درآمد میلیاردی هند از دانشجویان ایرانی ! - پی ان یو نیوز - PnuNews - اخبار پیام نور
20 بهمن 1394
دانشجویان خارج

درآمد میلیاردی هند از دانشجویان ایرانی !

معاون آموزشی وزیر بهداشت، آماری از درآمد حاصل از تحصیل دانشجویان ایرانی رشته پزشکی در دانشگاه‌های هندوستان ارائه کرد.

 

به گزارش سایت پی ان یو نیوز PnuNews.com باقر لاریجانی در گفت‌وگو با «شهروند» اظهار کرد: تنها درآمد یکی از دانشگاه‌های پزشکی هندوستان از دانشجویان ایرانی۵٠‌ میلیارد تومان در سال است.

وی افزود: برخی از کلاس‌های پزشکی کشور فیلیپین نیز توسط دانشجوهای ایرانی تشکیل می‌شود.

معاون وزیر بهداشت تاکید کرد: باید فرآیند خروج از کشور را برای دانشجویان سخت و این مسأله را در داخل کشور ساماندهی کنیم. از طرف دیگر وضع پذیرش دانشجوی خارجی در رشته‌های علوم پزشکی در ایران چندان مطلوب نیست که این نشان می‌دهد هنوز نتوانسته‌ایم خود را در این زمینه به خوبی نشان دهیم

 

قبل از ورود به دانشگاه پیام نور باید بدانید

ورودی جدید به دانشگاه پیام نور باید بدانند

دانلود لیست منابع و ارائه دروس پیام نور ترم بهمن 99 کلیک کنید

 

 

دانلود رایگان نمونه سوال با جواب پیام نور

 

 

  1. حسین پاسخ

    متاسفانه وزارت بهداشت با مسله افزایش ظرفیت دانشجویان پزشکی به شدت انقباضی برخورد میکند و ظاهرا بهانه هم این است که ما با سلامت مردم سر و کار داریم. هرچند اصل این حرف درست است ولی به هیچ عنوان این موضوع نباید مانع ایجاد ظرفیت های جدید بشود که نتیجه آن انحصاری شدن بازار پزشکی است به گونه ای که یک پزشک عمومی که معادل فوق لیسانس وزارت علوم است، کمینه حقوقش 5 میلیون بوده ولی کارشناسان ارشد وزارت علوم حتی در رشته های ناب هم خواب این حقوق را نمیتوانند ببینند یا یک متخصص با مدرکی که پاییین تر از یک phD وزارت علوم است، اساسا چند و گاه چند ده برابر یک استاد دانشگاه وزارت علوم درآمد دارد. مردم برای مراجعه به یک متخصص باید مانند برد‌ه ها و غلامان به خرده فرمایشات منشی های این پزشکان تن دهند تا بتوانند ۵ دقیقه از دانش آنها استفاده کنند. منکر ارزش دانش آنها نیستیم ولی این انحصاری کردن و گسترش ندادن جامعه پزشکی است که باعث شده چنین اختلاف طبقاتی بین فارغ التحصیلان دانشگاهها دو وزارت حاصل شود و از طرفی اسباب فخرفروشی ایشان بر مردم باشد. در پایان جهت اطلاع مردم عزیز یک مثالی را عرض کنم. در سازمان انرژی اتمی ایران، یک دانشیار رشته‌ هسته‌ای که امروز به عنوان دانشمندان کشور تلقی میگردند و حداقل ۲ تا محافظ شبانه روزی از آنها حفاظت میکنند، دریافتی شان ۵ تا ۶ میلیون است. (دقت کنید:‌ یک دانشمند هسته ای که به قدری برای مملکن مهم است که حدود ۱۰ میلیون در ماه هزینه برای حفاظت از جان او انجام میشود) در حالیکه یک متخصص ارتوپدی که سه سال پیش از دانشگته فارغ التحصیل شده است، در یکی از شهرستانه و نه در تهران، فقط شبی ۱ میلیون درآمد از مطب دارد (ساعت ۶ تا ۹ شب) خودتان بقیه اش را پیدا کنید.

برای ارسال نظر از فرم زیر استفاده کنید

پی ان یو نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی کند
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید
نظراتی که غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
در صورتی که سوالی دارید باید از قسمت " پرسش و پاسخ " سایت استفاده کنید

قوانین ارسال نظر پرسش و پاسخ

 

 

 

 


نمونه سوالات پیام نور
سامانه پرسش و پاسخ اخبار پیام نور

 

این سایت هیچگونه وابستگی به دانشگاه پیام نور و مدیریت آن ندارد
کلیه حقوق این سایت ، متعلق به PnuNews.com می باشد و استفاده از مطالب با ذکر نام منبع بلامانع است .
طراحی سایت : پی ان یو نیوز
ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است