ نماینده مجلس از توسعه تحصیلات تکمیلی در دانشگاه آزاد تقدیر کردند

    • ر-ر پاسخ

      هرکاری باید از مجاری قانونی خودش انجام بشه
      بنظر من اگه تندروها بزارن دولت جدید تا حد زیادی میتونه بیشتر امور رو از جمله این مشکلات استخدامی پیام نور را (چه کارمند و چه علمی)حل کنه
      اینکه دولت قبل با بی تدبیری و از روی مقاصد شخصی و احساسی تعداد زیادی علمی بدون مجوزهای لازم آورده سرکار که دلیل نمیشه دولت جدید بپذیره
      این گند هم مثل گند مسکن مهر باید سر و سامان پیدا کنه
      ناراحتی و به جون هم افتادن هم کاری رو حل نمیکنه دوستان کارمند و علمی

  27. میرمحمدرضایی پاسخ

    لطفا با نام ذکر فرمایید و سانسور نفرمایید….دکتر م.. چ… حتی قادر به تدریس هندسه یا توبولوژی دوره لیسانس نیست اما بصورت استاد بروازی با هزینه گزاف از تبریز به مرکز تحصیلات تکمیلی میاید و در دوره دکتری تدریس مینماید…آخه بیحیایی تا چه اندازه؟ عمر فنا رفته دانشحوی دوره دکتری نبایست برای کسی مهم باشه…تو را بخدا سانسور نکن بذا ببینه اقلکم خجالت بکشه و تحصیلات تکمیلی را رها کنه….

  28. علی پاسخ

    امیدوارم منظور وزیر محترم از واجد شرایط بودن داشتن بند پ نبوده باشه. !!!
    والا خجالت داره. 3 ساله مارو با وعده استخدام پیمانی و با فراخوان وزارت علوم جذب کردن. شهر و خانواده و کار قبلیمون رو ول کردیم رفتیم یه شهرستان دور افتاده . هر چی پس انداز داشتیم دادیم اجاره خونه. حقوق و مزایامونو نصف پیمانی دادن باز تحمل کردیم حالا هم شدیم نیروی اضافی؟؟؟ آقای وزیر بنده شخصا تو اون دنیا سر پل صراط منتظرتم…

  29. بشنوید آقای فرهادی پاسخ

    همانطور که مستحضرید مشکلات مربوط به قرارداد اعضای هییت علمی دانشگاه پیام نور (که مشکل اعضای هییت علمی بسیاری که مستقر در مراکز و واحدهای سطح کشور نیز میباشد) از مدتها قبل وجود داشته و اخیرا این مشکل در پی تصمیم اخیر هییت اجرایی جذب دانشگاه (مورخ 14/4/94) وضعیت حادتری پیدا کرده که ذکر چند نکته در این خصوص مهم به نظر میرسد.
    1- 1- گرفتن هرگونه تعهد و وکالتنامه از اعضای هییت علمی که در این باره هیچگونه قصوری (بغیر از تکمیل مدارک هویتی و تحصیلی) نداشته اند و از حوزه توانایی و اختیار اعضا خارج میباشد (نگاهی گذرا به فرم تعهدنامه که در سایت های خبری موجود است (http://jahannews.com/vdciyva5yt1apr2.cbct.html) و بندهای آن کاملا بیانگر این موضوع میباشد که عضو هییت علمی هیچگونه اختیاری در این خصوص ندارد و تماماً وظایف دانشگاه بوده که بایستی به موقع انجام میشده است) به نوعی توهین آشکار به ساحت اعضای هییت علمی و امضا کردن حکم اخراج هییت علمی قلمداد شده و این مورد دستاویزی برای ضعیف کردن خانواده بزرگ دانشگاه پیام نور و ضربه زدن به اعتبار آن توسط خود دانشگاه میباشد. گشت و گذاری مختصر در فضای مجازی و مرور اخبار مربوطه بیانگر موضوع میباشد. ضمناً اخیرا دانشگاه این موضوع را براحتی تکذیب نموده و اذعان داشته اند از چنین موضوعی خبر نداشته اند. نامه های شماره 20886 مورخ 23/4/94 آقای طالشی سرپرست دبیرخانه هیئت جذب به آقای عابدینی سرپرست امور اداری و نامه شماره 22067/4/د مورخ 18/5/94 آقای حسینی سرپرست امور اداری مالی به امور اداری استانها بیانگرصحت موضوع میباشد.
    ضمنا اخیراً شنیده شده است بعد از رسانه ای شدن موضوع ، مسئولین از گرفتن تعهد منصرف و تصمیم به آوردن این تعهدات در قالب حکم جدید که تا مورخ 30/11/94 میباشد کرده اند. که این موضوع دقیقا بیانگر ضرب المثل “اومد ابروشو ور داره زد چشمشو هم کور کرد”میباشد. چرا که قبلاً حداقل هیئت علمی میتوانست تعهدنامه را امضا نکند ولی در حالتی که حکم خود را امضا نکند دانشگاه براحتی میتواند حقوق و مزایای آن را بدلیل نداشتن حکم قطع کند و هییت علمی چاره ای بجز امضا کردن (و تایید حکم اخراج خود تا تاریخ فوق) آن ندارد. که متاسفانه اخیراً این موضوع در تمامی احکام صادره درج شده است.
    2- اکثر اعضای هییت علمی که هم اکنون به این مشکل برخورد کرده اند، قبل از استخدام در دانشگاه در سایر ارگانهای دولتی و خصوصی دارای سمتهای خوب و مناسب بوده اند که با پذیرش و طی تشریفات قانونی بعنوان هییت علمی در این دانشگاه، از سمتهای قبلی خود به اصرار امور اداری وقت (تاکید میشود به اصرار) استعفا داده و در این دانشگاه مشغول به کار شده اند، بنابراین مسئولیت داشتن امنیت شغلی اعضا، بعهده دانشگاه و وزارت علوم میباشد. و هییت علمی چاره ای بجز امضا کردن هرگونه حکم صادره از دانشگاه را ندارد. جالب آن است که اخیراً وزیر علوم در اظهاراتی گفته اند که بایستی مراحل جذب و فراخوان از
    3- در پیگیریهای مختلف اعضای هییت علمی مشخص گردیده است که بایستی صلاحیت علمی و عمومی اعضا از وزارت علوم اخذ گردیده و سپس قرارداد پیمانی صادر شود. در این خصوص ذکر چند نکته قابل توجه و تامل میباشد.
    الف) تمامی اعضای هییت علمی از مجاری قانونی و با فراخوان خود وزارت علوم (از سال 89 به بعد) و یا ساز و کاز قانونی دانشگاه (از سال 89 به قبل) و با مصاحبه های کارگروههای علمی و عمومی مختلف در استان و همچنین سازمان مرکزی به استخدام این دانشگاه درآمده اند و این مورد بر کسی پوشیده نیست که دانشگاه (از بین خیل عظیم متقاضیان) سختگیری های لازمه در این خصوص را داشته (صلاحیتهای علمی و عمومی اخذ شده است) و همچنین فاصله بین مصاحبه ها و استخدام اعضای هییت علمی حداقل یکسال بوده است. سوال اینجاست که چرا دانشگاه در این فاصله اقدام به اخذ صلاحیت های علمی و عمومی از وزارت علوم در زمان مربوطه نکرده و اقدام به جذب عضو نموده است و هم اکنون بعد از گذشت چندین سال (3 تا 8 سال برای اعضای هییت علمی مختلف) و استعفای اکثر اعضای هییت علمی از شغل های قبلی خود، از عضو هییت علمی چنین درخواستی را دارد.
    و در حالت کلی چرا قبل از گرفتن صلاحیت علمی و عمومی اقدام به جذب افراد نموده است؟آیا تاوان قصور دانشگاه یا وزارت علوم در این خصوص را اعضای هییت علمی بایستی پس دهند؟
    ب) در برخی از موارد عنوان شده است که وزارت علوم از استخدام اعضای هییت علمی مربی با مدرک کارشناسی ارشد امتناع میورزد و هر طور شده قصد خواستن عذر این اعضا برای همکاری را دارد. در این خصوص اگر اساساً قصد استخدام با مدرک کارشناسی ارشد وجود نداشته ، چرا اقدام به دادن فراخوان با مدرک کارشناسی ارشد و جذب عضو شده است؟ ضمنا اکثر مسئولین همین دانشگاه در سالهای اخیر با مدرک کارشناسی ارشد جذب و با استفاده از بورسیه و امکانات دانشگاه اقدام به اخذ مدرک دکتری نموده اند. جالب است که همین مسئولین هیئت علمی های کارشناسی ارشد را قبول ندارند.!!!
    ج) بعد از استخدام اعضای هییت علمی (با توجه به سالهای استخدام بین 3 تا 8 سال)، تکمیل مدارک لازمه (از قبیل کپی شناسنامه، کارت ملی و …. نه مدارکی مانند اخذ صلاحیت علمی و عمومی و تاییدیه جذب و….) به عهده خود عضو و اخذ صلاحیت عمومی یا علمی بعهده دانشگاه و وزارت علوم بوده و گذشت اینهمه سال برای اخذ این مهم، امری بسیار نامعقول میباشد. در این خصوص نیز دانشگاه یا وزارت علوم مقصر بوده و تاوان پرداخت این موضوع بعهده هییت علمی نمیباشد. در این خصوص نیز دانشگاه مقصر این موضوع را هیئت علمی معرفی نموده و دلیل آن نیز بسیار جالب میباشد که میفرمایند با هیئت علمی برای تکمیل مدارک تماس تلفنی گرفته شده و جواب نداده اند و یا هیئت علمی پیگیر موضوع نبوده است؟؟!!!! آیا در این دانشگاه مراتب وجود نداشته و نمیتوان این موضوع را با نامه اداری و بصورت رسمی در خصوص تکمیل مدارک جبران کرد؟؟!!
    آیا صرف تماس تلفنی (که هزاران دلیل برای جواب ندادن تلفن وجود دارد) دلیل برای مقصر جلوه دادن هیئت علمی میباشد؟؟؟!!!!
    ج) در پیگیریهای متعدد اعضای هییت علمی مشخص گردیده است که تمامی مدارک اعضا جهت اخذ تاییدیه علمی و عمومی به وزارت علوم فرستاده شده است و وزارت علوم طی نامه شماره 22810/23/2 مورخ 13/2/94 درخواست اخذ مجوز هییت امنای دانشگاه را داشته است. سوال اینجاست که آیا تشکیل جلسه هییت امنای دانشگاه و صدور مجوز در حیطه اختیارات عضو هییت علمی میباشد؟ اگر قرارداد این افراد لغو و بیکار شوند، با توجه به این اینکه شرایط آنها نسبت به چند سال گذشته تغییر کرده، سن آنها افزایش یافته، متاهل شده‌اند، باید اقساط وام های مختلف را پرداخت کنند، چه کاری را باید آغاز کنند، چه کسی پاسخگو خواهد بود؟
    4- یکی از موارد مربوط به شرایط اعضای هییت علمی نیاز دانشگاه مطرح شده است. اولا اگر دانشگاه در حالت کلی نیازی به رشته موردنظر عضو هییت علمی نداشته است چرا اقدام به استخدام عضو کرده است؟ دوماً اگر در سالهای گذشته در رشته موردنظر تقاضا وجود داشته و هییت علمی در زمانهای مورد نیاز در خدمت دانشگاه بوده و هم اکنون در رشته خاص بدلیل کم بودن دانشجو و تغییر سیاست وزارت علوم تقاضا وجود ندارد آیا خواستن عذر هییت علمی به دور از انصاف و مروت نیست؟ مرکز جذب وزارت علوم چرا پیش بینی نکرد که چند سال آینده تعداد دانشجو کاهش خواهد داشت و شروع به جذب عضو هیات علمی کرد؟ آیا مرکز جذب فقط برای دو تا سه سال عضو هیات علمی جذب کرده بود؟
    5- دانشگاه پیام نور سه سال است که اعضا را به صورت پیمانی «مشروط» جذب کرده است که در هیچ نظام استخدامی در ایران چنین چیزی وجود ندارد. وزارت علوم نیز عنوان کرد که اصلا جذب پیمانی «مشروط» ندارد، آیا تاوان مشکلات وزارت علوم و دانشگاه و وجود این سوء جریان را باید اعضای هییت علمی پس دهند؟ صدور حکم پیمانی مشروط توسط دانشگاه و بروز مشکل بین دانشگاه و وزارت علوم بعهده عضو هییت علمی میباشد؟
    6- اکثر اعضای هییت علمی مذکور دارای قرارداد با دانشگاه؛ هم اکنون دارای سمتهای مهم و حساس در دانشگاه پیام نور از جمله روسای مراکز و واحد، مدیران گروههای علمی، مشاورین و … میباشند. لغو و عدم تمدید قراردادها لطمه جبران ناپذیری به اعتبار دانشگاه و دانشجویان و کارمندان در سطح کشور و علی الخصوص در واحدهای کوچک و مناطق محروم را در پی خواهد داشت.
    7- در اظهارات جالب وزیر علوم در این خصوص بیان گردیده است که بایستی مراحل جذب و فراخوان توسط اعضای علمی طی شده و ضمنا قرارداد این اعضا به پایان رسیده است. سوال اینجاست وزارت علوم و این دانشگاه اینقدر بی در و پیکر میباشد که بعد از چندین سال بایستی مراحلی که قبل از استخدام طی میشده هم اکنون باید طی شود؟؟؟ این افراد در این مدت چگونه حقوق و مزایا دریافت کرده اند؟ ضمنا بیان قرارداد این اعضا به اتمام رسیده اوج بی مسئولیتی وزیر علوم را نشان میدهد که هیچ مسئولیتی در قبال اعضای خانواده این اعضای هیئت علمی ندارد. اگر اعضای هیئت علمی میدانستند که در پایان مدت قرارداد قرار است عذر طرف مقابل خواسته شود مطمئناً وارد این سیستم نمیشدند. اعضای هیئت علمی به نام حکم پیمانی که از نظر امنیت شغلی بالاتر از حکم قراردادی است به استخدام این دانشگاه درآمده اند. بنابراین بیان این اظهارات اوج بی مسئولیتی و شانه خالی کردن از بار حقوقی این موضوع است. ضمنا اینطور که شواهد نشان میدهد دانشگاه در پی حل موضوع و مشکل میباشد ولی وزارت علوم زیر بار این موضوع نمیرود. لینک زیر بیانگر موضوع میباشد.
    http://pnunews.com/5036/%D8%AF%D8%B1%D8%AE%D9%88%D8%A7%D8%B3%D8%AA-%D9%85%D8%B3%D8%A7%D8%B9%D8%AF%D8%AA-%D9%BE%DB%8C%D8%A7%D9%85-%D9%86%D9%88%D8%B1-%D8%A7%D8%B2-%D9%88%D8%B2%D8%A7%D8%B1%D8%AA-%D8%B9%D9%84%D9%88%D9%85/
    8- در پایان لازم به ذکر است که تمامی این مسائل از سیاسی کاری وزارت علوم است که در پی تقویت دانشگاه آزاد و ضربه زدن به دانشگاه پیام نور که برای قشر ضعیف و محروم جامعه میباشد. قابل ذکر است وزارت علوم سیاست شدیدا انقباضی درباره این دانشگاه در پی گرفته و یکی از شواهد بسیار مهم و مستدل قراردادن سرپرست به مدت دوسال در دانشگاه پیام نور میباشد. همچنین طبق شواهد موجود دولت منتظر انتخابات مجلس دهم میباشد تا بتواند اقدامات بیشتری راجع به این دانشگاه انجام دهد. چون یکی از مخالفان سرسخت این موضوع مجلس نهم میباشد.

    ضمنا کارمندان عزیز اینقدر تو این وسط دعوا نرخ تعیین نکنید بقول یکی از دوستان بعد از ما نوبت شماست. عوض اینکه بیخودی با هیئت های علمی لجبازی کنید پشتیبان همدیگه باشیم که اینطوری دانشگاهو به بازی نگیرند
    عزت زیاد

  30. بشنوید آقای فرهادی2 پاسخ

    ضمنا آقای وزیر شما نمیفهمید طعم اینکه آخر این ماه ممکنه حقوقتون رو ندهند. چون ماهیانه فلان قدر میلیون تومان (خدا میدونه چقدر انشا.. در دوره بعدی معلوم میشه) میگیرید شما چه میفهمید که قطع حقوق، لغو قرارداد، عدم تمدید قرارداد چه طعمی داره؟؟ اون بالا نشستید فقط دستور میدید. یک ماه هم حقوق شما قطع بشه از ما بدتر رفتار میکنید ولی یک کلام ختم کلام….
    تاوان این مشکلات رو خود وزارت علوم باید بده نه هیئت علمی….
    همینم بدونید خود من بالشخصه بخواید اخراجم کنید …
    چون چیزی برای از دست دادن ندارم…..
    امیدوارم این پیامارو به گوشتون برسونن

    • علی پاسخ

      برادر من اینقدر احساساتی برخورد نکن. خدا نکنه یه تار مو از سرتون کم بشه. کسی که باید تاوان بده من و شما نیستیم بلکه شخص وزیر علومه!

  31. کارمند و هیات علمی پاسخ

    سلام اولا جواب وزیر محترم: اگه زیادی هیات علمی جذب شده شما چرا الان دوباره دارید استخدام می کنید؟؟؟؟؟

    2- تا مرد سخن نگفته باشد…. این شعر رو همه بلدید. سختترین کار اداره سازمان های سیاه و سفیده. مثل دانشگاهها، قوه قضاییه و…
    دو قشر با مدارک یکسان و حقوق متفاوت.
    دوستان محترم وهمکاران گرامی اینقدر باهم دعوا نکنید، زیراب هم رو هم نزنید آدم وقتی این پیامک ها رو میبینه حالش میگیره. به جای جواب به این خبر داریم بین خودمون دعوا میندازیم که آخرش هم دود این کار به چشم هر دو گروه علمی و اداری میره.
    وقتی دانشگاه آزاد توی 8 سال گذشته به قول خودشان تحت فشار قرار گرفت(با درست و غلطش کار ی نداریم) هیچوقت من ندیدم اینجوری هیات علمی و کارمندش با هم جر و بحث کنند.
    بالخره حقوق برخی ضایع شده چه کارمند چه هیات علمی ولی نکته مهم اینه که اگه با هم نباشیم مشکل هیچکس حل نمیشه.
    اگه همه هیات علمی ها رو هم بندازن بیرون مجوزی برای استخدام پیمانی کارمندا صادر نمیشه و بالعکس.
    خدا عاقبت همه رو به خیر کنه.

  32. ناشناس پاسخ

    اقای وزیر علوم برید محتویات جذب سال 90 روبخونید پای استخدامی ما در سایت جذب مربوط به سال 90 عبارت پیمانی خورده نه قراردادی. قراردادی رو خودتون دراوردید

  33. مانی پاسخ

    می خواستم بدانم نتیجه نامه نگاری های اعتراضی اعضای علمی به نمایندگان و آقای رییس جمهور چه شد؟ شما را به خدا یعنی هیچ کس نیست که به وضعیت نابسامان یک عده تحصیلکرده این مملکت چه اداری و چه علمی رسیدگی کند؟

  34. همکار اداری پاسخ

    باسلام
    سیاست کلان وزیر علوم دولت یازدهم تضعیف دانشگاه پیام نوراست زیرا با تضعیف دانشگاه پیام نور عملاً دانشگاه آزاد وموسسات آموزش عالی غیرانتفاعی تقویت خواهند شد انتصاب جناب آقای دکتر رستمی هم درهمین راستا صورت گرفته است دلیل براین ادعا این است که ایشان نماینده تام الاختیار ریاست دانشگاه آزاد در سه استان کشور بوده اند وازتجربه لازم دراین خصوص برخوردارند به نظر شما استاد پایه44 وزارت علوم چه سنخیتی با دانشگاه آزاد می تواند داشته باشد ؟ جای بسی تأسف است که بزرگترین دانشگاه دولتی کشور با قریب به سه دهه گذشته پربار وبیش از 600 نفر عضو هیئت علمی رسمی در مرتبه استادیار وبالاتر از دید وزیر علوم فاقد مدیریتی توانمند جهت تصدی ریاست دانشگاه از درون دانشگاه پیام نور است از همین جا به وزیر محترم علوم اعلام می کنیم خانواده بزرگ دانشگاه پیام نور با گستردگی جمعیت شش میلیونی در سطح کشور می تواند سرنوشت انتخابات پیش رو مجلس شورای اسلامی و هر انتخاباتی را درآینده رقم بزند پس با اقدامات و اظهارات نامتعارف در دانشگاه پیام نورسرنوشت دولت یازدهم را به مخاطره نیندازید از دوستان وهمکاران علمی واداری خواهشمندم به انتصاب دکتر رستمی دل نبندند اظهارات وموضع گیری های نسنجیده همکاران ، راه را جهت قلع وقمع کارکنان اداری وعلمی توسط منصوبین جدید دانشگاه هموارتر خواهد کرد متأسفانه در مقطع کنونی دوستان اداری وعلمی ما می بایستی تاوان تقابل دولت نهم ودهم را با داتشگاه آزاد بپردازند و انتقام سختی از این بابت درانتظار دانشگاه پیام نور است
    جناب آقای دکتر فرهادی چگونه است می فرمائید دولت قبل بیش ازحد هیأت علمی در دانشگاه پیام نور استخدام کرد اما فراموش می کنید بفرمائید همین دولت حقوق ومزایا و فوق العاده مدیریت پست های ستاره دار شما را در وزارت علوم بیش از حد افزایش داد (با استناد به آئین نامه استخدامی اعضای هیأت علمی وبا عنایت به بخشنامه شماره 273298/15 مورخ 27/12/90 مرکز هیأتهای امناء وهیأتهای ممیزه وزارت علوم وبا تأئید دکتر کامران دانشجو)

  35. نماینده مجلس برای چه؟ پاسخ

    مگه جنابان نماینده نباید در امور فقط قانون گذاری دخالت کنن و وقتشون را صرف ایجاد قوانین جامع و کامل کنن؟
    این مسائل به وزارت علوم و البته بیشتر به سازمان مدیریت و برنامه ریزی بر میگرده دوستان!
    همین کارها رو میکنن که تو کشورمون هیچی سر جاش نیست

  36. خدا بزرگه پاسخ

    تکلیف من که 80 میلیون وام گرفتم و خونه خریدم چی هست؟
    اگه میدونستم اینجوری میشه اصلا زن نمیگرفتم که بخوام خونه بخرم
    یه لقمه نون سر سفره پدر مادرمون میخوردیم

    • علی پاسخ

      باز خوش بحالت که خونه خریدی ما که پول کرایه تاکسیمونم نداریم اسممونم گذاشتیم استاد

  37. ناشناس پاسخ

    آقای عبدالحسین فریدون که در معارفه دکتر رستمی ابوسعیدی تیز حضور داشت و مدیرکل حوزه وزارت علوم می باشد و همینک مهمترین نقش را در اداره وزارت علوم دارد و گفته می شود وزیر سایه است خود از رئیسان دانشگاه در دوره اصلاحات بوده و به دنبال محدودیت دانشگاه پیام نور و تغییر اساسنامه است در صحبت های ایشان بحث ساماندهی و کیفی سازی و… بهمین دلیل است حال آنکه تحصیلات در دانشگاه آزاد فوق العاده بی کیفیت می باشد ولی هرروز رشته های جدید و مجوزات جدید به آن داده میشود بنابراین با حضور ایشان نمیتوان از رئیس جمهور و دولت انتظاری داشت بنابراین بهترین راه پیگیری از طریق دفتر مقام معظم رهبری است البته بصورت جمعی تا انشاالله از این طریق بدنبال احقاق حق بود وگرنه با حاکم شدن اصلاح طلبان بر وزارت علوم و انتقام گیری ایشان از مسئولین قبلی امیدی به رعایت عدالت و انصاف نمی باشد

    • سئوال از جناب ناشناس پاسخ

      ببخشید این درسته که میگن آقای فریدون همون برادر آقای دکتر روحانی(رئیس جمهور) هستش؟

      • reza پاسخ

        خیر پسرعموی رییس جمهور هستند.

  38. هیأت علمی استان کرمانشاه پاسخ

    بخدا حق بعضی از این هیأت علمی هاست که اخراجشون کنن
    طرف سالی سرجمع 10 جلسه حضور نداره تو دانشگاه بعد اسم خودش رو گذاشته استاد
    به این میگن سوء استفاده از موقعیت پیش آمده
    از اولش قرارداد ما 40 ساعت حضور در هفته بوده که خیلی ها 10 ساعت هم نمیان
    چطور انتظار پیشرفت داریم وقتی از حق دانشجو داریم میخوریم و …

    • نورا پاسخ

      هیات‌علمی‌عزیز‌ازاستان‌کرمانشاه‌شمادانشگاه‌راباپادگان‌آموزشی‌اشتباه‌گرفتیددرضمن‌یک‌مدرس‌دانشگاه‌نیازبه‌مطالعه‌وپژوهش‌داردکه‌این‌امردردانشگاههای‌دولتی‌مشاهده‌میشود.من‌نمیدانم‌شماکجادرس‌خوانده‌اید

  39. توجه و توجه و توجه پاسخ

    همه کسانیکه در این سایت مطلب مینویسن را قسم میدم به تمام مقدسات عالم که :
    با این لحن های زشت و ناامید کننده به هم توهین نکنن و مثل بچه های مدرسه ای و یا بهتر بگم مثل افراد لاط و … به همدیگه ناسزا نگن
    قرار نیست با این حرف ها چیزی درست بشه
    بخدا اگه ما داعیۀ استادی داریم این نوع حرف زدن ها قشنگ نیست

  40. مسئول محترم این سایت پاسخ

    با عرض خسته نباشید
    باید عرض کنم خدمتتان که بیشتر مطالب این سایت را خوندم و بنظرم هر نوشته ای را نباید اجازه داد که روی سایت بیاید.متأسفانه بعضی از دوستان خواسته یا ناخواسته از چارچوب ادب و نذاکت خارج شدن
    با توهین به هم هیچ کاری قطعاً درست نمیشه
    رعایت کنید انسانیت و ادب را آقایون و خانمها
    اگه دانشجوها این مطالب رو بخونن چی میگن؟

  41. عضو هیات علمی پاسخ

    جناب آقای دکتر رستمی ضمن عرض سلام و تبریک
    از قدیم گفته اند حرمت امام زاده به متولی آن است…
    در یکی از مراکز دانشگاه پیام نور در جنوب استان فارس یک همکار اداری داریم که دارای 3 مسئولیت همزمان می باشد. نکته جالب موضوع این است که یکی از مسئولیت های ایشان معاونت پژوهشی می باشد که بیشتر شبیه شوخی می باشد.
    امیدواریم حضور جنابعالی به عنوان استاد تمام و فردی علمی،علمی بودن را به بدنه پیام نور به عنوان دانشگاهی زیر مجموعه وزارت علوم برگرداند.اینشااله در این مسیر موفق و پیروز باشید.

  42. سعید پاسخ

    موضوع:بلا تکلیفی و عدم تبدیل وضعیت اساتید دانشگاه پیام نور سراسر کشوراز سوی وزارت علوم تحقیقات وفناوری و دانشگاه پیام نور
    احتراماً ، به استحضار می رساند متن درخواست بالغ بر 890نفر از اعضاء هیأت علمی بلا تکلیف دانشگاه پیام نور سراسر کشور ، حضورتان ایفاد می گردد . ماتعدادی از افراد تحصیل کرده وفق ضوابط وقوانین درفراخوان جذب هیات علمی وزارت علوم سال 1390شرکت نموده ومحل اشتغال خود رادر یکی از دانشگاه های پیام نور انتخاب.وبعد از سپری نمودن مراحل جذب ،( صلاحیتهای علمی وعمومی موکدا اعلام می داردتوسط خودانشگاه پیام نور) احکام ما بصورت پیمانی صادر گردید ولی در بعد ازگذشت 4 سال سابقه همکاری، دانشگاه پیام نوربه جای صدور حکم رسمی آزمایشی اقدام به صدور احکام کارگزینی پیمانی مشروط ( که در هیچ نظام استخدامی وجود ندارد) برای اعضای هیأت علمی خود نموده . واز اساتید تعهد نامه ای مبنی بر اینکه در صورت فسخ قرارداد همکاری هیچ گونه اعتراضی نداشته باشند.که این نوع برخورد زیبنده و شایسته یک مجموعه آموزشی و فرهنگی با اعضای هیات علمی نیست لذا ازمحضرجنابعالی استداعا ی عاجزانه داشته که پس از مطالعه موارد ذیل دستور پیگیری واحقاق حقوق این قشر آبرومند وتحصیل کرده وحساس جامعه رااز طریق وزارت محترم علوم ودانشگاه پیام نور صادر فرمائید .. ضمناً به جهت عدم رفع این مشکل ،اساتید از طریق تجمع ،تحصن جلوی مجلس شورای اسلامی ، مکاتبه بارییس محترم جمهوری ومراجعه به مسئولین وزارت علوم ودانشگاه پیام نور …تاکنون به حقوق قانونی خود نایل نشده اند.به ناچار درد دل خودرا به محضر جناب عالی می رساند تا انشالله با دستور پی گیری ویژه ای که در این خصوص می فرمایید سایه سیاه بلاتکلیفی که بر روح وروان کانون خانواده های ما سایه سنگینی انداخته رفع گردد.
    1- دانشگاه پیام نور احکام کارگزینی تعدادی از همین اعضای هییت علمی که از طریق آگهی فراخوان جذب هیات علمی وزارت علوم استخدام نموده رابه مدت سه سال متوالی ( به سال 1391لغایت4 139 ) به صورت پیمانی تمام وقت صادرنموده ولی بعد ازگذشت سه سال به جای تبدیل به رسمی آزمایشی به یک باره احکام این هییت علمی به پیمانی مشروط یا قراردادی تبدیل می گردد که اولا “مفاد آگهی استخدامی رعایت نشده دوما” تبدیل نزولی از پیمانی تمام وقت به پیمانی مشروط مغایر با قوانیین ومقررات استخدامی می باشد-(مدارک ضمیمه می باشد)
    2-اعضای هیأت علمی (پیمانی مشروط) دانشگاه پیام نور، که از طریق فراخوان های وزارت علوم با عنوان استخدام مربی پیمانی و طی مراحل قانونی و نیز انجام مصاحبه های علمی و عمومی جذب شده‌ایم و پس از گذشت چند سال از خدمت صادقانه در دانشگاه به جای حکم پیمانی قطعی ورسمی آزمایشی همچنان عنوان پیمانی مشروط را در احکام کارگزینی خود داریم. و بر اساس این حکم از مزایای حکم پیمانی قطعی (مانند ادامه تحصیل در مقطع دکتری، استفاده از سهمیه مربیان و … ) محروم مانده ایم.مفاد اگهی استخدامی رعایت نشده الف-هر یک از اساتید دارای شماره مستخدم تخصیص داده شده در احکام کارگزینی وردیف استخدامی که حاکی از مجوزاستخدام وطی شدن سایر مراحل اداری استخدام می باشدرا دارا می باشند
    ب- واریزوجه به حساب ۹۸۰ خزانه نیز دراستخدام های پیمانی ورسمی دستگاههای دولتی وتبدیل وضعیت های استخدامی مبلغی بصورت ضریبی ازعدد افزایش حقوق سالیانه به حساب ۹۸۰ خزانه می بایستی واریز گردد.که این امر نیز صورت گرفته است
    ج-این اساتید ازاعتبارات خزانه دولت حقوق دریافت می نمایند واطلاعات پرسنلی آنان درسیستم پرداخت حقوق خزانه داری کل کشورنیز بارگذاری شده است
    3- چگونه است تبدیل وضعیت هیأت علمی پیمانی مشروط ( استخدام سالهای ۸۵ لغآیت ۹۰) که بدون شرکت در فراخوان وزارت علوم ،توسط خود دانشگاه پیام نور جذب شده بودند احکام پیمانی قطعی آنان صادر گردیده ولی اعضایی که به صورت قانونی از طریق شرکت در فراخوان جذب هیات علمی وزارت علوم بکار گیری شده نباید احکام انان صادر گردد.آیا تاوان عدم رعایت ضوابط استخدامی قبلی هاو وجود نزاع وکشمکش سیاسی را وزارت محترم علوم می بایست از خانوادهای ما بگیرند؟
    (گنه کرد در بلخ آهنگری به شوشتر زدن گردن مسگری )

    4- شایسته است که بعد از چند سال سابقه همکاری شخصیت اعضائ علمی این کشور اینگونه خرد شده و این اساتید به جای تمرکز به تدریس وپژوهش هر روز بادغدغه نگران وضعیت آینده شغلی خود بوده واین بلا تکلیفی روز به روز روحیه مارا برای امر تحقیق ،تدریس و …. تضعیف نمایندوازطرفی با گرفتن تعهد و وکالتنامه از اعضای هییت علمی که در این باره هیچگونه قصوری (بغییر از تکمیل مدارک هویتی و تحصیلی) نداشته اند و از حوزه توانایی و اختیار اعضا خارج میباشد و تماماً وظایف دانشگاه بوده( که بایستی به موقع فرایند تبدیل وضعیت را انجام می داده) به نوعی توهین آشکار به ساحت اعضای هییت علمی و امضا کردن آن حکم اخراج هییت علمی قلمداد نمی گردد که نتیجه آن سرافکندگی ،تحقیرو نابودی کانون خانواده های را به همراه خواهد داشت
    5- تعدادی از اعضای هییت علمی که هم اکنون به این مشکل برخورد کرده اند، قبل از استخدام در دانشگاه از کارمندان رسمی درخود دانشگاه پیام نور و یا در سایر ارگانهای دولتی و خصوصی دارای سمتهای خوب و مناسب بوده اند که با شرکت درفراخوان جذب و پذیرش و طی تشریفات قانونی بعنوان هییت علمی در این دانشگاه، از سمتهای قبلی خود به اصرار امور اداری وقت پیام نور (تاکید میشود به اصرار) استعفا داده و در این دانشگاه برای بهتر شدن شرایط شغلی موقعیت‌های شغلی ممکن را از دست داده تا به عنوان یک عضو هیأت علمی وارد دانشگاه پیام نور شوند. دوستانی که امروز متأهل، مستاجر، مقروض و دارای فرزند بوده به امید اینکه در شغل خود (بنا به شرایط مندرج در زمان فراخوان وزارت علوم) دارای امنیت شغلی باشنداقدام به استعفای ازمشاغل قبلی خود نموده اند بنابراین مسئولیت داشتن امنیت شغلی اعضا، بعهده دانشگاه و وزارت علوم میباشد.
    آیا سزاوار است فردی که سالها با حکم استخدام رسمی(کارشناس رسمی) با سابقه چند ساله در دانشگاه یا سایرادارات و … فعالیت می نموده حال وضعیت شغلی انان دچار ابهام گرد
    6-چرا دانشگاه پیام نور وهیات محترم اجرایی جذب وزارت علوم در طی 4سال گذشته پرونده این اعضای هیأت علمی دانشگاه پیام نور را به حالت راکد نگه داشته واقدامی جهت تکمیل وحل مشکل آنان بعمل نیاورده است ؟
    کوتا هی در عدم حل مشکل مربوط به اساتید نیست بلکه نیاز به پی گیری دانشگاه پیام نور و همکاری ویژه وزارت محترم علوم را می طلبد
    7-اعضای هیات علمی در طی این مدت اقدام به اخذ وام از بانک ونیز تشکیل خانواده نموده اند ودر صورت بلاتکلیف ماندن وقطع همکاری با آنان هزاران خانواده دچار یاس ونگرانی شده و در اینده از بدهکاران بانکی خواهند بود . وبا توجه به شرایط سن کنونی این افراد، به هیچ عنوان امکان شرکت در فراخوان های استخدامی جدید وجود نداشته . و در صورت فسخ همکاری یا اخراج، تبعات و لطمات اجتماعی برای هر یک از این اساتید به مراتب فجیع تر و ناگوار تر از تمامی موارد فوق و ذکر خواهد بود.
    8-در پیگیریهای مختلف اعضای هییت علمی اعلام میدارند که بایستی صلاحیت علمی و عمومی اعضا از وزارت علوم اخذ گردیده و سپس احکام پیمانی صادر شود.در این خصوص ذکر چند نکته قابل توجه و تامل میباشد.
    الف) تمامی اعضای هییت علمی از مجاری قانونی و با فراخوان خود وزارت علوم (از سال ۸۹ به بعد) و یا ساز و کار قانونی دانشگاه (از سال ۸۹ به قبل) و با مصاحبه های کارگروههای علمی و عمومی مختلف در استان و همچنین سازمان مرکزی به استخدام این دانشگاه درآمده اند و این مورد بر کسی پوشیده نیست که دانشگاه (از بین خیل عظیم متقاضیان) سختگیری های لازمه در این خصوص را داشته (صلاحیتهای علمی و عمومی اخذ شده است) و همچنین فاصله بین مصاحبه ها و استخدام اعضای هییت علمی حداقل یکسال بوده است. سوال اینجاست که چرا دانشگاه در این فاصله اقدام به اخذ صلاحیت های علمی و عمومی از وزارت علوم در زمان مربوطه نکرده و اقدام به جذب عضو نموده است و هم اکنون بعد از گذشت چندین سال (۳ تا ۸ سال برای اعضای هییت علمی مختلف) و استعفای اکثر اعضای هییت علمی از شغل های قبلی خود، از عضو هییت علمی چنین درخواستی را دارد.
    و در حالت کلی چرا قبل از گرفتن صلاحیت علمی و عمومی اقدام به جذب افراد نموده است؟آیا تاوان قصور دانشگاه یا وزارت علوم در این خصوص را اعضای هییت علمی بایستی پس بدهند؟
    ب) در برخی از موارد عنوان شده است که وزارت علوم از استخدام اعضای هییت علمی مربی با مدرک کارشناسی ارشد امتناع می ورزد و هر طور شده قصد خواستن عذر این اعضا برای همکاری را دارد. در این خصوص اگر اساساً قصد استخدام با مدرک کارشناسی ارشد وجود نداشته ، چرا اقدام به دادن فراخوان با مدرک کارشناسی ارشد و جذب عضو شده است
    ج) بعد از استخدام اعضای هییت علمی تکمیل مدارک لازمه (از قبیل کپی شناسنامه، کارت ملی و …. نه مدارکی مانند اخذ صلاحیت علمی و عمومی و تاییدیه جذب و….) به عهده خود عضو بوده ولی اخذ صلاحیت عمومی یا علمی بعهده دانشگاه و وزارت علوم بوده که قبلا با واگذاری اختیار آن از سوی وزارت علوم به دانشگاه پیام نور راسا توسط دانشگاه پیام نور انجام شده است و گذشت اینهمه سال طرح اخذمجدد صلاحیت های علمی و عمومی امری شایسته ای نمی باشد
    ه) ازطرفی با پیگیریهای متعدد اعضای هییت علمی مشخص گردیده است که صلاحیت های علمی و عمومی وتمامی مدارک اعضا جهت اخذ تاییدیه علمی و عمومی به وزارت علوم فرستاده شده است و وزارت علوم طی نامه شماره ۲۲۸۱۰/۲۳/۲ مورخ ۱۳/۲/۹۴ درخواست اخذ مجوز هییت امنای دانشگاه را برای تاییدیه داشته است.-اثبات بند ج
    که تشکیل جلسه هییت امنای دانشگاه و صدور مجوز در حیطه اختیارات عضو هییت علمی نمی باشد
    9-یکی از موارد مربوط به شرایط اعضای هییت علمی نیاز دانشگاه مطرح شده است.اولا اگر دانشگاه در حالت کلی نیازی به رشته موردنظر عضو هییت علمی نداشته است چرا اقدام به استخدام عضو کرده است؟
    دوماً اگر در سالهای گذشته در رشته موردنظر تقاضا وجود داشته و هییت علمی در زمانهای مورد نیاز در خدمت دانشگاه بوده و هم اکنون در رشته خاص بدلیل کم بودن دانشجو و تغییر سیاست وزارت علوم تقاضا وجود ندارد آیا خواستن عذر هییت علمی به دور از انصاف و مروت نیست؟ مرکز جذب وزارت علوم چرا پیش بینی نکرد که چند سال آینده تعداد دانشجو کاهش خواهد داشت و شروع به جذب عضو هیات علمی کرد؟ آیا مرکز جذب فقط برای دو تا سه سال عضو هیات علمی جذب کرده بود؟سوم” چرا مرکز جذب وزارت علوم مجددا در طی سالهای اخیربه جای حل مشکل این اعضای هیات علمی مجددااقدام به صدور اگهی جذب هیات علمی می نماید بهتر نیست ابتدا درجهت حل این مشکل برآیند؟
    10- دانشگاه پیام نور سه سال است که اعضا را به صورت پیمانی «مشروط» جذب کرده است که در هیچ نظام استخدامی در ایران چنین چیزی وجود ندارد. وزارت علوم نیز عنوان کرد که اصلا جذب پیمانی «مشروط» ندارد، آیا تاوان مشکلات وزارت علوم و دانشگاه پیام نور را باید اعضای هییت علمی پس دهند؟ صدور حکم پیمانی مشروط توسط دانشگاه به علت عدم همکاری لازم از سوی وزارت محترم علوم میباشد؟
    11- اظهارمی دارند که بایستی مراحل جذب و فراخوان توسط اعضای علمی مجددا طی شودو ضمنا قرارداد این اعضا به پایان رسیده است.
    اینکه بعد از چندین سال بایستی مراحلی که قبل از استخدام طی میشده هم اکنون باید طی شود؟؟؟ این افراد در این مدت چگونه حقوق و مزایا دریافت کرده اند؟ ضمنا بیان قرارداد این اعضا به اتمام رسیده نشان میدهد که هیچ مسئولیتی در قبال اعضای خانواده این اعضای هیئت علمی وجود ندارد. اگر اعضای هیئت علمی می دانستند که در پایان مدت قرارداد قرار است عذرانهاخواسته شود مطمئناً وارد این سیستم نمیشدند. اعضای هیئت علمی به نام حکم پیمانی که از نظر امنیت شغلی بالاتر از حکم قراردادی است به استخدام این دانشگاه درآمده اند. بنابراین بیان این اظهارات شانه خالی کردن از بار حقوقی این موضوع است. از طرفی شواهد نشان میدهد دانشگاه در پی حل موضوع و مشکل میباشد ولی وزارت علوم زیر بار این موضوع نمیرود
    12-اظهارات برخی از مسئولین محترم : حاکی از اینکه قصد و میل برای حل مشکل را داشته ولی این بیانات نیاز به اقدام وعمل دارد
    الف-بخشی خانیکی معاون آموزشی دانشگاه پیام نور ادامه داد: برخی از پرونده ها ناقص است، برخی در زمینه صلاحیت عمومی و برخی نیز در زمینه صلاحیت علمی رد شده اند، به این افراد تا زمانی که امور مربوط به پرونده شان را انجام دهند، فرصت داده شده است علت جذب به صورت قراردای هم این بود که روند تایید صلاحیت عمومی اعضای هیات علمی طول می کشید و دانشگاه نیز به هیات علمی نیاز داشت برای همین اقدام به جذب نیروی قراردادی کرد. در حال حاضر قرارداد این افراد مشخص است و حکمی که برای این دسته از اعضای هیات علمی صادر شد، حکم «پیمانی مشروط» است.وی افزود: در حال حاضر حتی یک نفر نیز تعلیق نشده و هر هفته یکشنبه ها از ساعت ۱۴ الی ۱۶ هیات اجرایی جذب تشکیل و پرونده ها بررسی می شود.گفت: پرونده هایی که دارای نقص هستند برای رفع نقص به افراد ارجاع داده می شود.
    ب- حجت الاسلام محمد رضا رضوان طلب رئیس مرکز جذب وزارت علوم گفت: در گفتگو با خبرنگار مهر
    وزارت علوم و دانشگاه پیام نور سعی شان این است که مواردی را که خارج از استاندارد جذب شده فورا حذف نکرده و سعی کنند مسیر صحیح را جایگزین آن کنند، بالاخره فردی که برای عضویت در هیأت علمی پیام نور اقدام کرده روی آن حساب باز کرده و نمی توان به وی گفت به ما ارتباطی ندارد.رضوان طلب با بیان این مطلب که مرکز جذب وازرت علوم پیگیر این مساله است، افزود: ما این واژه را که مشکل شماست، واژه معتبری نمی دانیم. مشکل یک فرد مشکل همه افراد است، فردی با مجموعه ما قراردادی را منعقد کرده و ما باید نسبت به زندگی و خانواده و فرزندان آن فرد احساس تعهد داشته باشیم، نباید بگوییم که به ما ارتباطی ندارد.
    وی خاطرنشان کرد: پیرو صحبت هایی که در این زمینه با رئیس دانشگاه پیام نور داشته‌ایم، رئیس دانشگاه بیش از دیگران دغدغه دارد که کاری کند این افراد (اعضای هیات علمی قراردادی ، پیمانی «مشروط» ، دستیارها) وضعیت ثابتی پیدا کنند.
    رئیس مرکز جذب وزارت علوم با اشاره به رایزنی با دانشگاه پیام نور برای ساماندهی موضوع اعضای هیات علمی (قراردادی، پیمانی «مشروط»، دستیارها) افزود: ما به دنبال این مساله هستیم، هرکسی در سامانه مرکز جذب ثبت نام می کند از نظر حقوقی حق مکتسبه پیدا می کند و ما باید به این حق مکتسبه وی احترام بگذاریم. به عنوان مثال حالا فردی در دانشگاه پیام نور به عنوان یک دستیار آموزشی، مشغول به کار شده، بالاخره حقوقی پیدا کرده، نباید آن را نادیده بگیریم.
    وی ادامه داد: تلاش براین است این افراد به نحوی در عضویت های شناخته شده و دارای اعتبار تعیین جا شوند. در فراخوان مرکز جذب ثبت نام کنند و سابقه ای که داشتند را به فراخوان جدید ملحق کنند تا انشاالله مشکل حل شود
    ج- احمد اکبری قائم مقام دانشگاه پیام: در اختتامیه همایش اعضای هیات علمی و ائمه جماعات دانشگاه پیام نور که در تالار رازی دانشگاه علوم پزشکی مشهد برگزار شد نور درباره تبدیل وضعیت اعضای هیات علمی پیمانی و پیمانی مشروط این دانشگاه گفت: ، درباره تبدیل وضعیت اعضای هیات علمی مشروط ، اظهار کرد: ما برای تک تک شما می‌جنگیم و وقت می‌گذاریم اما پرونده‌ شما نیز باید قابل دفاع باشد؛ به دنبال راه‌حل برای تبدیل وضعیت اعضای هیات علمی هستیم وی در پاسخ به مطالبه یکی از حاضران در جلسه درباره اینکه بررسی صلاحیت علمی اعضای هیات علمی دانشگاه باید قبل از ثبت‌نام صورت می‌گرفت، نه اکنون؛ تاوان اینکه وزارت و علوم و دانشگاه پیام نور باهم مشکل دارند را نباید اعضا بدهند، ‌تاکید کرد: وزارت علوم و دانشگاه پیام نور به هیچ عنوان با هم مشکل ندارند بلکه ما یک شورای راهبردی تشکیل دادیم و از بیشترین ظرفیت کشور برای حل مشکلات دانشگاه پیام نور استفاده می‌کنیم اکبری با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری در سال‌های اخیر به هیچ موضوعی به اندازه اقتصاد مقاومتی تاکید نداشتند گفت: دانش‌افزایی و ارتقای سطح اساتید، دانشجویان و کارکنان یقینا در راستای عمل به اقتصاد مقاومتی است
    د- معاون اداری مالی و عمرانی دانشگاه پیام نور افزود: با تمام این مسایل دانشگاه پیام نور برنامه ای برای اخراج این اساتید ندارد.
    وی ادامه داد: پرونده پیمانی افراد مشروط به کمیته جذب وزارت علوم ارجاع داده می شود بنابراین از وزارت علوم درخواست کرده ایم که در خصوص این افراد مساعدت کند.
    ه- رییس روابط عمومی دانشگاه پیام نور صدر گفت: پیش از این هم گفته شده بود که با تعدادی از اعضای هیات قطع همکاری می شود اما دیدید که این اتفاق نیفتاده و به محض رفع نقص پرونده ، کارهایشان انجام شداین مقام مسئول در دانشگاه پیام نور در پایان گفت: ما تا پایان سال با همه ی این افراد قرارداد بستیم و کسانی که به این صورت پیمانی هستند می بایست کارهای تکمیل پرونده شان را در این مدت انجام دهند و در حال حاضر مشکلی برای استخدام وجود ندارد
    و- نایب رییس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: بنای وزارت علوم و دانشگاه پیام نور بر این است که نیروهایی جذب شده‌اند، فورا حذف نکنند تا در مسیر صحیح استخدام و جذب شوند؛ در حالی که این نیروهای دانشگاه پیام نور استاد و دستیار، بر روی عضویت در هیأت علمی دانشگاه و داشتن این شغل حساب باز کرده و چند سالی است انرژی خود را صرف این موضوع کرده‌اند، بنابراین نمی‌توان به آن‌ها گفت؛ مشکل شما به ما ارتباطی ندارد
    ز- صبح امروز مقابل مجلس تجمع کرده و خواستار رایزنی با نمایندگان هستند. یک نامه نیز تهیه شده که بعد از امضاء اساتید و نمایندگان به هیات رئیسه مجلس ارایه خواهد شد.
    به گزارش مهر، چندی پیش تعدادی از اعضای هیات علمی دانشگاه پیام نور عنوان کردند: «دانشگاه پیام نور سه سال است که بیش از یک هزار نفر را به صورت پیمانی «مشروط» جذب کرده است که در هیچ نظام استخدامی در ایران چنین چیزی وجود ندارد. وزارت علوم نیز عنوان کرد که اصلا جذب پیمانی «مشروط» ندارد، این درحالی است که دانشگاه پیام نور برای جذب افراد به صورت پیمانی «مشروط»، یک سری دلایل ضد و نقیض ارایه می دهد.»
    ح- به نقل از مهر، دکتر محمد مهدی زادهدی رئیس کمیسیون آموزش، در خصوص برنامه کمیسیون آموزش مجلس برای رسیدگی به وضعیت اساتید پیمانی مشروط، قراردادی و دستیارهای پیام نورگفت: یک نامه در این خصوص برای دکتر محمد فرهادی وزیرعلوم نوشته ایم تا به این مساله رسیدگی شود
    وی ادامه داد: به نظر می رسد که این موضوع شبیه بحث بورسیه ها در برخی دانشگاه‌ها در حال رخ دادن است و احساس ما در مجلس این است که برخی در وزارت علوم قصد دارند حاشیه جدیدی درست کنندرئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس هشدار داد که وزیرعلوم باید مراقب باشد و از این حاشیه سازی ها جلوگیری کنددر پایان .انشالله با صدور دستور لازم ازطریق وزارت محترم علوم وتحقیقات و فناوری ورییس محترم مرکز جذب وزارت علوم جناب دکتر حجته اسلام رضوان طلب و جناب آقای دکتر رستمی ریاست محترم سازمان مرکزی دانشگاه پیام نورکه همگی از نیرو های انقلابی ،دلسوز وبا تجربه ودانشگاهی می باشند ،مشکلات اعضای هیات علمی حساس وزحمت کش مرتفع گردیده،و اجازه هیچ گونه سوئ استفاده از این رهگذر وخوراک تبلیغاتی برای رسانه های کذاب بیگانه که همواره به دنبال لطمه زدن به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران هستند را ندهیم .در پایان از در گاه خداوند سبحان آرزوی سلامتی برای جنابعالی وتوفیقات دولت محترم تدبیر امید را خواستاریم جمعی از اعضای هیات علمی دانشگاه پیام نور

    • احمدرضا پاسخ

      افرین بسار متن جامع وکاملی هست درد دل همه ما هست لطفا از این متن استفاده کنید و با مقامات ومسئولین کشوری .مجلس.وزارت علوم.و….وجاهایی که فکر می کنید موثر هست مکاتبه کنید-بازم ممنوم

  43. علی پاسخ

    باسلام از اقا سعید که متن شیوا جامع وکامل که درد دل و واقعیت شرایط همه اعضای هیات علمی را تنظیم نموده است تشکر می کنم دوستان از متن اقا سعید استفاده کنید و به مقامات .مجلس ریاست جمهوری دیوان بازرسی وزارت علوم…. بفرستید

برای ارسال نظر از فرم زیر استفاده کنید

پی ان یو نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی کند
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید
نظراتی که غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
در صورتی که سوالی دارید باید از قسمت " پرسش و پاسخ " سایت استفاده کنید

قوانین ارسال نظر پرسش و پاسخ

 

 

 

 


نمونه سوالات پیام نور
سامانه پرسش و پاسخ اخبار پیام نور

 

این سایت هیچگونه وابستگی به دانشگاه پیام نور و مدیریت آن ندارد
کلیه حقوق این سایت ، متعلق به PnuNews.com می باشد و استفاده از مطالب با ذکر نام منبع بلامانع است .
طراحی سایت : پی ان یو نیوز
ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است