درباره ما - پی ان یو نیوز - PnuNews - اخبار پیام نور

 

پایگاه اطلاع رسانی پی ان یو نیوز (pnunews.com) تلاش دارد آخرین خبرها و گزارش‌ها از مهم‌ترین اتفاقات جامعه دانشگاهی را به صورت آنلاین در اختیار مخاطبان خود قرار دهد. این سایت فعالیت ابتدایی خود را کاملا به صورت شخصی و مستقل ،به عنوان اولین سایت خبری پیام نور بدون حمایت هرگونه نهاد و یا ارگانی از سال ۱۳۸۵ آغاز کرده است و در حال حاضر پوشش خبری کلیه اتفاقات جامعه دانشگاهی را در دستور کار خود قرار داده است و به جرات می توان گفت از محدود سایت های اطلاع رسانی مستقل دانشجویی می باشد که همچنان به دور از هرگونه جهت گیری سیاسی فعالیت خود را تا به امروز ادامه داده است.
 

سایت" پی ان یو نیوز (pnunews.com)"  بدنبال آرمان خواهی است که در همین راستا با ایجاد مکانی برای انعکاس آرمان های متعالی ، انقلابی و دغدغه های عدالت خواهانه و آزادی خواهانه جامعه ی دانشجویی سعی می کند به این موضوع دست یابد

سایت" پی ان یو نیوز (pnunews.com)" سرلوحه آرمان خواهی خود را فرمایشات ارزشمند رهبر انقلاب اسلامی ایران قرار داده است.

بخشی از بیانات رهبر معظم انقلاب در جمع دانشجویان:
" اوّلین فریضه‌ی دانشجویی عبارت است از آرمان‌خواهی. یک‌عدّه‌ای تبلیغ میکنند و وانمود میکنند که آرمان‌خواهی مخالف واقع‌گرایی است؛ نه آقا، آرمان‌خواهی مخالف محافظه‌کاری است، نه مخالف واقع‌گرایی. محافظه‌کاری یعنی شما تسلیم هر واقعیّتی -هرچه تلخ، هرچه بد- باشید و هیچ حرکتی از خودتان نشان ندهید؛ این محافظه‌کاری است. معنای آرمان‌گرایی این است که نگاه کنید به واقعیّتها و آنها را درست بشناسید؛ از واقعیّتهای مثبت استفاده کنید، با واقعیّتهای سلبی و منفی مقابله کنید و مبارزه کنید. این معنای آرمان‌گرایی است. چشمتان به آرمانها باشد. این اوّلین فریضه‌ی دانشجو است"


ایشان همچنین افزودند :
 از جمله‌ی آرمانها، عدالت‌خواهی است؛ همین حرفهایی که بعضی از برادرها اینجا گفتند. مسئله‌ی عدالت‌خواهی خیلی مهم است، شُعب گوناگونی دارد؛ به اسم هم اکتفا نباید کرد، باید واقعاً دنبال بود. از جمله، مسئله‌ی سبک زندگی اسلامی است. از جمله، آزادی‌خواهی است؛ آزادی نه به‌معنای غلط و منحرف‌کننده‌ی غربی که معنای آزادی این است که دختر این‌جوری زندگی کند، پسر این‌جوری زندگی کند. لعنت بر آن کسانی که برخلاف سنّتهای اسلامی و سنّت ازدواج، با سنّت ازدواج صریحاً مخالفت میکنند و بعضی از منشورات ما و دستگاه‌های فرهنگی ما متأسّفانه این را ترویج میکنند؛ باید با اینها مقابله کرد. مسئله‌ی آزادی‌خواهی در اندیشه، در عمل فردی، در عمل سیاسی، در عمل اجتماعی و در جامعه که معنای آزادی‌خواهی در جامعه همان استقلال است. 


از جمله‌ی آرمانها رشد علمی است؛ از جمله‌ی آرمانها کار و تلاش و پرهیز از تنبلی و نیمه‌کاره کار انجام دادن است. از جمله‌ی آرمانها، ایجاد دانشگاه اسلامی است؛ اینها آرمانها است.

حضرت آیت الله سیدعلی خامنه ای فرمودند :
خب، ممکن است کسی بگوید ما این آرمانها را چه‌جوری دنبال بکنیم؟ ما که در کشور اثری نداریم؛ یک عدّه مدیرانی هستند، دارند کار خودشان را میکنند، ما هم اینجا شعار میدهیم، حرف میزنیم. این اشتباه در فهم مسئله است؛ هرگز این‌جوری نیست. دانشجو تصمیم‌ساز است؛ دانشجو گفتمان‌ساز است. شما وقتی که یک آرمانی را دنبال میکنید، میگویید، تکرار میکنید و بجد پای آن می‌ایستید، این یک گفتمان در جامعه ایجاد میکند، این موجب تصمیم‌سازی میشود؛ زیدِ تصمیم‌گیر در فلان مرکز تصمیم‌گیریِ مدیریّت کشوری، وقتی که یک چیزی به‌عنوان یک گفتمان درآمد، مجبور میشود دنبال بکند. یک نمونه‌ی زنده‌اش همین گفتمان نهضت نرم‌افزاری و احیای حرکت علمی است که مطرح شد، تکرار شد، خوشبختانه استقبال شد و به‌عنوان یک گفتمان درآمد؛ حرکت جامعه براساس آن به‌وجود آمد؛ ده پانزده سال است که ما از لحاظ علمی داریم همین‌طور حرکت میکنیم و جلو میرویم. در همه‌ی زمینه‌ها همین‌جور است، دانشجو میتواند مؤثّر باشد. کسی از عزیزان از قول مرحوم شهید بهشتی، نقل کردند که ایشان فرمودند که «دانشجو مؤذّن جامعه است؛ وقتی که خواب بماند، مردم هم خواب میمانند»؛ خب، تعبیر خوبی است؛ شما میتوانید بیدارکننده باشید، میتوانید گفتمان‌ساز باشید، به‌هیچ‌وجه تصوّر نکنید که این کارهای دانشجویی شما، کارهای بی‌اثری است.

سایت پی ان یو نیوز (pnunews.com) سالهای زیادی را به صورت تخصصی فقط در حوزه پیام نور فعالیت می کرد اما امروزه با تغییر روند کاری خود و باتوجه به نیاز جامعه دانشگاهی تلاش می کند خبرها و اطلاعات مورد نیاز سایر دانشگاه ها و آموزش عالی کشور را نیز پوشش دهد

در آخر بار دیگر یادآور می شوم این سایت"پی ان یو نیوز (pnunews.com)" هیچگونه وابستگی به دانشگاه پیام نور و مدیریت آن ندارد و کاملا به صورت شخصی به دور از هرگونه جهت گیری های سیاسی اداره می شود.

سایت پی ان یو نیوز (pnunews.com) در حال حاضر تحت مالکیت و وابستگی نشریه آرمان آرا به مدیر مسوولی آرمان خلج اداره می شود
سایت"پی ان یو نیوز (pnunews.com)" در ستاد ساماندهی وزارت ارشاد ثبت شده است

پی ان یو نیوز (pnunews.com) تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد

 

 

 

logo-samandehi


نمونه سوالات پیام نور
سامانه پرسش و پاسخ اخبار پیام نور
این سایت هیچگونه وابستگی به دانشگاه پیام نور و مدیریت آن ندارد
کلیه حقوق این سایت ، متعلق به PnuNews.com می باشد و استفاده از مطالب با ذکر نام منبع بلامانع است .
طراحی سایت : پی ان یو نیوز
ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است